1.6td kylmäkäynnistys

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Petepoika
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 21.10.2021 11:14
Paikkakunta: Kaarina

1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Petepoika »

En löytynyt vastausta. Tavoitteena saada arki kuljetin tästä uudesta ostosta, eli 86 1.6td , mietin vaan että onko ominaisuus vai vika, kun hehkun jälkeen lähtee käyntiin mutta ei pysy käynnissä ilman pientä kaasua, tätä ei tarvitse kun 10-15 sekuntia.
- Miksi rikkinäinen pitäisi korjata -

VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75

Turku / Kaarina
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Veditkö pakkosyötön päälle vai et?
Petepoika
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 21.10.2021 11:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Petepoika »

Osku kirjoitti: 02.11.2021 18:50 Veditkö pakkosyötön päälle vai et?
Vähän noloa, mutta mikä ja missä se on? 😂
- Miksi rikkinäinen pitäisi korjata -

VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75

Turku / Kaarina
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Keskikonsolin vasemmassa alakulmassa on kylmäkäynnistysvipu, jonka ulosvetämällä säätää ajoitusta aikaisemmalla (?), helpottaa kylmäkäynnistystä. Joku sanoi joskus, että pitäisi startatessa vetää ulos samaan aikaan sitä, mutta se on aika hankalaa kun saman käden puolella, niin auttaa se kun on valmiiksikin vedetty. Jos siis kyseinen vipu on kytketty, siitä lähtee vaijeri ruiskupumpulle, sinne kannen ja ruiskun väliin kiinnittyy, siellä se itse vipu jota se vetää.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Se miksi startatessa pitäis vetää johtuu siitä että vipu on kylmänä jäykkä ja vetonuppi hajoaa kuten moni on varmaan huomanut. Suosittelen vetää päälle kun sammuttaa auton kylmänä vuodenaikana niin ongelmia ei ole kun vipu valmiiksi ylhäällä käynitäessä.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Osku kirjoitti: 23.11.2021 13:12 Se miksi startatessa pitäis vetää johtuu siitä että vipu on kylmänä jäykkä ja vetonuppi hajoaa kuten moni on varmaan huomanut. Suosittelen vetää päälle kun sammuttaa auton kylmänä vuodenaikana niin ongelmia ei ole kun vipu valmiiksi ylhäällä käynitäessä.
Tuon allekirjoitan kyllä täysin, nimim. nuppi jäänyt käteen. Mulla on ollut tapana, että nuppi on ulkona koko ajan kylmällä, sehän ei muistaakseni palaudu itsestään.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sen voi kyllä huoletta pitää aina päällä paitsi silloin kuin säädetään ajoitusta
< 15kWh/100km
Petepoika
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 21.10.2021 11:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1.6td kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Petepoika »

Kiitos taas hyvistä vastauksista. Hehkujen vaihdon ja tämän vivun löydön jälkeen, autohan on aivan liekeissä, ja käynnistyy todella hyvin :)
- Miksi rikkinäinen pitäisi korjata -

VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75

Turku / Kaarina
Vastaa Viestiin