Sivu 1/1

TDI swap "tietopankki" (1Z, AHU & AFN)

Lähetetty: 13.08.2012 14:09
Kirjoittaja TT|
Kootaan yhteen ketjuun perustiedot, niin ei tarvitse sotkea useita ketjuja. Potkaisen alulle, niin korjataan ja täydennetään.

Helpot vaihtoehdot 1Z,AHU,AFN, löytyy vag-konsernin autoista 1993-1999 tarkemmin http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... DI_29-81kW
Yleisimmin asennetaan tölkkiin kuten JX, eli 50 asteen kulmaan kallelleen ja käytetään tarvittavat osat JX:stä.
JX-osat:
-öljypohja
-öljypumppu
-moottorituet
-vesipumpun lähtö
-vesiletkut

TDI:n alkuperäinen pakosarja+turbo tappelevat elintilastaan JX:n moottorituen kanssa joten jommalle kummalle on tehtävä jotain. Yleisin ratkaisu taitaa olla käyttää JX:n pakosarjaa ja siihen sopivaa turboa(K14,K24) tai laipalla jotain muuta turboa. Pitkittäiskoneisesta luovuttajasta olevat koneet vaativat myös apparin puolen moottorintuen tekemisen. Muitakin muokkausta vaativia eroja on pitkittäiskoneissa.

eTDI johdotukseen apuja
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=61313

Re: TDI swap

Lähetetty: 14.08.2012 16:27
Kirjoittaja AT5nok
  • Joku WBX -> TD/TDI swapin tehnyt voisi luetella vaihdelaatikolle ja kytkimelle tehtävät muutokset. (kytkinkopan vaihto, -akselin lyhennys ja työsylinterin tangon säätö oli ainakin, jos oikein muistan lukeneeni)

    Oman UKK ketjun voisi tehdä myös 5-mukisten swappaamisesta.

Re: TDI swap

Lähetetty: 15.08.2012 13:42
Kirjoittaja TT|
WBX-->Diesel vaatii syncrossa myös tankin vaihdon, että startti sopii paikalleen.
Myöskään missään osalistoissa ei ole tullut vastaan, mutta kannattaa muistaa ottaa mukaan luovuttaja-autosta myös kuskinpuolen etummaiseen kiinnitykseen tarvittava metallilätkä mukaan moottoritukeen. Ei ole niin suurta ihmetystä edessä että miten se tuki tulee kiinni autoon. Vuosikymmeniä auton alla oltuaan näyttää sulautuneen hyvin hämäävästi runkoaisaan. :roll:

Re: Syncroon konetta

Lähetetty: 11.02.2013 21:22
Kirjoittaja dmn
No hyvinhän se risteily meni sitten ..

Tossa naapurifoorumilla tyhjentävä selitys: http://www.oberschlachter.fi/viewtopic.php?f=8&t=1270

Mutta lyhyt oppimäärä:
1) hommaa luovuttaja-auto (golf 3 tdi, seat cordoba, tms)
2) varaosiksi vielä syncro-dsl tölkki, korimalli (lava versus bussi/umppari), koska polttoainetankki tarvitaan myös.

Ehkä kohdasta 1) voi oikaista tekemällä mTDI koneen mekaanisella pumpulla, tällöin ei tarvita johtosarjaa luovuttaja-autosta. Myös kohta 2) voi yrittää osina ostella mutta pitemmän päälle on hyvä olla yks varaosaauto kuitenkin :-)

Re: TDI swap

Lähetetty: 12.02.2013 00:39
Kirjoittaja TT|
Niin ja siitä dieselsyncrosta saat sitten moottorinkiinnikkeet, vesiletkut, öljypohjan, -pumpun, vesilähdön, startin jne pikkusälää. Käyttäjien autoista löytyy rexin esimerkki 1.9wbx-->1Z mtdi

Niin ja katsastuksessa ei mitään ongelmaa, kaikissa syncroissa samat jarrut jne joten 112hp on vertailukone.

