Ahu TDI syncroon

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Inkinen
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 16.03.2017 00:12
Paikkakunta: Pori/Riihimäki

Ahu TDI syncroon

Viesti Kirjoittaja Inkinen »

Terve!

Olen haahuillut tölkkifoorumin moottorit-palstalla etsiskellessäni tietoa moottorinvaihdosta.
Vaihdan -88 syncroni 1,6TD JX- moottorin tilalle 1,9TDI- AHU-moottorin. Luovuttaja-auto on 98- vuoden seat Cordoba.
Uusi moottori on irroitettu Cordobasta. Sähköt purin kokonaisuudessaan, Jotta mitään ei jää autoon kun luovuttaja lähtee paaliin/myydään.
Hallussani siis on ECU ja ajonesto ynnä muut roippeet. Polkimetkin otin kokonaisuudessaan, jotta voin askarrella TDI-sopivan kaasun, jarrun ja kytkimen.

Foorumillamme on linkki (http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=61313) johdotukseen, mutta linkki käsitteleeköhän linkki T4-moottoriswappaamista..?

Mikäli jollakulla on näkemystä ja kokemusta piuhojen kanssa puljaamisesta, otan neuvoja vastaan. Tarkoituksena on tehdä itse mahdollisimman paljon niin oppisin taas jotain uutta.
Eli kaipaisin apua sähköjen rakentamiseen.

Avusta jo etukäteen kiittäen,

Janne
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Ahu TDI syncroon

Viesti Kirjoittaja Joker »

Linkkisi paikassa on varmasti hyvää perustietoa. Jos et löydä kuitenkaan juuri luovuttajalle kytkiksiä, johdinvärit voi muuttua, vaikka sama tekniikka olisikin.
Aloittaa sinun pitäisi tuo työ, autetaan sitten täällä kysymyksiin vastaillen:
Ensimmäisenä tuo työpisteen lähelle ja mielellään isolle paperille, mulla taisi olla parille A3:lle printattuna:
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... _LONG4.pdf
Sitten alat kartoittamaan johtosarjasta tarpeelliset ja tarpeettomat piuhat, availet vähän teippejä jne.
Jos sinulla on joku tausta mihin nippusiteillä saisi nippuja kiinni perkaamisen ajaksi niin käytä jos siltä tuntuu.
Sitten kun alkaa olla selvillä Ecun tarvitsemat johdot, niin voi alkaa yksi kerrallaan poistelemaan jotain ilmastoinnin sähköjä ja mitä ikinä luovuttajan mukana on tullut.
Tuota kaaviota kun olet pinnistä liittimeen selannut noin 10 tuntia, niin alat huomata että ihan hyvin alat jo tietämään ja johtosarjakin on melkein valmis.

Mitään amerikan-temppua en tähän tunne, on sitten aika henkilökohtaisia valintoja missä järjestyksessä alkaaa perkaamaan, anturi kerrallaan, pinni kerrallaan, ettimään poistettavia vai ettimään jääviä... Minä etsin nimen aina liittimelle/johdin-nipulle ja jos vastaan tuli joku tarpeeton, poistin sen juuria myöten.

PS kysy vaan jos tuon kytkiksen lukemiseen tarviat apuja. värit ei sitten varmaan täsmää.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Ahu TDI syncroon

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vaihtoehto B on hommata jostain T4:n johtosarja, siinä on kaikki valmiiksi erillään. Tietysti saattaa hieman olla eroa liittimissä, että en osaa täysin sanoa meniskö se plug'n'play..
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin