Sivu 1/1

T4- "ostajan opasta"?

Lähetetty: 03.09.2015 15:06
Kirjoittaja Purkki
Tervehdys,
pitemmän aikaa on raksutellut mielessä T3-Westystä luopuminen ja peruskäyttisautosta luopuminen ja niiden korvaaminen jollakin vanhalla T4-jättitaksilla tai Multivanilla. Multivan kiinnostaisi eniten, mutta kun niitä ei oikein löydy. Minkälaisia eväitä siis antaisi T4-asiantuntija noviisille, joka plärää joka ilta nettiautoa ja katselee 380 000 km - 650 000 km ajettuja teenelosia? Onks tämä ihan hullun hommaa?! Öljyjä vähän vaihtelen ja autoja ja muuta pienimuotoisesti rassailen, mutten ole mikään "synkronirenkaan aarporauksen boorihalkaisijan syöttöpumpun ennakointimestari"...

Re: T4- "ostajan opasta"?

Lähetetty: 03.09.2015 17:34
Kirjoittaja TT|
T4 2.5TDI koneella ja isommalla laatikolla, eli siis 75kW tai 111kW koneella, on hyvinkin mukava ja varma käyttöauto. Ihan normaalit asiat kannattaa tarkistaa, yleiskunto ja historia. Jos konetta on huollettu niin kilometrit ei juurikaan tunnu. Tyyppiominaisuuksia omien havaintojen mukaan on että alipainepumppu voi pitää pientä ääntä tyhjäkäynnillä, mutta ei ole kallis eikä vaikea vaihtaa (puhdistuskin pitäisi riittää). Omalla Sepi Scubalanssilla on nyt ajettu 640tkm ja kone ja laatikko pelaa hienosti. Ko yksilön projektikertomuksesta voit havaita myös että Multivan osat saa sovitettua pitkäänkin (pitkin hampain tämä voisi ehkä olla vielä myynnissäkin).
Korin osalta suosittelisin etsimään mahdollisimman uuden, 1996-2003 väliltä. Korin ruostesuojausta ja muutamia muita ominaisuuksia on tuohon paranneltu.

Re: T4- "ostajan opasta"?

Lähetetty: 08.09.2015 13:43
Kirjoittaja Purkki
Oikein paljon kiitoksia. Pohdinnat jatkuvat. Vaikuttaa siltä, että retkeilyautojen katsastusilmapiiri on muuttunut aika voimakkaasti viime aikoina. Ei voi enää olettaa, että se homma hoituu ns. helposti, mikäli haaviin sattuisi tarttumaan henkilöautoksi rekattu yksilö...

Re: T4- "ostajan opasta"?

Lähetetty: 09.09.2015 10:23
Kirjoittaja nepela
Etupään ala- ja yläpalloja saa opetella vaihtamaan, niitä kuluu. Osat ei ole kalliita, vaatii vain joitain "erikois"työkaluja kun ovat tiukassa. Kaikki pikkukorjaamot ei edes suostu niitä vaihtamaa. Harjoittelemalla oppii. Ja ei se pikkubussin retkeilyautoksi muuttaminen vieläkään tietääkseni mahdotonta ole: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=1835