Välijäähdytin 1.9td

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
JHa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 13.04.2020 09:32

Välijäähdytin 1.9td

Viesti Kirjoittaja JHa »

Minkäs tyylinen välijäähy kannattaa tonne sovittaa. Ja ilma-ilma vai vesikiertonen?
Ajattelin että kantta vähän säästäis. Isoa teholisäystä varmaan turha tavotella.
Joutuuko hankkimaan tehopaperit kun muutoskatsastaa vai löytyykö aazia valmiina välijäähyn kanssa mihin voi verrata.
Ajattelin että pajerosta tai vastaavasta voisi saada hyvän mutta mihin se mahtuu?
Auto -90 takaveto ja kone AAZ
Säästän sähköä, ajan dieselillä
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Välijäähdytin 1.9td

Viesti Kirjoittaja TT| »

Takavetoon sopii helpommin ilma-ilmakin, mutta vesijäähy toimii parhaiten tölkissä. Minulla oli Syncrossa Pajeron ilmajäähy kuskinpuolen takavalon takana flektin kanssa, alapuolelle oli tehty poistoreikä. Ei taida aazia olla välijäähyllä, joten teholaput kai tarvitsee, tai sitten leimaat sen TDI-koneeksi suoraan ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Välijäähdytin 1.9td

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla on ALH:n kaverina vasemman takalampun taakse laitettu Saab 900 turbon ilma ilma jäähy, toimii mutta voisi olla tehokkaampikin. Itse menin tolla koska arkiauto kyseessä ja vähemmän osia = luotettavampi.
Näin jälkikäteen edeleenkin siinä ja siinä kumpaa suosittelisin vesi vai ilma mallia.
viewtopic.php?f=12&t=2978&hilit=Apuakseliton&start=120
Vastaa Viestiin