Jäähdyttimen vaihto

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Putkikarhu » 23.09.2017 21:03

Elikkäs vm 80 tölkistä meni syyläri puhki ja pihassa olis varaosa auto vuosmallia vissiin 88 ja siitä laittaisin syylärin mutta onkelmana on että puhjenneessa on kaksi kappaletta kaks napaista anturia ja tuossa uudemman on yksi 3 napainen. Mitenhän tässä vaiheessa toimisin? En ole kerennyt kauheasti asiaa vielä tutkia mutta viimeistään maanantaina pitäisi saada jäähdytin vaihdettua.
Putkikarhu
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.08.2017 14:00

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja dmn » 23.09.2017 21:11

Eiköhän sen voi vaihtaa vaikka epäselvyyksiä olisikin johdossa. Luultavasti uudemassa integroitu kaksi anturia samaan (hidas ja korkea nopeus). Näillä keleillä ei varmaan tarvitse flektin edes toimia.

Jos meinaat moottoreineen vaihtaa, niin ainakin -88 1.6TD paketti saattaa olla isompi kuin vuonna -80 paikalleen laitettu (ohjaamon lattian muoto erilainen).
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2288
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Caravellix » 23.09.2017 21:34

Mulla on Espoossa ylimääräinen varhais-Tölkin jäähdytin, jos haluat mieluummin laittaa sellaisen, voin vaikka vaihtaa siihen ´88 syylariin.
Btw, vm. ´80 tehtiin ainoastaan ilmajäähdytteisiä Tölkkejä, joten kyseessä lienee vähintään ´81:nen, mutta se nyt ei taida olla tässä oleellista.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 262
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Putkikarhu » 23.09.2017 22:36

Pistetään tuosta tällä erää kun sen verran kiire. Katellaan johdot jossai vaiheessa. Papereissa kyllä ainakin lukee vuosimalliksi 80
Putkikarhu
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.08.2017 14:00

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja dmn » 23.09.2017 22:54

Volkkarillahan vuosimalli vaihtuu kesälomien yhteydessä, eli vuoden -80 kesälomien jälkeen on varmaan Horstit ruuvanneet kasaan jo vm-81 dieseliä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2288
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Caravellix » 23.09.2017 23:54

Otteessa on merkittynä rekisteröintipäivämäärä, auton todellinen vuosimalli voi olla jotain muuta, kuten dmn edellä totesi. Asialla voi osia tilatessa olla joskus merkitystä, niin hyvä tiedostaa.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 262
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.09.2017 08:08

dmn kirjoitti:Volkkarillahan vuosimalli vaihtuu kesälomien yhteydessä, eli vuoden -80 kesälomien jälkeen on varmaan Horstit ruuvanneet kasaan jo vm-81 dieseliä.


Perhana. Tämähän oli mielenkiintoinen tiedon jyvänen!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Caravellix » 24.09.2017 08:58

Eikä tämä pelkästään Volkkaria koske, aina vuosimalli vaihtuu hyvissä ajoin, koska tuotantolinjaa ei päivitetä yhdessä yössä.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 262
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.09.2017 20:15

Valmistusvuosi selviää VIN koodista, omaan 2WD Tölkkiin sain valmistuspäivänkin maahantuojalta, kun pyysin todistuksen oikeasta jarrullisen peräkärryn vetomassasta.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7065
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja Osku » 24.09.2017 22:27

Mikä muuten on oikea vetomassa, mulla on jokasessa tölkissä lukenu mitä millonkin.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 933
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja AT5nok » 28.09.2017 23:33

Osku kirjoitti:Mikä muuten on oikea vetomassa, mulla on jokasessa tölkissä lukenu mitä millonkin.



Takaveto Tölkilleni sain maahantuojalta todistuksen 1500 Kg jarrullinen ja 600 Kg jarruton. Otteessa oli 1200 Kg & 600 Kg.
Syncroissa otteeseen kirjattu jarrullisen massa vaihtelee 1500 - 3460 Kg. Käyttöohjekirja mainitsee Suomessa max 2500 Kg.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7065
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Jäähdyttimen vaihto

ViestiKirjoittaja vville » 29.09.2017 00:47

Mulla lukee syncron rekisteriotteessa jarruttoman massan kohdalla 750kg ja 600kg, jarrullisen massa 1600kg. Trafin sähköisissä tiedoissa massat 600/2000kg :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
 
Viestit: 721
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki


Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa