Top10 virheet wasseria kasatessa

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Top10 virheet wasseria kasatessa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Morjens. Pitäsi ensimmäisen kerran kiskaista nippuun wasseri ja (moottorin kuulumaton) jäähdytysneste hiukan huolestuttaa... Mihin pitää kiinnittää erityisesti huomiota, jotta jäähdytysneste tulee pysymään sille varatussa tilassaan?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
ARTO
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 08.03.2012 00:17

Re: Top10 virheet wasseria kasatessa

Viesti Kirjoittaja ARTO »

WBX koneissa ei yleensä ongelmia veden sekoittumisesta öljyyn. Sylttyputkien o-rinkulat pitää/toimii hyvin. Rempatessa vaan huolellinen ja rinkulaurat puhtaat ja rinkulat ei hirveen monella kierteellä ja tiivistys toimii.

Mustan ulkotiivisteen kanssa saa painia jos kannet kraatereilla. Kraateroituminen tyyppivika ja jäähdytysneste ns ryömii helposti metallin ja liiman välistä ja tuloksena ulkoista tihkumista tai jopa tiputtelua. Varsinaisesti ei vaikuta koneen toimintaan pätkääkään, mutta vuoto on aina vuoto ja toiset omistajat reagoi oumaigaad tyyliin ja loput lisäilee nestettä paisariin. :mrgreen:

2,1 koneista löytyy elementti jossa öljy ja jäähdytysneste kulkee läheisinä naapureina ja harvemmissa tapauksissa ovat yhtyneet toisiinsa. Tämä harvinaisempi vika.

Vesitippailujen suhteen enemmän huolta wassereiden sisäiseen ulkoistamiseen. Kiertokanget ei aina tykkää viihtyä kodeissaan ja monissa rempoissa on noiden kohdalla oikastu yleisen tietämättömyyden johdosta ja tölkki liikkuukin aikapommimaiseen tyyliin pysyi jäähdytysnesteet sisällä tai ei.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Top10 virheet wasseria kasatessa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Koekäytössä murhetta löytyi vesipumpun ja 1-2 kannen vesiputken liitoksesta, termarikotelon kannesta ja parista itsekiristyvällä klemmarilla varustetusta letkusta. Tiivistesarjan mukana tulevaa silikoonia kannattaa näköjään käyttää kaikkiin laippatiivistyksiin ja nuo itsekiristyvät klemmarit kannattaa asetella vanhoihin letkuihin tarkasti vanhoille paikoilleen.
Eli ei suuria oppirahoja tullut maksettavaksi... Eniten taisi säikäytellä vakiota suuremasti öljypumpusta tulleet murheet (1-2 kannelle menevä vesiputki ja moottorin takakannake).
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin