2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

ViestiKirjoittaja Bazzeus » 09.04.2018 19:36

Eli kysymys kuuluu. Jos on hydrauliset nostajat kannattaako laittaa 1:25 kenuvivustot? Ja jos, meneekö venttiilien säätö samalla viisiin kuin vakiona (1,5 kierrosta käsikiristyksen jälkeen). Joka tapauksessa pitäis uusia vivustot, ajattelin vain laittaa nuo 1:25, jos tulis etes pari HP lisää. Pakoputkisto on rakennettu jo virtaavammaksi.
Bazzeus
Vasta alkaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 10.11.2016 19:01

Re: 2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

ViestiKirjoittaja ketsa » 09.04.2018 22:29

En osaa vastata siihen, että kannattaako, mutta ei noiden käyttämiselle teknistä estettä ole. Pulttiakselit kannattaa samalla vaihtaa varmuuden vuoksi. Sen mitä Pipemaxilla olen pähkinyt omia rakennelmia, niin yleensä aina imupuoli on se joka lisää nostoa kaipaa ja sillä olenkin parissa moottorissa vaihtanut vain imupuolelle 1.25:set.

Ilmajäähyistä kohtuu hyviä kokemuksia CB:n vakiotyylisistä 1.25 kiikuista ja Empiläisistä sitten ei niin hyviä (nokan sisäänajon jälkeen jo kiikut paskana).

Ihan mielenkiinnosta, mitä orkkis kiikuille on tapahtunut, että ne pitää vaihtaa?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki
ketsa
AktiVWisti
 
Viestit: 312
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

ViestiKirjoittaja Bazzeus » 10.04.2018 19:52

Nakutti niin älyttömästi. Seisonnan jälkeen kylläkin, mut oli yhdestä vivusta se kuppi halki. Menee nyt vaihtoon hydrl. nostajat, putket ja keinovivusto. Yritetään nyt tämä kesä päästä, ettei tarvi kansia ottaa poies. Oletkos tehnyt tuota hydrl. nostajien vaihtoa? Jos oot tehny, ni heitä joku neuvo. esim 1. ota venakoppa poies 2.jotain jotain..
Bazzeus
Vasta alkaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 10.11.2016 19:01

Re: 2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

ViestiKirjoittaja ketsa » 10.04.2018 22:41

En ole vaihtanut nostimia moottoriin joka on paikoillaan autossa, eli en osaa sanoa vaatiiko jotain kurasuojien tms. irroittelua, mutta muuten homma menee luultavasti seuraavan suuntaisesti...
- varaudu öljynvalumiseen (ainakin vasenta) venakoppaa irroittaessa
- väännä ruuvarin tai jonkin muun työkalun avustuksella venakopan panta auki (alaspäin)
- avaa keinuvivuston M8 mutterit
- napsauta keinuvivusto irti
- vedä työntötangot pois suojaputkien sisältä
- katkaise suojaputket
- putsaa lohkon ja kannen työntötankojen putkien tiivistepinnat
- ronki nostimet pihalle vaikka magneetilla
- ilmaa uudet nostimet ja asenna ne lohkoon
- takista että jousikuormitteisissa suojaputkissa on varmasti o-renkaat paikoillaan ja että ne ovat ehjät + tietty päissä olevat tiivisteet pakoillaan
- jos tiivistepinnoissa on yhtään sanomista, niin laita niihin hiukan tivistesilikonia
- aseta putket paikoilleen yksi kerrallaan, tarkista, että istuva "hyvin" paikoilleen
- putsaa työntötangot, myös sisältä ja tarkista samalla niiden päätypalojen kunto, sekä että eivät ole taipuneet banaanille
- putsaa venttilikopista vanhtat tiivisteet pois ja liimaa uudet korkkitiivisteet tiivisteliimalla venttiilikoppaan (tämä on hyvä tehdä päivän viimeisenä hommana, jotta voi laittaa venakopan liimankuivumisen ajaksi paikoilleen ja kiinnityspannalla pänniin)
- jos vaihdat 1.25 kiikut ja niille pulttiakselit, niin tässä vaiheessa ennen työntötankojen asennusta keinuvivuston päittäisshimmaus (kiikku osumaan mahdollisimman hyvin venttiilin päähän ja min. 0,1 mm päittäisvälys per kiikku), itse olen laittanut varmuuden vuoksi päittäispultteihin kierrelukitetta sen jälkeen kun välys on säädettynä
- työntötangot paikoilleen
- keinuvivustot paikoilleen, kiristä tasaisesti vuorotellen molemmilla muttereilla, varmista työntötankojen asettuinen hyvinvaikka pyörittelemällä niitä ennen keinuvivuston loppuun asti kiristämistä
- venttiilivälyksen säätö
- venakopat paikoilleen
- sama toiselle puolelle
-öljymäärän tarkistus (ehkä hyvä hetki vaihtaa öljytkin)
-käymään ja kuuntelemaan onko kaikki ok...

Jos päätät jatkaa orkkis kiikuilla, niin minultakin löytynee kohtuu hintaan yksittäisiä ehjiä yksilöitä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki
ketsa
AktiVWisti
 
Viestit: 312
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 2.1 wbx 1:25 keinovivusto (kannattaako)

ViestiKirjoittaja Bazzeus » 11.04.2018 21:45

Kiitos. Tämä oli kerrankin selventävin vastaus mitä olen ikinä näihin omiin tyhmiin kysymyksiin saanu. Helpottaa huomattavasti lähteä projektiin. Kiitos vielä.
Bazzeus
Vasta alkaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 10.11.2016 19:01


Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa