Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Pate »

Onko tietoa, mistä löytyis sopivaa adapteria tai tekijää adapterille Audin 2.0 16V A6 moottorin ja vesiboxeri syncron vaihdelaatikon väliin?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja TT| »

eikö tuo ole ihan normi VAG-rivinelonen? Eli menisi dieselin kytkinkopalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Dieselin kopalle menee..
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja redi »

Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Ja miksi haluut tölkin askista luopua?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Joker »

redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Tuo VW nerd on saarivaltiossa noita vaihteistoja ropellihattu päässä sovitellut. Lähtisin tuota ensimmäisenä tutkimaan, tuolta voisi saada adapteritkin ja kaikki:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi- ... 71714.html
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Miten olisi Renaultin UN1-laatikko?
Tuosta löytyy projektikertomusta ja tästä projektissa käytettyjä sovitusosia.

UN1:een tutustuneilta Saksalaisilta lajitovereilta löytyy sitten enemmänkin asennusosia.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuossa audin lootan sovituksessahan kertoiltiin juuri noita UN1-probleemeja, liian pitkä jne. Tuo audin laatikko olis aikalailla täydellinen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Pate »

Eicca_ kirjoitti:Dieselin kopalle menee..
Ei mee...

Mulla on dieselin kytkinkoppa, mutta on ihan erilainen.
81 vuoden Audi 100 5 sylinterin kytkinkoppa on hyvin lähellä kiinnitykseltään, mutta sekään ei ihan 1:1 ole.

Tämä 2.0 16v moottori on alunperin ollut 91 vuoden 80 Audissa.
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis onko toi competition quattron motti? mikä kone koodi?
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Pate »

Ymmärtääkseni sama, 136hv moottori kyseessä, kuin competition quattroissakin, mutta auto on tavallinen 2.0 16V Audi 80 -91. Ekaan viestiin laitoin moottorikoodin väärin päin (kiitos mahtava muistini :? ), ja oikea moottorikoodi on 6A.
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja redi »

Hmm... 2.0 16v 136hv moottoria on asennettu poikittain vw:n keulalle esim umpparipassatissa. Siinä yhteydessä käytetty 02a laatikkoa, jossa pitäisi olla sama jako kuin yleisimmissä vw 4syl koneissa muutenkin.
Voi tietysti olla että audin pulttijaoissa on jotain hämäriä eroja, mutta kuulostaa oudolle. Moottorikoodeihin ja niiden eroihin en ole perehtynyt.

Niin ja siksi heittelin ajatuksia vw/audi pitkittäin asennetuista etuvetolootista koska niillä saisi kohtuu kustannuksilla nykyaikasemmat välitykset.
Katsoin tölkin vaihteistotaulukkoa ja totesin että jos meinaa kohtuu taloudellisesti ajaa 100km/h (tai suljetulla alueella kovaa) pienillä pyörillä niin kalliiksi tulee.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy? :roll:
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Pate »

TT| kirjoitti:Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.
Jep. Jostain katselin KR-koneenkin korvaamista tällä 6A koneella, ja ei siinäkään puhuttu mitään eroista vaihdelaatikon kiinnityksessä.
Eicca_ kirjoitti:Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy? :roll:
En ole kokeillut, moottori varastossa sen verran "hyvin" säilöttynä.

Btw. Otin kännykällä kuvan eri laatikkojen kytkinkopista, kuinkas kuvan sais tänne näkyviin?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja TT| »

voit ladata suoraan puhelimesta tänne
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja hege »

Ohjeet löytyy: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=16&t=363

Joo, voi ladata suoraan puhelimesta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Pate »

Yritetään...

Kuvassa vasemmalla ylempi on Audin 5 sylinterisen laatikko, vasemmalla alhaalla on laatikko, josta kyseessä oleva kone on napattu irti ja oikealla dieselin kytkinkoppa.
Liitteet
Kuva laatikoista
Kuva laatikoista
Laatikoita.jpg (640.28 KiB) Katsottu 5062 kertaa
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja TT| »

Näin kännykästä tihrustaen arvaisin että audin lootassa on molemmat jaot. Kuten on T4 pikkulaatikoissa.
Varmistin asian Audi tietäjältä ja olin oikeassa, eli molemmat jaot löytyy. Eli sun kone käy dieseliin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joo ois ollut kyllä joku ihan ultimate rare lohko jos ei muka vag nelonen kävis dieselin koppaan... :roll:
Vastaa Viestiin