Moro,
AHU-swappi on nyt menossa ja pähkäilen vasemman moottorituen ja turbon välistä kamppailua tilasta. Auto on diesel synkro tölkki -91 ja moottori on AHU poikittaiskone Cordoba -99:stä.
Löytyisikö keltään foorumilaiselta räätälöityä moottoritukea, jonka kanssa AHU vakio turbo mahtuisi paikoilleen?
Veikkaisin, että näitä on jo useampikin tehnyt ja jos joku nyt sattuisi innostumaan yhden uuden kappaleen tekemisestä, niin siirrytään yv-puolelle neuvottelemaan toteutuksesta. Minulta ei hitsuuhommat onnistu ja siksi kysynkin nyt apua taitavammilta
Mistä räätälöity vasen moottorituki?
Re: Mistä räätälöity vasen moottorituki?
Yksi vaihtoehto on käyttää JX:n pakosarjaa. Siihen on helppo tehdä n. 10mm latikasta adapteri. Tai vielä parempi olisi AAZ pakosarja, missä turbo tulee yläpuolelle, taitaa jopa pulttijako jossain versiossa sopia suoraan.
< 15kWh/100km
Re: Mistä räätälöity vasen moottorituki?
Tuo adapterin teko on toinen vaihtoehto ja minulla on parikin AAZ pakosarjaa (kolmiolaipalla ja nelipulttisella laipalla) jossa turbon kiinnitys on keskellä ja viistosti ylöspäin. Syy tuon moottorituen muokkaamiseen on, että se mahdollistaisi jatkossa isomman turbon vaihtamisen. Olettaen tietysti, että tämä projekti etenee ensin maaliin tällä vakio AHU turbolla
Re: Mistä räätälöity vasen moottorituki?
Kolmas on tehdä Jigi kiinitys pisteistä ja hitsailla oma. ALH projektissa kopion ensin kiinitys pisteet alkuperäisestä mootorista JX kiinnikkeillä siirsin sen sitten jigissä 100mm taakaepäin ja jatkoin JX raudassa levyä 100 mm ja tein siin toisen kiinnike reijän 100mm taaksepäin.
Voi olla että oli muutakin kuin 100mm mutta sama luku kaikissa osissa
Tässä linkki kuviin
viewtopic.php?f=12&t=2978&hilit=ALH+swap&start=60
Voi olla että oli muutakin kuin 100mm mutta sama luku kaikissa osissa
Tässä linkki kuviin
viewtopic.php?f=12&t=2978&hilit=ALH+swap&start=60