Re: TDI swap

Lähetetty: 14.08.2014 15:03
Kirjoittaja TT|
Ei näköjään suoraan saa tuota exceliä laitettua tähän liitteeksi, mutta jos joku kaipailee niin viestiä minulle. Tässä nuo releiden kytkikset.
109 RELAY (J317) - terminal 30 supply voltage ECU

1 Earth
4/30 permanent +12v
5/85 pin 42 ecu switched ground (Black/violet)
6/87 pin 23 ecu (black/yellow)

103 relay (J52) - glow plug RELAY

6/30 permanent +12v
3/85 pin 50 ecu
2/86 switched +12v
4/87 s39 (glow plug fuse)

IMMOBILISER MODULE

PIN 1 BLACK SWITCHED +12V
PIN 2 GREY / WHITE ECU PIN 61
PIN 3 GREY OBD2 SOCKET (CHANGES TO GREY/ WHITE @ SOCKET END
PIN 4 BROWN GROUND
PIN 5 N/C -
PIN 6 BROWN GROUND

OBD 2 SOCKET WIRING

RED / WHITE PERMENANT +12V
BROWN EARTH
YELLOW N/C
GREY / WHITE PIN 3 OF IMMOBILISER

Toinen immo-boksi sitten näin:

Pin 1 = B+ (12V) red
Pin 2 = +12_IGN black
Pin 3 = N/C
Pin 4 = GND brown
Pin 5 = GND brown
Pin 6 = N/C
Pin 7 = Engine k-line green
Pin 8 = k-line diagnostic socket  grey/white

Re: TDI swap

Lähetetty: 16.08.2014 10:10
Kirjoittaja AT5nok
TDI startti tölkkiin adapterilla

Kuva

Vielä kun löytyisi harrastajaystävälliseen hintaan koneistaja.

Re: TDI swap

Lähetetty: 16.08.2014 10:20
Kirjoittaja Heebo
Vieppä tuo kuva ammattikoululle metallipuolen opettajalle. Joka räkänokka kun viilaa plootusta tuommosen niin pysytään hyvin laipoissa.

Re: TDI swap

Lähetetty: 17.08.2014 00:40
Kirjoittaja Joker
Itsellä on tuo BWn adapteri ja oli varmaan JXn startti kulunut, mutta vaihto uuteen TDI starttiin oli yksi swapin parhaita juttuja.

Re: TDI swap

Lähetetty: 07.03.2015 00:57
Kirjoittaja TT|
Jos ja kun se kannen muovinen vesilähtö vuotaa, niin kannattaa vaihtaa tilalle pitkittäiskoneen versio. Siinä ei tölkittämisessä turhaa ylivuotoletkun paikkaa ole ja on vieläpä halvempi, löytyy myöskin motonetistä yleensä hyllystä.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=628

Re: TDI swap "tietopankki"

Lähetetty: 11.05.2015 17:16
Kirjoittaja Tölkkifoorumi.fi
Tietoa TDI suuttimista myturbodiesel.com/wiki/tdi-nozzle-upgrade-fuel-injector-faq


Vaihtoehtoisia mTDI pumppuja Fiateista
  • 0 460 424 125 Ducato/Daily 12 VE4/12F1800R660
    0 460 424 124 Iveco Daily 2.8 TD 12 VE4/12F1800R657
    0 460 424 152 Ducato/Daily 12 VE4/12F1800R735
    0 460 414 081 Fiat Ducato 2.5 Tdi 11 VE4/11F1900R294-2 98415698 7701366930
    0 460 414 059 Fiat Croma Mk1 1.9 i 2.5 (do 1990)
    0 460 414 128 Fiat Ducato 2.5 Tdi 11 VE R 542/2
    0 460 414 129 Fiat Ducato 2.5 Tdi
    0 460 414 091 Iveco Daily 11 VE4/11F2000R509
    0 460 414 125 Fiat Croma Mk1 1.9 i 2.5
Ja Land roverin pumput VE4/11F2000R509
  • 0 460 414 069
    0 460 414 099
    0 460 414 098
    0 460 414 136
    0 460 414 159

