1,9 -> 2,1 transformaatio

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Paku-Pete »

Onko kukaan tutkinut mahiksia tehdä wbx kanteen minkäänlaista palotilaa?
Pitää leikata jotkut hylky kannet kappaleiksi, niin pääsee tutkimaan paljonko materiaalia kairattavaksi...

Ketsa laittaisitko tietoa enemmän T1 kampura/veivi kombinaatiosta.
Minkälainen swappi on laittaa T1 vastapaino akseli wbx:n kuoriin?
Käykö nelostyypin kovat nostajat holkittamatta wbx:ään??

-Pete-
211-Kastenwagen
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja ketsa »

imukanava1 väliseinän puoli.JPG
imukanava1 väliseinän puoli.JPG (311.44 KiB) Katsottu 5228 kertaa
P. Valtonen on wassen kannet siivuttanut :-)

Nelostyypin kovat nostajat käy kaiken järjen mukaan wbx:n lohkoon. Ei tosen ole tullut mileenkään kokeilla, koska nostimen halkaisija on niin pieni.

T1 kampi & kanger wbx lohkoon asiasta laitan rivaattia.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja TT| »

Niin tosiaan se dieselin kauhea käyttövoimavero on n.80€ vuodessa, että aika vähän pitää tulla kilometrejä vuodessa että tuosta jää kiinni. Tietysti onhan siinä oma hommansa vaihtaa bensa-->diesel, mutta kun laatikkoakin olet lukolliseen vaihtamassa niin ei ole enää iso ponnistus saati kuluerä. Onko kenelläkään kokemusta että miten käy kulutuksen tuommosella viri-wbx:llä?
Ääni siis TDI-powerille :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Minä vuosina VAG on muuten tehnyt luotettavia TDI moottoreita? Eli minkä aikakauden tekniikka pitäisi löytää jos haluaa luotettavan ylläpitokustannuksiltaan halvan TDI:in?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Paku-Pete »

Hey Dudes jatkettaisiko wbx:n virtuaali virittämistä ja unohdetaan tässä kohtaa noi löpö raksuttajat.
Jookosta joo :?
211-Kastenwagen
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Ja heti perään tyhmä kysymys kun wasseria viritellään niin jos otetaan tuo tehokkain ruisku pohjaksi niin miten ohajain loota selviytyy muutoksesta ?
Vai onko parempi käyttää kaasaria. Joku voisi taas pläjäyttää faktat tiskiin niin tyhmempi oppii...
Home is where you park it.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sinky kirjoitti:Ja heti perään tyhmä kysymys kun wasseria viritellään niin jos otetaan tuo tehokkain ruisku pohjaksi niin miten ohajain loota selviytyy muutoksesta ?
Vai onko parempi käyttää kaasaria. Joku voisi taas pläjäyttää faktat tiskiin niin tyhmempi oppii...
Ei mitenkään. Bensanpaineen nostolla voi vähän avittaa kasvaneita kuutioita, mutta siinä se. Kattimallin boksi tietysti sopeutuu hieman paremmin, siinä kun on happianturi ja pyrkii pitämään seokset kohdallaan.

Jos meinaa kuplan kampuraa sovitella niin kannattaa sitten miettiä myös minkä kytkinlevyn sinne laittaa, ainakaan tuo 200mm "pro grip" levy ei mitenkään vakuuttanut kennedyn asetelman kanssa 2.3l wbx:ssä.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:
Sinky kirjoitti:Ja heti perään tyhmä kysymys kun wasseria viritellään niin jos otetaan tuo tehokkain ruisku pohjaksi niin miten ohajain loota selviytyy muutoksesta ?
Vai onko parempi käyttää kaasaria. Joku voisi taas pläjäyttää faktat tiskiin niin tyhmempi oppii...
Ei mitenkään. Bensanpaineen nostolla voi vähän avittaa kasvaneita kuutioita, mutta siinä se. Kattimallin boksi tietysti sopeutuu hieman paremmin, siinä kun on happianturi ja pyrkii pitämään seokset kohdallaan.

