Sivu 1/1

Mootoripesu

Lähetetty: 01.07.2012 07:56
Kirjoittaja lentsu
moi,

kenellä on kokemus mootoripesun kans. kysessä on 2.1 DJ, eli paljon sähköromu mootorin ympäri.
millä kanatta pese? liuotin, kylmä tai lamminvesi / höyrypesuri /painepesuri ?
pitäsko olla moottori käynnisty tai sammuttu, lämmin tai kylmä?

kiitos vastauksistä

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 01.07.2012 14:31
Kirjoittaja Eicca_
Jarrukliinerilla ja paineilma pistooli on kova sana. Ei missään nimessä painepesurilla. Mutta jos halua vettä käyttää niin juosevalla vedellä ja liuotinta pesuaineeksi. Pesun jälkeen kannattaa kaikki liittimet käydä läpi ja laittaa esim.elektroniikkakontakti spräytä tai joku muu vastaava, vaikka ase ja lukko öljy kunhan jotain mikä estää hapettumisen.

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 01.07.2012 18:23
Kirjoittaja AT5nok
Minulla on vanha vedenkeitin moottorin ja osien pesua varten. Kuuma vesi liottaa kummasti rasvaa ilman painetta.

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 00:09
Kirjoittaja ketsa
Eicca_ kirjoitti:Ei missään nimessä painepesurilla.
Miksi ei? Itse olen aina pessyt ei kaasarikoneiset käyttikset liuotinpesuaineella ja normaalilla pienellä painepesurilla, eikä koskaan ole ongelmia ilmaantunut. Onko tölkit muita autoja huonompia kestämään pesua?

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 00:19
Kirjoittaja teme
Ihmettelin kanssa miksei painepesurilla voisi pestä. Kunhan sen pesun tekee järkevästi eikä vedä tuhannella barilla 5cm päästä joka paikkaan. Ikinä en oo omista autoista saanut mitään rikki näin menettelemällä.

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 00:28
Kirjoittaja AT5nok
ketsa kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Ei missään nimessä painepesurilla.
Miksi ei? Itse olen aina pessyt ei kaasarikoneiset käyttikset liuotinpesuaineella ja normaalilla pienellä painepesurilla, eikä koskaan ole ongelmia ilmaantunut. Onko tölkit muita autoja huonompia kestämään pesua?
Painepesurilla pesen jos on tarve, tosin ei ole koskaan ollut WBX:ää, mutta tuskin se on sen herkempi kuin muutkaan moottorit, jos ei suoraan sähköosiin suihki. Silti mielummin kuumalla vedellä ilman painetta

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 01:26
Kirjoittaja miwa
Just tänään vedin T5 konehuoneen liuottimella ja painepesurilla :D kyllä ne vettä kestää :D

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 02:29
Kirjoittaja Eicca_
Vetäkää te vaikka hiekkapuhallus laitteilla mun puolesta konehuoneenne mutta kolmen (ei omien) eri ruisku auton sähköjen kanssa saanut tapella sen takia että puupäät on sohottanut pesurilla kaikki liittimet yms vettä täyteen joista yksi auto oli käytetty oikein "ammatti auton pesijällä" moottori pesussa (varmaan joku kebabauto pesula?) niin ite en kyseistä metodia suosittele, siksi ihan puutarhaletku on paljon huolettomampi niin ei ainakaan ihan kauheesti vettä lutraa liittimiin 8-)

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 08:46
Kirjoittaja dmn
Höyrypesu on jees. Tämä usein tapahtuu itsestään niin että joku jäähdytysletku menee rikki, mutta kylläpäs loistaa paikat puhtautta sen jälkeen ;-)

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 02.07.2012 11:01
Kirjoittaja AT5nok
Eicca_ kirjoitti:Vetäkää te vaikka hiekkapuhallus laitteilla mun puolesta konehuoneenne
En minäkään bensakonetta ensimmäisenä lähtisi painepesurilla pesemään, mutta Tölkin dieselissä ei paljon muita arkoja kohtia ole kuin laturi, joten sitä tulee joskus auton pesun yhteydessä huuhdeltua. Käyttis Seatismin konehuoneestakin tulee välillä pölyt huuhdottua painepesurilla, mutta niin että vesi on enää käytännössä sumua.

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 05.07.2012 15:31
Kirjoittaja Paku-Pete
Pyyhin rätillä ja suihkasin jotain kojelaudan kiillotus likumenttiä, 14 vuotta vanhaan ja reilusti yli 200tkm ajetun kauppa-auton konehuoneeseen.

En nyt muista minkä merkkistä likumenttiä se oli, joku vanha vajaa purkki :lol: sitä saa varmaan ropparista lisää
Pari kertaa vuodessa riittää kun pesen painepesurilla ja niin pal ku lähtee :evil:
Volkkarin hinkkaus 015.JPG
Volkkarin hinkkaus 015.JPG (190.76 KiB) Katsottu 5448 kertaa
Volkkarin hinkkaus 002.JPG
Volkkarin hinkkaus 002.JPG (198.19 KiB) Katsottu 5448 kertaa
Tossa 4 koppasessa on muuten tosi hankala vahata tuolta vaihdelaatikon takaa :roll:

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 18.07.2012 19:19
Kirjoittaja ARTO
varmaan 150-200 auton konehuoneet tullut pestyä painepesurilla vuosia vuosia sitten ja niin bensoja kuin nokivasaroita. Liuotinainetta reippaasti ja painetta veden kera perään.

Bensakoneissa tietenkin pitää ajatella merkki/mallikohtaisesti minne voi se vesipisara jäädä ja aiheuttaa käyntihäiriön.

Pesun jälkeen noissa herkemmissä, esim sellaiset joissa tulppakolot kerää väkisinkin vettä eli suojakannet irti ja paineilmalla kuivaus rättiä lähellä pitäen jotta se pärskyvä vesi imeytyy johonkin eikä tule sumuna takaisin.

Volvojen 5-bensat vaatii kunnon kuivatuksen edellä mainitusta paikasta ja yks 2,2 Omega jätti koneen takaosaan yhteen liittimeen vesipisaran ja röpötti kunnen kuivattiin. muuten selvitty ilman ongelmia.

Nykyisessä työpaikassa jos asiakas tulee tilaamaan konehuoneen pesun ( en ole itse pesijä ) , annetaan tiedoksi ettei liike ota vastuuta jos joku sähkölaite kärvähtää tai tulee käyntihäiriö.

Re: Mootoripesu

Lähetetty: 18.07.2012 19:22
Kirjoittaja ARTO
Paku-Pete kirjoitti:Tossa 4 koppasessa on muuten tosi hankala vahata tuolta vaihdelaatikon takaa :roll:
Irroitatko noi pintasuojamuovit? Noiden allahan se mahdollinen paska lymyilee mahdollisten nestevuotojen johdosta.