Sivu 1/1

typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 13.10.2012 10:02
Kirjoittaja dmn
Onkos kokemuksia aiheesta mikä malli olis hyvä aihio lähteä väsäämään wbx:ään putkistoa.

Tiedossa olevat hankaluudet-
- 1 & 4 pyttyjen laipat pitää kääntää
- öljynsuodatin voi olla tiellä

Mitähän muuta mahtaa tulla eteen? Koneen takakannatinkin saattaa tietty tulla eteen ...

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 10:27
Kirjoittaja Paku-Pete
Tässä hinta/laatu suhde aivan huippu, laipat ympäri pyörivät mutta muuten sopivuudesta wbx:ään ei tietoa.

http://www.aircooled.fi/tuote/719/kaarm ... er-rosteri

-Pete-

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 10:51
Kirjoittaja dmn
Paku-Pete kirjoitti:Tässä hinta/laatu suhde aivan huippu, laipat ympäri pyörivät mutta muuten sopivuudesta wbx:ään ei tietoa.

http://www.aircooled.fi/tuote/719/kaarm ... er-rosteri

-Pete-
Tuo näyttää hyvältä kyllä, varsinkin kun on irtolaipoilla.. Voi tosiaan tulla tuo takatuki tielle, mutta äkkiäkös siihen pari muutosta tekee jos putki muuten on passeli.

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 11:38
Kirjoittaja Paku-Pete
Mulla on T1 koneessa ko-sarja jos tarvitset mittoja.

-Pete-

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 13:37
Kirjoittaja ketsa
Onko tarkoitus laittaa käärmeenpesä moottorin virittäminen mielessä, vai vain korvauspakosarjaksi? Eli onko ensiöputkien pituuksilla väliä?

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 20:42
Kirjoittaja dmn
ketsa kirjoitti:Onko tarkoitus laittaa käärmeenpesä moottorin virittäminen mielessä, vai vain korvauspakosarjaksi? Eli onko ensiöputkien pituuksilla väliä?
Kai ne nyt vois samanpituisia olla kun kerran ruvetaan vaihtelemaan ;-)

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 22:21
Kirjoittaja ketsa
Taitaa siinä tapauksessa olla tuo AC:n sidewinder hiukan huono vaihtoehto hyvästä valmistuslaadustaan huolimatta.

Tölkissä on tilaa sen verran hyvin, että pakosarjan ei tarvitse olla kovinkaan tiukka käärmeenpesä, ainakaan parin pongaamani kaupallisen version perusteella (ja pakosarja kannattanee virittää aika alas, joten putkien pituudetkaan ei tarvitse olla niin lyhyitä, kuin korkealta laulavissa t1:ssä).
http://www.vwspeedshop.com/product.php? ... 499&page=1

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 14.10.2012 22:33
Kirjoittaja P_Valtonen
Kuplan sarjoissa, joissa kollektori tulee suoraan taakke päin (Esim tämmönen), ei ole mtn mahdolisuutta käyttää WBX'ssä alkuperäsen takakannakkeen kanssa.

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 15.10.2012 10:13
Kirjoittaja dmn
ketsa kirjoitti:Taitaa siinä tapauksessa olla tuo AC:n sidewinder hiukan huono vaihtoehto hyvästä valmistuslaadustaan huolimatta.

Tölkissä on tilaa sen verran hyvin, että pakosarjan ei tarvitse olla kovinkaan tiukka käärmeenpesä, ainakaan parin pongaamani kaupallisen version perusteella (ja pakosarja kannattanee virittää aika alas, joten putkien pituudetkaan ei tarvitse olla niin lyhyitä, kuin korkealta laulavissa t1:ssä).
http://www.vwspeedshop.com/product.php? ... 499&page=1
Tuohan näyttääkin ihan lupaavalta, ei kyllä taida ihan prikulleen olla kaikki ensiöputket saman pituisia, mutta ainakin yritys on oikean suuntainen.. Tosin jos tollasen meen tilaamaan niin sitten unohtuu turbohaaveet ja laitankin mekaanisen ahtimen ;-)

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 15.10.2012 22:49
Kirjoittaja ARTO
Vaihtoehto kolmonenkin yhä voimassa :mrgreen:

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 15.10.2012 22:54
Kirjoittaja dmn
ARTO kirjoitti:Vaihtoehto kolmonenkin yhä voimassa :mrgreen:
Myyn sitten sulle kun hajoaa ;-)

Re: typ1 käärmenpesä wbx:ään

Lähetetty: 25.10.2012 09:36
Kirjoittaja TT|
tämähän alkaa kuulostaa lupaavalle 8-)