T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Nyt laatikko asiantuntijat huomio. Onko teoriassa mahdollista laittaa t2.5tdi 65kw vakioaskin jatkeeksi 2.4d syncron jakolaatikkoa? Ja näin rakentaan auto nelivetoiseksi ilman laatikon vaihtoa? Vai onko helpoin nakata 2.4d koko voimansiirto. Nyt tarvii tietoa mahdollisimman paljon.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Varmaan helpompi vaihtaa se valmis syncron aski, kun laatikoltaan nuo on hyvin pitkälti samoja. Jakolaatikko on kyllä mahdollista laittaa siihen laatikkoon kiinni, mutta parin reiän porailua se vaatii.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=2502 Tuossa taisi olla tuo vaihdettu kytkinkoppa etuvetosesta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Ja tasauspyörästön apparinpuolella on ulkopuolella poorit, joihin liittyvä sisäpooritettu holkki vetää sitä kulmavaihdetta, eli tasauspyörästökin pitää vaihtaa..
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Joo taidanpa vaihtaa sit laatikonki, sama laittaa sit kova vauhtip+ kytkin. Rupeasiha se pikku hiljaa budjetti nousemaan..
Mara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28.01.2013 19:52
Paikkakunta: Hamina

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ihan vaan mielenkiinnosta, saako etuvetoisesta muutettua nelivetoisen laillisesti tieliikenteeseen?
Ile82
Vasta alkaja
Viestit: 29
Liittynyt: 14.09.2014 21:03
Paikkakunta: Joensuu

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja Ile82 »

TT| kirjoitti:Varmaan helpompi vaihtaa se valmis syncron aski, kun laatikoltaan nuo on hyvin pitkälti samoja. Jakolaatikko on kyllä mahdollista laittaa siihen laatikkoon kiinni, mutta parin reiän porailua se vaatii.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=2502 Tuossa taisi olla tuo vaihdettu kytkinkoppa etuvetosesta.
Jeps. Mie laitoin tuohon 2.4D syncroon normi 2.4D etuvetosen vaihelaatikosta kytkimenpuoleisen kopan. Ylämpi reikä 22mm ja alempi 15mm toinen reijistä oli ainakin porattava kahdesta suuntaa että siihen tulee tavallaan porrastus.
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Näin ainakin katsastus mies sanoi että leiman saa... tiiäppä sitten ku tosipaikka tulee
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Nii semmoista piti vielä kysellä että pitääkö ottaa välityksiä huomioon? Meinaan vaan onko mahollista että etu-takarattaat ei kulje samaa tahtia?
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Kulkee etu- ja takapää samaa vauhtia, jos kulmavaihteessa ja takaperässä on sama välitys, etuperän välityksellä ei merkitystä tähän. Jottei olisi liian helppoa; -muistelen että on ainakin kahta eri kulmavaihdevälitystä, ja vastaavasti myös takaperävälitystä.. :shock:
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Taas lisäkysymyksiä, tuli hommattua nyt "elintenluovuttajaksi" 2.4d syncro, josta meininki siirtää voimansiirto omaani. No jotta ei menisi liian helpoksi, niin eteen pölähti pilkkahintaan 02G sarjan etuvetoaski ja vielä ehjä... No kysymys kuulukin onko nyt tähän 02G askiin mahdollista naittaa tuosta syncrosta kytkinkoppa, perä+ kulmavaihde? Koska jos nyt olen ihan kärryillä niin eikö tuo 02G aski ole se niin sanottu iveco aski joka on 2.5tdi syncrossa vakiona
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

kannattaa varautua myös siihen 380 ? eur poikkeuslupamaksuun jonka tuo homma vaatii että saa muutoskatsastettua.
Mettalainen
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 29.08.2013 13:53
Paikkakunta: Lohja

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja Mettalainen »

Pitäis onnistua ilman poikkeuslupia käsittääkseni tulee vaan laatikko ja akseli muutos taakse
ffp.ssä oli muistakseni jotain juttua kun joku oli suomessa tehnyt 4x4 corradon ja siihen tuli vaan laatikko, pohjalevy ja akseli otteeseen mutta nämäkin on niin kontori kohtasia asioita tai oikesttaan inssistä kiinni
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Avainsana on kai se että nelivetomalli löytyy mallisarjan sisältä, jolloin se on läpihuutojuttu (teoriassa).

Usein taas nelivetomallit on omana mallisarjana, jolloin ei onnistu helposti.
< 15kWh/100km
Mettalainen
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 29.08.2013 13:53
Paikkakunta: Lohja

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja Mettalainen »

Nopee haku ja löyty topiikki http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... ht=corrado
Kyllähän tossa oli poikkeuslupa
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

dmn kirjoitti:Avainsana on kai se että nelivetomalli löytyy mallisarjan sisältä, jolloin se on läpihuutojuttu (teoriassa).

Usein taas nelivetomallit on omana mallisarjana, jolloin ei onnistu helposti.
juuri näin, lähes poikkeuksetta nelivedot ovat erimallisarjaa, perustuen siihen kuinka mallisarja määritelmä on tehty. Tuohonhan ei toki ole mitään ongelmaa lupaa saada kun kaikki osat on "bolt-on", harrastamisen perimmäinen tarkoitushan on että kaikki rahat pitää sijoittaa jonnekin muualle ,ettei ne mene kurkusta alas. Sehän on vain hienoa jos pystyy näin oman harrastuksen kautta osallistumaan myös yhteiskunnan tärkeiden toimintojen ylläpitämiseen :( ;)
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Niin oiskohan tuohon minun kyssäriin mitään tietoa? Tuo katsastus on sen ajan murhe ja sen oon jo kysynyt että, ihan normaali muutoskatsastus tuohon.
Ei mitään ongelmaa (inssin mukaan), ja toisekseen ottaa kardaanin irti katsastuksen ajaksi jos se siellä haittaa..
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sullahan on jo 2.5TDI kone, niin sehän pulttautuu suoraan tuohon 02G askiin. Että hommaksi jää enää ne kulmavaihteen sovittaminen ja sille vedon saaminen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Niinpä, tuolla aikaisemmassa vaiheessa olikin siitä puhetta et se onnistuu ns. sulakelaatikolle, mutta onko mahdollista tähän 02G version laatikkoon rakennella kulma ja sille voima tuosta 02D laatikkopaketista onko osat keskenään käöpäsie? Tämä oli se jutun pointti vai menikö mulla jotain ohi?
T4portteristi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 13.01.2015 00:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja T4portteristi »

Projekti aloitettu, voin itse itselleni vastata, että g- sarjan laatikosta ei saa rakennettua d- sarjan kytkinkopalla laatikkoa. Ei käy ristiin.
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: T4 2.5tdi 65kw syncroksi

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Raportoithan miten homma etenee.
Vastaa Viestiin