2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 22.09.2017 20:27

mitäs VW:n ruiskukoneen vaihto vapari 1.6 D:n tilalle vaatii, meneekö ko. kone suoraan vanhan koneen tilalle. Pitäis päivittää tekniikka ja pitää muutokset mahdollisen simppeleinä.
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 59
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Una » 22.09.2017 20:30

Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja AT5nok » 22.09.2017 21:55

Una kirjoitti:Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.


WBX -> rivibensa swappiin pitää hankkia dieselöintiin tarvittavat osat. Tuolla projekteissa on useampi WBX - TD swap tehtynä, kannattaa lueskella.
Jenkeistä tietty saa säkillisellä dollareita asennussarjoja, joilla se rivi kone menee WBX kytkin koppaan.

TD rivikone juttuun kannattaa lukea PasiT Pritschen projektin jutut (TD -> 2.0i)
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7169
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 22.09.2017 22:09

Eli rivi4 koneet bensana tai dieselinä suoraan tölkin dieselin tilalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6137
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Una » 22.09.2017 22:39

Kysytään nyt samaan ketjuun jatkona että mites sitten noi 5-8 sylinteriset? SA-kytkinkoppa ja mitä muuta? Mahtaako uusimmissakin isommissa koneissa edelleen sama kytkinkopan jako.. Tehon alentaminen ahdin poistamallahan oli sallittua niin tuli kaikkien muiden ideoiden lisäksi vielä villi idea että menisköhän tuo TTRS:n 5-pyttyinenkin vielä SA-kopalla?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 23.09.2017 08:51

Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 59
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Caravellix » 23.09.2017 13:14

CS:n edessä on todennäköisesti melko tiheäksi välitetty vaihteisto, se kannattaa ottaa huomioon, kun uutta moottoria valitsee.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 276
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 23.09.2017 13:20

t3 clone kirjoitti:Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.

Siitä sinun 1.6D koneesta saat öljypohjan, öljypumpun imujalan jne tölkitysosat, jos ei pakosarja jotenkin rajoita niin myös koneen kannakkeet. Katso nuita 1.9TD/TDI swappeja, menee samoilla osilla. Helpotuksena se että turbon sovitteluja ei tarvita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6137
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 23.09.2017 18:34

Subarun koneen vaihto oli mielessä mutta nyt kyllä menee Volkkarin vaihtoehto keulille.
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 59
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 23.09.2017 20:34

Poikittaiskone helpoin tölkitettävä, siitä löytyy nuo paikat valmiina tölkin kiinnikkeille ja apulaitteet osuu paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6137
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa


Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa