Turbon jäähdytys..

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Pete.N
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 30.08.2012 22:40

Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja Pete.N »

Tulipa tuossa mieleen kun mulla on tuossa Frankensteinissä tuollainen Siemensin puhallin jonka ilmeinen tarkoitus on jäähdyttää rullaa :? Liekkö tuosta kapineesta merkittävää hyötyä ? Se tuli elintenluovuttajan mukana ja hiukan olen miettiny jotta onkohan siitä muu kuin henkinen apu :mrgreen:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla puuttuu siitä turbolle menevä putkisto ja kone ei ole ainakaan vielä räjähtänyt :)
Avatar
uno
AktiVWisti
Viestit: 326
Liittynyt: 13.06.2012 09:27
Paikkakunta: Tallinn, Muuga, Jüri

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja uno »

On minun tölkkilläkin tuo vehke siellä. Mutta milloin see toimii, en ole vielä nähnyt eikä kuullut
Pete.N
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 30.08.2012 22:40

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja Pete.N »

Mulla se on suoralla kytkennällä tuon kiertovesipumpun kanssa toimii aina ja ei tarvitse arvuutella :) Joskus joutuu pieni kone koville niin jäähdytys tarpeen :roll:
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Saakos tuota puhallinta jostain hommattua? Mun autosta puuttuu. Vaan pistoke on jäljellä ja olen monesti ajatellut, ettei siitä pienelle koneelle ainakaan haittaa luulis olevan.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sehän siis alunperin puhaltaa ilmaa turbon päälle, kun sammuttamisen jälkeen neste on yli 107 astetta. Jolloin siis käynnistää myös sen sähköisen kiertovesipumpun. Ei ole tarkoitus laittaa kumpaankaan TDI-koneiseen tuota takaisin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Löytyykö tuota puhallinta kaikkineen tilbehööreineen enää mistään? Olisi kiva sellainen saada. Tuo kun orkkis 1.6Td-koneella...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja TT| »

JoniOne kirjoitti:Löytyykö tuota puhallinta kaikkineen tilbehööreineen enää mistään? Olisi kiva sellainen saada. Tuo kun orkkis 1.6Td-koneella...
Mulla olisi doppelista irrotettuna tuo puhallin, jos kiinnostaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Juu kiinnostaa toki paljonkin. Mietin vaan noita johdotuksia, eli miten ne alunperin on olleet tuolla. Tosiaan nyt kiertovesipumppu on kytketty rinnan dieselpumpun kanssa ja ylimääräisiä johdonpäitäkin tuolla seikkailee... Kannattaako palauttaa alkuperäiseen kytkentään vai iskeä puhallin vaan rinnan tuon kiertovesipumpun kanssa?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei kannata, ei sitä puhallinta kannata pyörittää siellä jatkuvasti, samoin kuin se kiertovesipumppukin pyörii sinulla turhaan. Jos et saa orggisohjausta toimimaan, niin laita katkaisijalla.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon jäähdytys..

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Silleen ajattelin itsekin kyllä. Nytkin se pumppu siellä turhaan surraa.
Vastaa Viestiin