hihna 068 109 119 E
kiristin 068 109 243 F
kiristimen tappi N 900 803 01
kannen hihnapyörä 069 109 111
kampiakselin pyörä 028 105 263 E
kampiakselin pyörän pultti joko N 905 771 01 tai N 902 928 02
Eicca_ kirjoitti:Gates, contitech ja skf tuotteita kun käyttää jakopäässä niin ollaan aika turvallisilla vesillä näissä osissa (fiksus, autoaasi, motonet myy kun vaan muistaa tarkistaa/pyytää jnejne)
Koneen huolloista ei tarkkaa tietoa joten tarkoitus nyt uusia:
Jakohihna+rullasarja
Kampiakselin pultti uusitaan samalla?
Öljyt+suodattimet
Vesipumppu, vaihdetaan ilmeisesti runkoineen? + termostaatti ja nesteet
Muuta samalla uusittavaa/huomioitavaa?
T4 2002 Transporter 2.5TDI
T3 1990 DOKA 2.1 WBX
T3 1990 Transhotel 2.1 WBX
T3 1989 Pritschenwagen Westfalia 1.6TD
T3 1989 Transporter 1.7D
T1 1965 Transporter
Speed autoteile googleen ja Teppoon yhteyttä. Myy pääsäänt marmoritiskiä halvemmalla OEM osaa ja hyväksi todettua tarvikeosaa ja on VAGeihin erikoistunut. Normaali varaosaputkaan eroa on että toimitus 1-2vkoa ja sinun itse pitää tietää mitä tarvitset (osanumeroa jne). Itse olen ollut tyytyväinen ja luotan toimitettavien osien laatuun.
Pistänpä varaosanumerot tähän jos muillakin tulee tarvetta, -89 JX koneen osanumerot:
hihna 068 109 119 E
kiristin 068 109 243 F
kiristimen tappi N 900 803 01
kannen hihnapyörä 069 109 111
kampiakselin pyörä 028 105 263 E
kampiakselin pyörän pultti joko N 905 771 01 tai N 902 928 02
T4 2002 Transporter 2.5TDI
T3 1990 DOKA 2.1 WBX
T3 1990 Transhotel 2.1 WBX
T3 1989 Pritschenwagen Westfalia 1.6TD
T3 1989 Transporter 1.7D
T1 1965 Transporter
-MITO- kirjoitti:Taitaakin tuo kiristinsarja riittää, hihnapyöriä tuskin tarvitsee uusia remminvaihdossa?
Itse kyllä oon käyttänyt ihan motonetin Gates/SKF sarjaa ongelmitta ja hinta-laatu suhde on ok (oliko alta 50e).
1.6td ei ole niin kriittinen tuon pienen hihnapyörän / pultin kanssa kuin AAZ, itse jättäisin nämä koskematta.. Muita hihnapyöriä en uusisi (kannattaa myös tarkistaa se apuakselin hihnapyörä, mulla oli joskus lohjennut siitä reunasta pala ja se tykkäs syödä hihnaa.
Vajaan 100 euroa teki marmorilta kiristin, hihna ja vesipumpun hihna. Edeltävät oli ilmeisesti mutanetin laatua ja kesti n. 20 000 km ja kiristin kahteen osaan kun irroitti, hihnasta jo jonkin verran oli hankautunut pois. Onneksi ei kerennyt täydessä laukassa hajoamaan
Liitteet
2012-12-01-097_1024x768.jpg (160.96 KiB) Katsottu 6733 kertaa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
dmn kirjoitti:Olikos tuo erillisosana ostettu kiristin eikä valmista sarjaa? Joskus sellaisen ostin ja asennettaessa huomasin että ei tuu toimimaan.
Vaikea sanoa, kun en ole itse tuota ostanut vaan koneen edellinen omistaja, joka ei ajanut remontin jälkeen kuin n. 200 km siito matkan. Ei tuo kahdessa osassa ollut kun kansi vaihdettiin keväällä ja silloin uudelleen paikalleen laitettiin.
Niin merkiltään MAPCO tämä ja kun googlaa valmistajaa, niin ei kovin hyviä kommentteja saa osa valmistajana / toimittajana.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Gates, contitech ja skf tuotteita kun käyttää jakopäässä niin ollaan aika turvallisilla vesillä näissä osissa (fiksus, autoaasi, motonet myy kun vaan muistaa tarkistaa/pyytää jnejne)