jaonmuutosadapterit

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
Henkka K
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 21.02.2012 18:04
Paikkakunta: Turku

jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

Onko jollain suositella paikkaa josta saisi edullisesti pakun alle adapterit?
katselin Ebaysta ja sieltä löytyi tuollainen setti http://www.ebay.de/itm/H-R-Lochkreisada ... 53eb979758.
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja redi »

Tuon hintasia ne uutena on. Tommi's Billet tekee myös mittojen mukaan sellaiset kun haluaa.
Itellä ollu FK:n adapterit Golfissa ja ihan tyytyväinen olin. Ton 250 nekin tais maksaa.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja hege »

Jos noi haluaa laillisesti niin mitä vaatimuksia oli? Riittääkö Tüv paperit että tarkoitettu kyseiseen autoon vai pitääkö olla jotain muuta?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
herrahenri
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 20.02.2012 19:12

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja herrahenri »

hege kirjoitti:Jos noi haluaa laillisesti niin mitä vaatimuksia oli? Riittääkö Tüv paperit että tarkoitettu kyseiseen autoon vai pitääkö olla jotain muuta?
Teenpäs tässä itsestäni hölmön, mut mä oon luullu että ne adapterit on lailliset jos ne kiinitetään pulteilla, toki on mahdollista et oon sitten niin kujalla...
-DD-
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja hege »

Alkuperäiseen aiheeseen vielä lisäisin että H&R adapterit on tosi laadukkaan oloisia. Kierteet erillisillä teräsinserteillä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Pultattavat specerit on laillisia mutta ei vanteen ja navan väliin ns.puristettavat.
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja teme »

Kyl mulla vaan on jokainen inssi viitannu kintaalla pultattavan mallisillekin. Eli siis ei oo käynyt.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja redi »

Käsittääkseni ainoastaan vanne- tai autovalmistajan hyväksymät lätyt ovat ainoat lailliset oli ne sitten minkämalliset hyvänsä.
Henkka K
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 21.02.2012 18:04
Paikkakunta: Turku

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

kiitos vastauksista. Laillisuudesta en tiedä, tuntuu että jokaisella Inssillä on oma tulkinta asiasta...Taita olla helpointa laittaa katsastukseen oikealla jaolla olevat vanteet alle. ;)
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja redi »

En kehota ketään tekemään laittomuuksia, mutta jos ne spacerit ei nyt suoraan helota sieltä vanteen puolien välistä niin tuskin niitä kukaan huomaa varsinkin jos ne maalaa mustaksi tms.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja hege »

Laki on yhä sama kuin ennenkin? Eli RH vanteiden mukana olevat spacerit muuttuu laittomiksi jos ne laittaa BBS vanteisiin :D

En tiedä onko oma oleminen niiden satojen eurojen arvoinen jos hankkii ne oikean mittaiset vanteet, mutta joskus herää järjen ääni ja kehottaa miettimään tekemisiä uusiksi. En itsekään kehota laittomuuteen, mutta vähän voi järkeä käyttää jos tommosia on ihan satapakko hankkia. Hankkisin saksan tieliikenteeseen sallitut palat vaikka suomessa muuttuvat kielletyiksi. En koe että saksalaisten viranomaisten mielestä turvallinen osa muuttuu suomessa turvattomaksi.

Noi H&R jaonmuutosspacerit mitä oon kädessä pitänyt on olleet monta kertaa laadukkaammat kuin RH vanteiden mukana tulleet spacerit.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Ostin joskus heräteostona yhteen visoon tuollaiset http://www.vannetukku.fi/adapteri-levik ... 31977.html
Ovat kyllä sitten sellaiset rimpulat, että oma rohkeus (tai tyhmyys) ei riittänyt moisten käyttämiseen edes kevyessä henkilöautossa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: jaonmuutosadapterit

Viesti Kirjoittaja redi »

^ Ei kannata käyttää missään autossa noita. Yhellä tutulla oli moiset mk2 Golfissa ja muistaakseni 3 prakas. Jotku väittää että toimis jos laittais kunnolliset/kovat pultit niihin, mutta itse en suosittelis.
Vastaa Viestiin