Apuja kaivataan!!! vw t4 madallus meni mönkään...

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
DilleVille
Vasta alkaja
Viestit: 1
Liittynyt: 21.11.2014 15:17

Apuja kaivataan!!! vw t4 madallus meni mönkään...

Viesti Kirjoittaja DilleVille »

Empä ole kuullut että muilla olisi käynyt vastaavaa keulan jousituksen säädössä. Pitkän ja tuskaisien tuntien äherrys päättyi siihen kun sain tuon keulan korkeudensäädön pultinpäitä näkymään n. 4.2cm ja 4cm oli tavoite. Viimisillä väännöillä tapahtui kuitenkin jotain epämielyttävää ja tämä pultin "yläpuolen kiinnitys" muljahti pois paikoiltaan. Millä ihmeellä tämän saa takaisin paikoilleen ja estämään uudelleen muljahtamisen? Apuna käytin pullotunkkia jolla kevensin vääntövarren "säätö päädyn" mutta mutterit eivät kuitenkaan suostunut liikkumaan muuten kuin väkivalloin = räikkä ja reilu metrin jatko... sitäkin sai vääntää ihan oikeasti. Kolme päivää aijemmin aloitin suihkimaan crc:tä näihin pultin pätkiin mutta siitä ei ilmeisesti ollu apua.

Vai eikö tässä auta muu kuin viedä portteri paikalliselle nyrkkipajalle ja kertoa mekaanikolle että pistä se kuntoon?? :(
Mara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28.01.2013 19:52
Paikkakunta: Hamina

Re: Apuja kaivataan!!! vw t4 madallus meni mönkään...

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kierteet luonnollisesti putsattu ennen kääntelyä? Keula ylös etupalkista niin jännitys pienenee huomattavasti. Sen myötä yläpään voisi saada asemoitua takaisin hahloonsa kunnolla. Toivottavasti ei ole ottanut kipeää kiinnityshahlot.

Sen ruuvin saa nätisti pujoteltua pois paikaltaan, kun vaan mutteri irtoaa. Ite putsasin koneteräsharjalla molemmat pultit heti auton oston jälkeen ja satunnaisesti suihkin jotain rasvaa niihin. Edelleen saa kiintoavaimella nätisti käänneltyä.
Vastaa Viestiin