2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Viesti Kirjoittaja t3 clone »

mitäs VW:n ruiskukoneen vaihto vapari 1.6 D:n tilalle vaatii, meneekö ko. kone suoraan vanhan koneen tilalle. Pitäis päivittää tekniikka ja pitää muutokset mahdollisen simppeleinä.
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 11:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Muokattu otsikko ja liitetty kaksi saman sisältöistä aloitusta tähän
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja Una »

Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Una kirjoitti:Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
WBX -> rivibensa swappiin pitää hankkia dieselöintiin tarvittavat osat. Tuolla projekteissa on useampi WBX - TD swap tehtynä, kannattaa lueskella.
Jenkeistä tietty saa säkillisellä dollareita asennussarjoja, joilla se rivi kone menee WBX kytkin koppaan.

TD rivikone juttuun kannattaa lukea PasiT Pritschen projektin jutut (TD -> 2.0i)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eli rivi4 koneet bensana tai dieselinä suoraan tölkin dieselin tilalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja Una »

Kysytään nyt samaan ketjuun jatkona että mites sitten noi 5-8 sylinteriset? SA-kytkinkoppa ja mitä muuta? Mahtaako uusimmissakin isommissa koneissa edelleen sama kytkinkopan jako.. Tehon alentaminen ahdin poistamallahan oli sallittua niin tuli kaikkien muiden ideoiden lisäksi vielä villi idea että menisköhän tuo TTRS:n 5-pyttyinenkin vielä SA-kopalla?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja t3 clone »

Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

CS:n edessä on todennäköisesti melko tiheäksi välitetty vaihteisto, se kannattaa ottaa huomioon, kun uutta moottoria valitsee.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja TT| »

t3 clone kirjoitti:Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Siitä sinun 1.6D koneesta saat öljypohjan, öljypumpun imujalan jne tölkitysosat, jos ei pakosarja jotenkin rajoita niin myös koneen kannakkeet. Katso nuita 1.9TD/TDI swappeja, menee samoilla osilla. Helpotuksena se että turbon sovitteluja ei tarvita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja t3 clone »

Subarun koneen vaihto oli mielessä mutta nyt kyllä menee Volkkarin vaihtoehto keulille.
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja TT| »

Poikittaiskone helpoin tölkitettävä, siitä löytyy nuo paikat valmiina tölkin kiinnikkeille ja apulaitteet osuu paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
juusto
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.01.2018 07:28

2.0/1.8t swap, bensiinimoottori dieselin tilalle

Viesti Kirjoittaja juusto »

Nyt kun tuli tuollainen syncro hommattua käyttöautoksi niin jäi aiottu pritchen TDI swap mitetityttämään.
Olisi mahdollisesti A3 audin 1.8t tekniikka jouten niin miten sellasen istuttaminen kyseiseen autoon? Saako millään leimattua vaihdon jälkeen?

~pete
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: E1: Siirretty T3 tekniikka / moottori. E2: muutettu otsikko ja liitetty toinen samaan aiheeseen liittyvä aloitus tähän keskusteluun.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Kohtuu työläs homma, mutta tehtävissä. Jos katsatuspykälät eivät ole hirveästi muuttuneet, niin katsastus onnistuu muuttamalla moottori itsetehdyksi turbomotiksi ja hankkimalla tehotajan sisään jäävä tehonmittauslappu.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Moottorin tehojen alentamalla ei mene läpi, eli pitää rakentaa omavalmiste, esim jonkun muun moottorin lohko.
Ensimmäisenä tulisi mieleen joku 1,6, eli tekee "1.6" turbo omavalmiste moottorin.
134,4 hv on max teho.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Jos pykälän tulknta on nykyään tuollainen, niin sitten vapari 1.8 20v lohko peln :)
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Benziin- rivinelonen T3,seen.

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Tere.

Montako kärryä on saanut uuden "sydämmen" Benziin_rivinelosesta ja kuinka ovat toimineet?

Meneekö esim. JX,n letkut heittämällä lohkoon kiinni, kytkin,pakosarja JX,stä ym vastaavaa mikä helpottaa asennusta? :mrgreen:

AGG mosa kiinnostaisi !

Oliko katsastuksessa ongelmia ja onko säännöt muuttuneet nyt juuri hankalammiksi ?

Projekteissa on näköjään muutama ollut mut tän hetkinen tilanne kiinnostaa..

Käsi pystyyn ja tarinaa kertomaan ;)
Viimeksi muokannut AT5nok, 17.07.2018 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Liitetty toiseen samaa aihetta koskevaan aloitukseen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

"Apuakselimootorit", dieselit ja bensiini käyvät ristiin apulaitteiden ja kiinnikkeiden osalta ym , kunhan moottori on ollut henkilöautossa poikittain.

Kts:
- PasiT:n projektikertomus 2.0i swapista
- Määräys auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta 1.10.2015
- Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje (kevyt kalusto) 15.6.2016
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Jep, onhan noita tehty mutta ku Diesel on 1 niin päivitykset ym kokemukset jääneet taustalle.

Netissä on kyllä Lontoon-kiälellä kaikkee mut palstalaisten kokemuksia ois kiva kuulla :)
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

TT| kirjoitti:Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;)

Eikös tuo AGG ole aika pitkälti sama (ellei juuri sama) kone jonka pasi_T laittoi ritseniin?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

"Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;) "

Jep.
Liitteet
V8-Hotel-Themenzimmer-Tankstelle-03_--640x360.jpg
V8-Hotel-Themenzimmer-Tankstelle-03_--640x360.jpg (50.61 KiB) Katsottu 13160 kertaa
Vastaa Viestiin