roikkuvat ovet

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
nepela
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 03.11.2012 21:34
Paikkakunta: Rauma

roikkuvat ovet

Viesti Kirjoittaja nepela »

Milläs tavalla sais kuskin ja hantin ovet asemoitua paremmin kun alkavat ottaa alareunastaan kohta kiinni kynnykseen. Onko saranoissa mitään säätöä vai pitääkö uusia kokonaan ja paljonko pitää purkaa pyöräkoteloa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: roikkuvat ovet

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos roikkuminen johtuu saranoista, niin uusia saa marmorilta. Omaani kävin ostamassa sieltä ja jonkun kympin kappale olivat. On siellä pieni säätövarakin, jos siis kiinnitykset löystyneet. Mitä varten purkaisit pyöräkoteloa?
Mulla saranoiden vaihto on odottanut lähinnä sähköjohtojen vuoksi, pitäisi hommata joku pitämään ovea paikallaan sen aikaa että vaihtaa saranat, tai purkaa johdot ovesta pois. Kun menee peilien ja keskuslukon piuhat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
nepela
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 03.11.2012 21:34
Paikkakunta: Rauma

Re: roikkuvat ovet

Viesti Kirjoittaja nepela »

Siis pyöräkotelolla tarkoitin lokasuojaa, kun eihän niihin ovipalkissa oleviin paripultteihin pääse mitenkään käsiksi josei ota ovea kokonaan pois. Ja se taas vaatis muuta purkamista. Mut sit välähti, leikkasin millin paksusesta alulevystä sellasen sarananpohjan kokosen palasen uun muotoseks prikaks, hiukan löysäs ovessa olevaa pulttia ja tunki sen sinne väliin. No sehän käänsi ovea sen verran ettei enää ota kynnykseen kiinni. Lukon vastakappaletta piti hiukan nostaa...
BIS-533
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2013 11:19
Paikkakunta: Lohja

Re: roikkuvat ovet

Viesti Kirjoittaja BIS-533 »

Olisko vinkkejä liukuoven ''saranoiden'' kunnostamiseen, vai metsästänkö jostain suosiolla uudet?
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: roikkuvat ovet

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mä sain roikkumisen korjattua lisäämällä rikkoja aleman saranan ja ovenväliin. mun autossa ei voi vaihtaa saranoita ku ne on tehtaalla hitsattu kiinni koriin.
Vastaa Viestiin