Jos meinaa kuplan kampuraa sovitella niin kannattaa sitten miettiä myös minkä kytkinlevyn sinne laittaa, ainakaan tuo 200mm "pro grip" levy ei mitenkään vakuuttanut kennedyn asetelman kanssa 2.3l wbx:ssä.
Mitäs tuon katittoman(DJ) lambda haistelee?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:
dmn kirjoitti:Mitäs tuon katittoman(DJ) lambda haistelee?
Onks tää kompa ;-) Siinähän ei koko aparaattia ole ...
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:
TT| kirjoitti:
dmn kirjoitti:Mitäs tuon katittoman(DJ) lambda haistelee?
Onks tää kompa ;-) Siinähän ei koko aparaattia ole ...
http://www.youtube.com/watch?v=7G39McZjWxc
Ilmeisesti Simon on siis asentanut koko härpättimen itse? Tuo hämäsi luulemaan että tuokin ruisku jotain haistelee.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jälkiasennus juu vain mittaria varten..
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja TT| »

ketsa kirjoitti:Minä vuosina VAG on muuten tehnyt luotettavia TDI moottoreita? Eli minkä aikakauden tekniikka pitäisi löytää jos haluaa luotettavan ylläpitokustannuksiltaan halvan TDI:in?
Tekaisin tuommoisen yhden infopläjäyksen TDI-swappiin liittyen, niin ei sotketa wbx-virittäjien yöunia ;)
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=12&t=587
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Sinky »

dmn kirjoitti: Ei mitenkään. Bensanpaineen nostolla voi vähän avittaa kasvaneita kuutioita, mutta siinä se. Kattimallin boksi tietysti sopeutuu hieman paremmin, siinä kun on happianturi ja pyrkii pitämään seokset kohdallaan.
Eli tähän perustuu gowestyn sarjat. Jenkeissähän kaikki vesijäähy tölkit olivat katilla oma importti mukaanlikien.

Onko kellään kokemusta kumpaan suuntaan kannattaa lähteä. Kaasari vai ohjainboksi katti mallisesta?
Home is where you park it.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kaasarin saat varmaan unohtaa jos sulla on kerran jo katti autossa.. Kannattaa konttorilla käydä varmistamassa mitä siellä koneella lukee auton teknisissä tiedoissa, nykyään ei oo rekisteriotteessa enää merkintää vähäpäästöisyydestä.
< 15kWh/100km
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Sinky »

dmn kirjoitti:Kaasarin saat varmaan unohtaa jos sulla on kerran jo katti autossa.. Kannattaa konttorilla käydä varmistamassa mitä siellä koneella lukee auton teknisissä tiedoissa, nykyään ei oo rekisteriotteessa enää merkintää vähäpäästöisyydestä.
Tarkastettu katsastusasemalta että autoa ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. :)

btw.
GW:n hehkuttama uusi ohjaus
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=1532
Home is where you park it.
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja Paku-Pete »

Weberin tuplat ,jakajaksi/ sytkäksi MSD. ;)
Jos ko-tuotteet kiinnostaa niin kaiffarilla olisi myytävänä uudet 48 IDA-pariskunnat + MSD reteleet.
Tai jos haluaa ruiskuna pitää, niin olisiko tämän firman tuotteista itua? http://autotune.fi/

Onko kenelläkään faktaa nokan spekseistä? Jos keinuina Pauter 1.4 keinut.
4 tyypin nostajasta piti tarkoittaa Big foot mallia... http://docs.csp-products.com/katalog/?preview=154
Mutta ilmeisesti T1 nostaja/holkitus lohkoon paras?


-Pete-

TT olet oikeassa tiisselit on viimeaikoina sotkenut yöuniani ;)
211-Kastenwagen
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sotketaan yöunia vielä sen verran, että jos tehoa, bensan ja bokserin haluaa niin loppujen lopuksi kukkaroystävällisin taktiikka on subarun 2.5l tai 2.0T tekniikka, tarvittavilla luvilla evästettynä. Huoltovarmuus on reissussakin sitten hyvä ja tulee jarrutkin päivitettyä pakosti samalla ..
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja ketsa »

http://www.vwspeedshop.com/product.php? ... 394&page=1

Tommonen tuli joskus bongattua. Ei halaba, mutta ei mahdottoman kalliskaan, jos on bolt-on juttu.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja TT| »

Valtonenhan virittää tuommosta 1,9 konetta, ja puheiden perusteella mosa olisi kaupan valmistuttuaan. http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 14&t=24038
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1,9 -> 2,1 transformaatio

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Tässä hiukan tietoa wbx:n kansien potenttiaalista. Hyvin kevyen kanavien ja palotilan viimeistelyn jälkeiset virtausarvot (vakio venat ja seetikulmat):
virtaus.JPG
virtaus.JPG (126.37 KiB) Katsottu 5133 kertaa
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin