Sivu 1/2

2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Lähetetty: 22.09.2017 20:27
Kirjoittaja t3 clone
mitäs VW:n ruiskukoneen vaihto vapari 1.6 D:n tilalle vaatii, meneekö ko. kone suoraan vanhan koneen tilalle. Pitäis päivittää tekniikka ja pitää muutokset mahdollisen simppeleinä.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 22.09.2017 20:30
Kirjoittaja Una
Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 22.09.2017 21:55
Kirjoittaja AT5nok
Una kirjoitti:Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
WBX -> rivibensa swappiin pitää hankkia dieselöintiin tarvittavat osat. Tuolla projekteissa on useampi WBX - TD swap tehtynä, kannattaa lueskella.
Jenkeistä tietty saa säkillisellä dollareita asennussarjoja, joilla se rivi kone menee WBX kytkin koppaan.

TD rivikone juttuun kannattaa lukea PasiT Pritschen projektin jutut (TD -> 2.0i)

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 22.09.2017 22:09
Kirjoittaja TT|
Eli rivi4 koneet bensana tai dieselinä suoraan tölkin dieselin tilalle.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 22.09.2017 22:39
Kirjoittaja Una
Kysytään nyt samaan ketjuun jatkona että mites sitten noi 5-8 sylinteriset? SA-kytkinkoppa ja mitä muuta? Mahtaako uusimmissakin isommissa koneissa edelleen sama kytkinkopan jako.. Tehon alentaminen ahdin poistamallahan oli sallittua niin tuli kaikkien muiden ideoiden lisäksi vielä villi idea että menisköhän tuo TTRS:n 5-pyttyinenkin vielä SA-kopalla?

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 23.09.2017 08:51
Kirjoittaja t3 clone
Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 23.09.2017 13:14
Kirjoittaja Caravellix
CS:n edessä on todennäköisesti melko tiheäksi välitetty vaihteisto, se kannattaa ottaa huomioon, kun uutta moottoria valitsee.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 23.09.2017 13:20
Kirjoittaja TT|
t3 clone kirjoitti:Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Siitä sinun 1.6D koneesta saat öljypohjan, öljypumpun imujalan jne tölkitysosat, jos ei pakosarja jotenkin rajoita niin myös koneen kannakkeet. Katso nuita 1.9TD/TDI swappeja, menee samoilla osilla. Helpotuksena se että turbon sovitteluja ei tarvita.

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 23.09.2017 18:34
Kirjoittaja t3 clone
Subarun koneen vaihto oli mielessä mutta nyt kyllä menee Volkkarin vaihtoehto keulille.
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 23.09.2017 20:34
Kirjoittaja TT|
Poikittaiskone helpoin tölkitettävä, siitä löytyy nuo paikat valmiina tölkin kiinnikkeille ja apulaitteet osuu paremmin.

2.0/1.8t swap, bensiinimoottori dieselin tilalle

Lähetetty: 13.07.2018 09:03
Kirjoittaja juusto
Nyt kun tuli tuollainen syncro hommattua käyttöautoksi niin jäi aiottu pritchen TDI swap mitetityttämään.
Olisi mahdollisesti A3 audin 1.8t tekniikka jouten niin miten sellasen istuttaminen kyseiseen autoon? Saako millään leimattua vaihdon jälkeen?

~pete

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Lähetetty: 13.07.2018 18:52
Kirjoittaja ketsa
Kohtuu työläs homma, mutta tehtävissä. Jos katsatuspykälät eivät ole hirveästi muuttuneet, niin katsastus onnistuu muuttamalla moottori itsetehdyksi turbomotiksi ja hankkimalla tehotajan sisään jäävä tehonmittauslappu.

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Lähetetty: 14.07.2018 10:09
Kirjoittaja AT5nok
Moottorin tehojen alentamalla ei mene läpi, eli pitää rakentaa omavalmiste, esim jonkun muun moottorin lohko.
Ensimmäisenä tulisi mieleen joku 1,6, eli tekee "1.6" turbo omavalmiste moottorin.
134,4 hv on max teho.

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Lähetetty: 14.07.2018 22:01
Kirjoittaja ketsa
Jos pykälän tulknta on nykyään tuollainen, niin sitten vapari 1.8 20v lohko peln :)

Benziin- rivinelonen T3,seen.

Lähetetty: 17.07.2018 09:25
Kirjoittaja Wolkkariman
Tere.

Montako kärryä on saanut uuden "sydämmen" Benziin_rivinelosesta ja kuinka ovat toimineet?

Meneekö esim. JX,n letkut heittämällä lohkoon kiinni, kytkin,pakosarja JX,stä ym vastaavaa mikä helpottaa asennusta? :mrgreen:

AGG mosa kiinnostaisi !

Oliko katsastuksessa ongelmia ja onko säännöt muuttuneet nyt juuri hankalammiksi ?

Projekteissa on näköjään muutama ollut mut tän hetkinen tilanne kiinnostaa..

Käsi pystyyn ja tarinaa kertomaan ;)

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 17.07.2018 11:03
Kirjoittaja TT|
Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Lähetetty: 17.07.2018 11:04
Kirjoittaja AT5nok
"Apuakselimootorit", dieselit ja bensiini käyvät ristiin apulaitteiden ja kiinnikkeiden osalta ym , kunhan moottori on ollut henkilöautossa poikittain.

Kts:
- PasiT:n projektikertomus 2.0i swapista
- Määräys auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta 1.10.2015
- Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje (kevyt kalusto) 15.6.2016

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Lähetetty: 17.07.2018 11:38
Kirjoittaja Wolkkariman
Jep, onhan noita tehty mutta ku Diesel on 1 niin päivitykset ym kokemukset jääneet taustalle.

Netissä on kyllä Lontoon-kiälellä kaikkee mut palstalaisten kokemuksia ois kiva kuulla :)

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Lähetetty: 17.07.2018 11:46
Kirjoittaja DJSigma
TT| kirjoitti:Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;)

Eikös tuo AGG ole aika pitkälti sama (ellei juuri sama) kone jonka pasi_T laittoi ritseniin?

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Lähetetty: 17.07.2018 16:52
Kirjoittaja Wolkkariman
"Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;) "

Jep.