Sivu 1/2

Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 24.06.2012 12:07
Kirjoittaja Pate
Onko tietoa, mistä löytyis sopivaa adapteria tai tekijää adapterille Audin 2.0 16V A6 moottorin ja vesiboxeri syncron vaihdelaatikon väliin?

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 24.06.2012 18:14
Kirjoittaja TT|
eikö tuo ole ihan normi VAG-rivinelonen? Eli menisi dieselin kytkinkopalla.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 24.06.2012 19:10
Kirjoittaja Eicca_
Dieselin kopalle menee..

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 02:08
Kirjoittaja redi
Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 03:07
Kirjoittaja Eicca_
redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Ja miksi haluut tölkin askista luopua?

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 09:39
Kirjoittaja Joker
redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Tuo VW nerd on saarivaltiossa noita vaihteistoja ropellihattu päässä sovitellut. Lähtisin tuota ensimmäisenä tutkimaan, tuolta voisi saada adapteritkin ja kaikki:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi- ... 71714.html

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 16:28
Kirjoittaja Jukkapoika
Miten olisi Renaultin UN1-laatikko?
Tuosta löytyy projektikertomusta ja tästä projektissa käytettyjä sovitusosia.

UN1:een tutustuneilta Saksalaisilta lajitovereilta löytyy sitten enemmänkin asennusosia.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 16:38
Kirjoittaja TT|
Tuossa audin lootan sovituksessahan kertoiltiin juuri noita UN1-probleemeja, liian pitkä jne. Tuo audin laatikko olis aikalailla täydellinen.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 27.06.2012 16:57
Kirjoittaja Pate
Eicca_ kirjoitti:Dieselin kopalle menee..
Ei mee...

Mulla on dieselin kytkinkoppa, mutta on ihan erilainen.
81 vuoden Audi 100 5 sylinterin kytkinkoppa on hyvin lähellä kiinnitykseltään, mutta sekään ei ihan 1:1 ole.

Tämä 2.0 16v moottori on alunperin ollut 91 vuoden 80 Audissa.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 28.06.2012 01:56
Kirjoittaja Eicca_
Siis onko toi competition quattron motti? mikä kone koodi?

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 28.06.2012 13:47
Kirjoittaja Pate
Ymmärtääkseni sama, 136hv moottori kyseessä, kuin competition quattroissakin, mutta auto on tavallinen 2.0 16V Audi 80 -91. Ekaan viestiin laitoin moottorikoodin väärin päin (kiitos mahtava muistini :? ), ja oikea moottorikoodi on 6A.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 01:54
Kirjoittaja redi
Hmm... 2.0 16v 136hv moottoria on asennettu poikittain vw:n keulalle esim umpparipassatissa. Siinä yhteydessä käytetty 02a laatikkoa, jossa pitäisi olla sama jako kuin yleisimmissä vw 4syl koneissa muutenkin.
Voi tietysti olla että audin pulttijaoissa on jotain hämäriä eroja, mutta kuulostaa oudolle. Moottorikoodeihin ja niiden eroihin en ole perehtynyt.

Niin ja siksi heittelin ajatuksia vw/audi pitkittäin asennetuista etuvetolootista koska niillä saisi kohtuu kustannuksilla nykyaikasemmat välitykset.
Katsoin tölkin vaihteistotaulukkoa ja totesin että jos meinaa kohtuu taloudellisesti ajaa 100km/h (tai suljetulla alueella kovaa) pienillä pyörillä niin kalliiksi tulee.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 09:31
Kirjoittaja TT|
Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 10:57
Kirjoittaja Eicca_
Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy? :roll:

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 11:44
Kirjoittaja Pate
TT| kirjoitti:Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.
Jep. Jostain katselin KR-koneenkin korvaamista tällä 6A koneella, ja ei siinäkään puhuttu mitään eroista vaihdelaatikon kiinnityksessä.
Eicca_ kirjoitti:Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy? :roll:
En ole kokeillut, moottori varastossa sen verran "hyvin" säilöttynä.

Btw. Otin kännykällä kuvan eri laatikkojen kytkinkopista, kuinkas kuvan sais tänne näkyviin?

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 11:54
Kirjoittaja TT|
voit ladata suoraan puhelimesta tänne

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 11:57
Kirjoittaja hege
Ohjeet löytyy: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=16&t=363

Joo, voi ladata suoraan puhelimesta.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 21:34
Kirjoittaja Pate
Yritetään...

Kuvassa vasemmalla ylempi on Audin 5 sylinterisen laatikko, vasemmalla alhaalla on laatikko, josta kyseessä oleva kone on napattu irti ja oikealla dieselin kytkinkoppa.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 29.06.2012 22:06
Kirjoittaja TT|
Näin kännykästä tihrustaen arvaisin että audin lootassa on molemmat jaot. Kuten on T4 pikkulaatikoissa.
Varmistin asian Audi tietäjältä ja olin oikeassa, eli molemmat jaot löytyy. Eli sun kone käy dieseliin.

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Lähetetty: 30.06.2012 22:58
Kirjoittaja Eicca_
Joo ois ollut kyllä joku ihan ultimate rare lohko jos ei muka vag nelonen kävis dieselin koppaan... :roll: