Sivu 1/1

Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 08:49
Kirjoittaja nepela
Mahtaakohan kenno tai siihen tulevat vesiletkut vuotaa. Nestettä kuluu mut konehuoneen puolella ei minkäänlaisia vuotoja. Pitääkö räjäyttää koko kojelauta atomeiksi jotta pääsisi kennoon käsisksi :evil:

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 09:53
Kirjoittaja HeikkiS
Kastuuko ohjaamon matot, huurtuuko lasit, tai onko autossa imelä tuoksu? Onko takakennoa? Muutamia takatilankennoja olen vaihdellut, kun on kivet piesseet ne puhki.
Etukennon jos joutuu vaihtamaan, on edessä kojelaudan purku.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 13:14
Kirjoittaja Miglos
kojelaudan purku on helppo , vaikkakin työläs duuni - olen tehnyt . 8-)

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 15:04
Kirjoittaja nepela
Eipä huurru lasit, takakennoo ei oo, ei kastu matot jne. (eikä tuu kuplia paisariin=kansivika). Tää on vähän tällasta hakuammuaa. Paljokohan siel järjestelmässä on painetta koneen käydessä. Aattelin jos koeponnistais systeemin kuiteskaan hajottamatta mitään.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 15:53
Kirjoittaja DJSigma
Mulla vuoti paisarin anturin juuresta, katosi noin litra / 500 km jäähdytysnestettä. Siitä paisarista se vuoto putoaa koneen ohi sinne suojakaukaloon, niin ei huomaa koneen päällä eikä auton alla. Anturin vaihto lopetti katoamisen.

Edit.

Oho. :oops: Tämä olikin T4-osasto. Jos nyt T4:ssä sattuu olemaan vastaavia osia, niin varmaan nekin kannattaa tarkistaa. Muuten oheinen neuvo on turha...

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 16:07
Kirjoittaja TT|
Minulla vuoto tuli siitä pumpun hihnankotelosuojan vierestä menevässä ohuessa letkussa. Oli ajan mittaan hinkannut siihen uran ja lopulta reiän, ja meni pitkään löytää vuotopaikka.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 06.03.2013 23:47
Kirjoittaja miwa
Yks huomaamaton vuotokohta johon oon yhessä autossa törmänny oli lohkolämppäri vuoti sieltä ja haihtu koneen kyljessä pois eli ei tiputtanu. oli vaan lohkolämppärin juuressa vaalea kalkkimaista "hiekkaa"

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 07.03.2013 11:40
Kirjoittaja nepela
Outo huomio: aina vasemmalle tiukasti käännyttäessä tulee suuttimista lämmin hönkäys. Mahtaako olla ilmakupla syylarissa ja myös vuoto. Yhden teorian mukaan kun neste jäähtyy paine laskee ja silloin se imee ilmaa vuotoreijästä sinne syylariin :?: :?: Voisko paisarin korkki olla viallinen kun se sormivoimin ei aukea, kylmänäkään, ja kun pihdeillä avittaa niin ei kuulu edes suhahdusta.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 07.03.2013 14:15
Kirjoittaja Miglos
ei tuo korkki oikealta vaikuta.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 11.09.2016 11:36
Kirjoittaja Mara
Jatketaan vanhaan aiheeseen.

Lievä glykolin haju on alkanut esiintymään hytissä ja tuulilasiin kertyy vähän huuruakin jo kylmällä kelillä. Todennäköisesti siis kenno alkanut vuotamaan. Voisiko esim vesiventtiili aiheuttaa moista, vai onko näissä edes sellaista?

Onko siis niin, että koko kojetaulu pitää irrottaa autosta jos lämppärin kennon haluaa purkaa esille? Ilmastointi tuskin merkittävästi lisää työn määrää?

Auto siis -01 TDI.

Re: Lämppärin kenno

Lähetetty: 12.09.2016 19:04
Kirjoittaja jaketech
Mara kirjoitti: Voisiko esim vesiventtiili aiheuttaa moista, vai onko näissä edes sellaista?



Auto siis -01 TDI.
en tiiä näistä uudemmista mutta vanhemmissa on vesiventtiili moottoritilassa.