Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
harppa
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2012 13:08

Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja harppa »

Rakkaan silmäterän kytkin sano eilen poks (taisi olla aikaisemmalta kytkimen vaihtajalta vähän hutiloitua työtä)
Noh nyt ois isompi remppa edessä ja allekirjoittaneella peukalo keskellä kämmentä.
Mielessä on ollut myös tuon ärjyvän tehokkaan 1.7 vaparin päivittäminen johonkin kesympään AAZ yksysiin.

Löytyskö Oulusta konkareita jotka tykkää näiden kans askarrella? Pahasti näyttäs, että tälle kesälle ei tuosta enää kalua tehdä (ei siinä, että kesää ei missään vaiheessa tullutkaan) joten projektille ois aikaa about ens vappuun asti.
Kytkimenhän saapi kaupasta ku hakee, mutta moottori pitäs jostain kalastella.

Apuja jos joltain saa ois mahtava homma. Myös jos jotain hinta-arviota pystys heittään niin vois neuvotella säästötilin kanssa tästä tarpeellisesta projektista.

Alla vielä kuva kaunottaresta jos myötätunto herää ;)
Kuva
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Ei sovi girahffinkuskauskoppi talliin... muuten ois voinut jeesata. Eläpä mee ostaan sitä 1,7 kytkintä jos meinaat koneen vaihtaa.
Pistä kerralla kehältä sorvattu TDI vauhtipyörä ja paineasetelma + kytkinlevyn 2,1 wasserista.
Saapihan siihen soviteltua TDI:stä levynkin kun hankkii sille soveltuvan kytkinakselin... temppu vaatii vaihteistosta kytkinkopan päädyn aukaisun. Wasserin levy käypi suoraan nykyisille kytkinakselin spooreille.
Pitää AAZ tehot kytkin sen jälkeen huoletta.

Osat kytkinpäivitykseen saanee haarukassa 200-300€
Ehjästä kohtuukilometreillä olevasta AAZ koneesta joutuu pulittamaan 300-600€, (saattaa löytyä halvemmallakin jos haalaa kokonaisen lahon venton tai golvin jonkun nurkista)

Jos ilman senkummempia kikkailuja haluaa selvitä niin ostaapi esimerkiksi minulta 1,6 TD JX moottorin kytkimineen päivineen. Onhan tuo sekin jo hiukan virkumpi.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
harppa
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2012 13:08

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja harppa »

Heebo kirjoitti:
Jos ilman senkummempia kikkailuja haluaa selvitä niin ostaapi esimerkiksi minulta 1,6 TD JX moottorin kytkimineen päivineen. Onhan tuo sekin jo hiukan virkumpi.
Joo ei tuohon ihmeellisesti tehoja välttämäti tartte lähinnä ehkä koneen joka ois vähän luotettavampi (ei tietoa onko AAZ yhtään sen luotettavampi)
Tuo 1.6TD siis ois ihan yhtälailla vaihtoehto jos tietää koneen sisukset siten, että sillä taas jonkusen kesän päristelee.
Plussana jos syö öljyä vähä vähemmän ku diisseliä (nykysessä ei ollu tasakulutus kaukana)

Laitappa tarkempaa koodia vaikka harppa23 )ät( gmailPISTEcom
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja mkm »

Taisin kaapata nenän edestä tuon JX-koneen ja sovittiin Heebon kans eilen kaupat siitä..


Minulla ei ole paikkaa tehdä, ainakaan sellaista mihin saisin auton pidemmäksi aikaa säilöön, mutta jos paikan löydät missä autoa alat laittamaan niin tarvittaessa apuja kyllä saapi tältä suunnalta kunhan aikaa vain on. Osaan ainakin elää myötä vastoinkäymisissä jos ei muuta :mrgreen:
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
harppa
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2012 13:08

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja harppa »

Dodiin konkarit kertokaapas onko kuolleena syntynyt tämä moottori minkä löysin myynnistä.
Kyseessä siis 1.9TD AAZ josta myyjä kertoo tällaista

Koneella ajettu ~400 000km
Myyjä oli itselle ostanut tuon laitettavaksi johonki golffiin ja kuulemma testannut, että lähtee käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänä ja koeajossa ei huomannut mitään vikaa.
Edellisen omistajan toimesta on tehty jakopään remppa, vaihdettu hehkut ja laturi vaihdettu tai ainakin hiilet sisään.
Näiden jälkeen moottorilla on kuulemma ajettu ~4000km
Moottorissa tulee mukana kaikki apulaitteet, vaihdelaatikko vetoakseleineen ja uusi kytkin.
LIsäksi kaikki kampiakselin stefat ja muita tiivisteitä.