Kampiakseli / 1-pytty YKK

Lähetetty: 24.05.2015 19:04
Kirjoittaja AT5nok
Pätee käsittääkseni kaikkiin 1.6 ja 1.9 D/TD/TDI moottoreihin
YKK_kampiakseli.JPG
YKK_kampiakseli.JPG (71.02 KiB) Katsottu 42520 kertaa
Kuva

Mekaanisen pumpun ajoitus

Lähetetty: 14.11.2015 12:37
Kirjoittaja AT5nok
Tuolta löytyy ohje

Linkki pumpun ajoitusohjeeseen on lakannut toimimasta. Etsitään uusi tilalle

https://youtu.be/11FkFv9oUic

Re: Mekaanisen pumpun ajoitus

Lähetetty: 12.02.2018 12:40
Kirjoittaja AT5nok


Re: TDI swap "tietopankki" (1Z, AHU & AFN)

Lähetetty: 04.12.2018 18:04
Kirjoittaja AT5nok
Kokosin listaa taas yhteen swappiin. Motonetin nrot, koska swapin tekijä ostaa osat sieltä

TDI SWAP (mTDI)

Jakoh+rullasrj VAG 1,9TDi 95- 25-9269 4,90€
Kampiakselin takastefa (JX) 27-1751 9,90
Kampiakselin takastefa kiinteällä laipalla 27-9696
Stefa, nokka-akseli / apuakseli 3 kpl (AAZ) 27-1750 3,90€
Pakkassuojatulppa / vesimarkka (AAZ/JX) 25-1352 2,90 €
Termostaattikoppa VAG-TDi/3xLä (sivuvesilähtö) 30-6917 12,90 €
Pakosarjan tiiviste 4 kpl (JX/AAZ) 27-1636 1,50€
Imusarjan tiiviste (JX) 27-1645 4,90€
Öljypohjan tiiviste (JX) 27-1501 7,90 €
Ventt kopantiiv VAG TDi 27-5223 22,90€
Silmälaakeri (JX) 25-1317 8,90€
Irroitinlaakeri VAG 84-4116 24,90€
Kytkinlevy Transporter 2.0 /2,1 74->90 (ø228mm) 84-3586 109,90€
Tulppa lohkoon M18x1,5 13-4007 5,90€
Kannentiiv VAG 1,9TDi 1 lovi 27-6281 39,90€
Kk-laakerit VAG SDi/TD/TDi-66kW 25-3187 33,90€
Kiertokangen pultti VAG (tarve 8kpl) 25-1507 4,90€
Bosch-hehkutulppa GLP003 VAG-TDi 4 kpl 26-1855 12,90€
Öljyn suodatin (JX) 15-1337 7,90€
Termostaatti 87° 30-6209 9,90 €


8 mm Nord-Lock aluslevyjä 38-9321
Kierrelukite, esim 60-6100
M8 muttereita 20 kpl Kilotavaraa
Tiivisteliimaa
Moottoriöljyä 5l 5W40 (VW505.00)
Apuakselin o-rengas Koko: 56X2 tiivistekeskuksesta

Kytkinakselin stefa, 113311113A (viimeinen kirjain saattaa olla joku muukin) 40 x 22 x 20 mm Tölkkikauppa.fi J8132100100 1,50 €

TDI/WBX kytkin osien kanssa pitää irrotinlaakerin holkki irrottaa ja lyhentää, niin samalla vaihtaa stefan

Re: TDI swap "tietopankki" (1Z, AHU & AFN)

Lähetetty: 07.02.2023 18:36
Kirjoittaja AT5nok
How make an MTDi-pump |PT.1| PaskaDeeku ProjectVlog

https://youtu.be/0Y3vSfqM_88