T4 viscon öljynvaihto

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Rupesin tiedustelemaan onko kukaan vaihtanu öljyä vai mitä lie kuraa viscoon?? Käytin proppua auki ja oli aika mustaa ja sitkasta se eväs ja sisällä oli painetta jonkin verran, ja mistähän tuohon liemet sais? Ei ainaakaa merkissä tienneet mitään aiheesta.
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Tuossapa löyty linkkiä T4 Syncro - Visco Wartung Viscokupplung - YouTube
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Savossa ainakin ovat nuita minulta löytyviä liemiä laittaneet myös T4 viscoon
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Joo tilasin evästä saksasta 1kg purkin makso posteineen n.65e saa nähä miten käy...
Petrans
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 06.03.2018 20:03
Paikkakunta: Sipoo

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Petrans »

miten se öljy kannattaa vaihtaa? Ja kuin usein? Paljonko öljyä sinne menee ja mitä öljyä?
T4 busseja kaksi käytössä
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

Joo tää olisi kiva tietää
-01 syncro matkailumalli
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Öljy kannattaa vaihtaa sitten kun ei visco vedä, tai se on jäykistynyt. Parhaan lopputuloksen saa tilaamalla alkuperäistä paremmaksi kunnostetun tuolta https://vw-kern.at/welcome tai suomalaiselta jälleenmyyjältä http://xn--jrkiauto-0za.fi/
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

Miten muuten tuo visco käyttäytyy eli muuttuuko sen välitysmomentti kun se lähtee luistaa(siis ehjä visco) vai välittääkö voimaa kokoajan samalla teholla?

Vaikuttaako ilman lämpötila sen voiman välitykseen miten?
-01 syncro matkailumalli
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Visco on lamellikytkin. Ehjä visco on on-off eli kytkee vaan takavedon päälle ja pois.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Silikoniöljyn viskositeetti on suht vakio, eli öljyn lämpötila ei juurikaan vaikuta ominaisuuksiin.

Viskon läpi tuleva vääntömomentti on verrannollinen akselien väliseen nopeuseroon.
< 15kWh/100km
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

siinä vissiin ei ole mitään semmosta että kun levyt lämpee niin ne laajenee ja välykset rupeisi pienenee ja pito paranee?
-01 syncro matkailumalli
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Ace »

Oiriiko jäykkä visco herkemmin peruutettaessa esim. parkkiruudusta, kuin eteenpäin vastaavasti käännyttäessä?


Petterissä oireena jäykkyys peruutettaessa, eteenpäin ei mitään oireita.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
JX16
AktiVWisti
Viestit: 82
Liittynyt: 21.02.2013 21:46
Paikkakunta: Loppi

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja JX16 »

Tiivisteet ihan perus o-renkaat vai kuinka? Onko kellään mittoja muistissa?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ei levyt laajene mihinkään, ihan perus terästä ne on. O-renkaista en tiedä t4:n kanssa, t3:ssa siellä on yksi yksi laipan tiivisteenä, ja akselitiivisteet on X-renkaita. Tiivisteet kannattaa ottaa lämmönkeston takia vitonisena eikä tavallisena NBR:nä (nitriilikumi).

Tiivisteet saa netistä tuolta (kunhan selvittää mitat): http://www.theoringstore.com/
< 15kWh/100km
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

Rupeeko näissä se takapään tiiviste kuinka helposti vuotamaan kun näyttäisi vuotavan jotain sieltä perän ja viscon saumasta, en usko että on peräöljyä?
Painetta ei ollut yhtään purkin sisällä kun avasin sen kiinnipitoruuvin ja sen hatun
-01 syncro matkailumalli
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

eikö noiden tiivisteiden kokoa ole kellää tiedossa?
-01 syncro matkailumalli
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Ande »

Olisko osanumero 02D525597 Koko 71x7
Numero 11 tos kuvas? Guugelii vaa etka nii rupee löytyy noita sivuja mistä saa kätsästi näit selviteltyä :)
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... g/e#sec_11
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

Toi numero on se perän stefa. Etitään niitä viscon sisään tulevii x renkaiden ja ison o-renkaan kokoja.
On mulla volkkarin parts link tässä käytössä mutta eihän se noita tiivisteitä kerro:(

Edit: silikoni öljy tilattu just..mistä tiivisteet
-01 syncro matkailumalli
Avatar
matrikkel
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 08.01.2019 11:33
Paikkakunta: Lpr/Vantaa

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja matrikkel »

T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Larmatin
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2018 22:39

Re: T4 viscon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Larmatin »

Kiitti. tommosta sivustoa en löytänytkään mutta johtuu varmaan siitä kun on savoksi kirjoitettu.
pitää pistää visco pöydälle ja purkaa. onhan se jo kuitenkin sisään ajettu 430tkm.

Mitä mieltä olette kun noissa puhutaan että visco pitäis ajaa testipenkissä lopuksi, tuleeko siitä toimiva kun sinne laittaa sen 288gr mönjää sisälle?

ja tuolta sivustosta kopsattu/käänettynä
After the overhaul, the viscous must be set to "hump mode" on a suitable test bench. For this please contact the company Zweistein or the Visko Werkstatt Kern.

Mitä tarkoittaa hump mode?
valaisisiko joku :roll:
-01 syncro matkailumalli
Vastaa Viestiin