Eli kuinka "ryssä" ostos tommonen 400 000km ajettu mylly on ja jos myyjän puheet pitää paikkaansa niin minkälaista yhteiseloa tuon kanssa on odotettavissa?

Nii ja mitä kannattaa tarjota tuosta koko hässäkästä? Kytkimen vissii jotenkin saa upotettua mutta vaihdelaatikko taitaa jäädä hyllyn koristeeksi.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja TT| »

400tkm taitaa olla vielä vähän ajettu, yleensä kaupan olleet autot on 550+. Jos konetta on huollettu ja muuten pidetty järkevästi niin eiköhän tuo vielä tölkkiä liikuta pitkään. Kansi taitaa olla vielä tuossakin se "heikko" kohta, mutta ei niin paha kuin JX:ssä. Toimivasta vaihdelaatikosta vetareineen voit saada jotain rahaa, jos kauppaat eteenpäin. Joku joka on tarkemmin AAZ:n elimiin tutustunut, voisi kertoa mikä vauhtipyörä siellä on? Yleensä tuntuu olevan nuo istutetun joko TDI:n vauhtipyörällä ja 228mm kytkimellä tai JX:n osilla. Hinnasta en osaa sanoa, satasissa varmaan liikutaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sillä AAZ omalla kytkimellä ja vauhtipyörällä ei ole mitään käyttöä, JX:ssäkin on suurempi kytkin.
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja beretta »

moro.jx kytkin kestää tuon aaz tekniikan aivan varmasti kun pitää huolen ettei stefat vuoda öljyä kytkimelle,itse olen tuolla "hyökkäysvaunulla"ajanut todella vaihtelevissa olosuhteissa metsäkoneen jäljistä moottoriteille kahden vuoden ajan,eikä mitään ongelmaa ole kytkimessä ollut :shock: Aikanaan on oppinut että kytkin on vaihteenvaihtoa varten eikä luistelua.Oliskohan tuo käytettynä hankittu sassin paketti nyt ajettu reilusti yli 100 000km jo kolmessa vuodessa :) 8-)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja TT| »

beretta kirjoitti:moro.jx kytkin kestää tuon aaz tekniikan aivan varmasti kun pitää huolen ettei stefat vuoda öljyä kytkimelle,itse olen tuolla "hyökkäysvaunulla"ajanut todella vaihtelevissa olosuhteissa metsäkoneen jäljistä moottoriteille kahden vuoden ajan,eikä mitään ongelmaa ole kytkimessä ollut :shock: Aikanaan on oppinut että kytkin on vaihteenvaihtoa varten eikä luistelua.Oliskohan tuo käytettynä hankittu sassin paketti nyt ajettu reilusti yli 100 000km jo kolmessa vuodessa :) 8-)
Mulla oli kans tuon TDI:n perässä JX:n kytkin ja hyvin kesti, ja tuo auto kuitenkin painaa melkein 2000kg tyhjänä. Ei ollut kyllä mikään kovin rankka viritys tuossa koneessa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
harppa
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2012 13:08

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja harppa »

Tämmönen vielä, että jos tuossa koneen mukana mitä oon zuumannu tulee kytkin kans halusin eli ei niin veikkauksia onko halvempi korjaajan askarrella se paikalleen vai suosiolla ostaa vaa uus kytkin?
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Oisko Oulussa innoikkaita ja edullisia tölkin rassaajia?

Viesti Kirjoittaja mkm »

harppa kirjoitti:Tämmönen vielä, että jos tuossa koneen mukana mitä oon zuumannu tulee kytkin kans halusin eli ei niin veikkauksia onko halvempi korjaajan askarrella se paikalleen vai suosiolla ostaa vaa uus kytkin?
Helpoinhan se on uus kytkin laittaa niin eipähän tarvi sitten sen takia avata uudelleen.

Jos et vielä konetta löytänyt niin ffp:llä nimimerkki cappy1:llä ois AAZ kaupan Oulussa, kuulemma 200tkm ajettu vasta (tiedä sitten). Hintaa pitää vakioturbolla vähemmän mitä tuo Heebolta ostettu JX oli ;) ei todellakaan ole kallis.
Ja tarvittavat muutospalikat (pl. koneenkorvakot) löytynee esim multa miltä tuon T3:een istuttaa.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Vastaa Viestiin