Tölkkifoorumi.fi - Keskustelua volkkarin hyötyajoneuvoista • katso viestiketjua - 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 22.09.2017 20:27

mitäs VW:n ruiskukoneen vaihto vapari 1.6 D:n tilalle vaatii, meneekö ko. kone suoraan vanhan koneen tilalle. Pitäis päivittää tekniikka ja pitää muutokset mahdollisen simppeleinä.
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 17.07.2018 11:06, muokattu yhteensä 3 kertaa
Syy: Muokattu otsikko ja liitetty kaksi saman sisältöistä aloitusta tähän
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 62
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Una » 22.09.2017 20:30

Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja AT5nok » 22.09.2017 21:55

Una kirjoitti:Täällä kiinnostaa kanssa, tosin siitä näkökulmasta että mitä mekaanisia juttuja tarvii tehä tarvii että WBX:n tilalle istuu vaikkapa 1.8T (ilman turboahdinta lähinnä) tai em. 2.0i.


WBX -> rivibensa swappiin pitää hankkia dieselöintiin tarvittavat osat. Tuolla projekteissa on useampi WBX - TD swap tehtynä, kannattaa lueskella.
Jenkeistä tietty saa säkillisellä dollareita asennussarjoja, joilla se rivi kone menee WBX kytkin koppaan.

TD rivikone juttuun kannattaa lukea PasiT Pritschen projektin jutut (TD -> 2.0i)
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7250
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 22.09.2017 22:09

Eli rivi4 koneet bensana tai dieselinä suoraan tölkin dieselin tilalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6199
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Una » 22.09.2017 22:39

Kysytään nyt samaan ketjuun jatkona että mites sitten noi 5-8 sylinteriset? SA-kytkinkoppa ja mitä muuta? Mahtaako uusimmissakin isommissa koneissa edelleen sama kytkinkopan jako.. Tehon alentaminen ahdin poistamallahan oli sallittua niin tuli kaikkien muiden ideoiden lisäksi vielä villi idea että menisköhän tuo TTRS:n 5-pyttyinenkin vielä SA-kopalla?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 23.09.2017 08:51

Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 62
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja Caravellix » 23.09.2017 13:14

CS:n edessä on todennäköisesti melko tiheäksi välitetty vaihteisto, se kannattaa ottaa huomioon, kun uutta moottoria valitsee.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 280
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 23.09.2017 13:20

t3 clone kirjoitti:Tossa PasiT Pritschen projektin koneen vaihdosta ei oikein selvinnyt noi yksityiskohdat, tai sitten en löytänyt oikeita sivuja.
2.0 alkuperäinen öljypohja ei taida sopia tässa koneen vaihdossa ja moottorin toinen kannake tulee jostain muusta mallista.
Muuten näyttäis kyllä helpolta moottorin vaihdolta, itse asiassa ko. kone vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta harrastekamppeeseen.

Siitä sinun 1.6D koneesta saat öljypohjan, öljypumpun imujalan jne tölkitysosat, jos ei pakosarja jotenkin rajoita niin myös koneen kannakkeet. Katso nuita 1.9TD/TDI swappeja, menee samoilla osilla. Helpotuksena se että turbon sovitteluja ei tarvita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6199
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja t3 clone » 23.09.2017 18:34

Subarun koneen vaihto oli mielessä mutta nyt kyllä menee Volkkarin vaihtoehto keulille.
syksyksi puuhdetta tiedossa. Kiitos tiedoista!
Avatar
t3 clone
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 62
Liittynyt: 03.06.2017 22:12

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 23.09.2017 20:34

Poikittaiskone helpoin tölkitettävä, siitä löytyy nuo paikat valmiina tölkin kiinnikkeille ja apulaitteet osuu paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6199
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

2.0/1.8t swap, bensiinimoottori dieselin tilalle

ViestiKirjoittaja juusto » 13.07.2018 09:03

Nyt kun tuli tuollainen syncro hommattua käyttöautoksi niin jäi aiottu pritchen TDI swap mitetityttämään.
Olisi mahdollisesti A3 audin 1.8t tekniikka jouten niin miten sellasen istuttaminen kyseiseen autoon? Saako millään leimattua vaihdon jälkeen?

~pete
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 17.07.2018 10:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: E1: Siirretty T3 tekniikka / moottori. E2: muutettu otsikko ja liitetty toinen samaan aiheeseen liittyvä aloitus tähän keskusteluun.
juusto
Vasta alkaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 15.01.2018 07:28

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

ViestiKirjoittaja ketsa » 13.07.2018 18:52

Kohtuu työläs homma, mutta tehtävissä. Jos katsatuspykälät eivät ole hirveästi muuttuneet, niin katsastus onnistuu muuttamalla moottori itsetehdyksi turbomotiksi ja hankkimalla tehotajan sisään jäävä tehonmittauslappu.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki
ketsa
AktiVWisti
 
Viestit: 331
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

ViestiKirjoittaja AT5nok » 14.07.2018 10:09

Moottorin tehojen alentamalla ei mene läpi, eli pitää rakentaa omavalmiste, esim jonkun muun moottorin lohko.
Ensimmäisenä tulisi mieleen joku 1,6, eli tekee "1.6" turbo omavalmiste moottorin.
134,4 hv on max teho.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7250
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1.8t -> T3 pritschenwagen

ViestiKirjoittaja ketsa » 14.07.2018 22:01

Jos pykälän tulknta on nykyään tuollainen, niin sitten vapari 1.8 20v lohko peln :)
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki
ketsa
AktiVWisti
 
Viestit: 331
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Benziin- rivinelonen T3,seen.

ViestiKirjoittaja Wolkkariman » 17.07.2018 09:25

Tere.

Montako kärryä on saanut uuden "sydämmen" Benziin_rivinelosesta ja kuinka ovat toimineet?

Meneekö esim. JX,n letkut heittämällä lohkoon kiinni, kytkin,pakosarja JX,stä ym vastaavaa mikä helpottaa asennusta? :mrgreen:

AGG mosa kiinnostaisi !

Oliko katsastuksessa ongelmia ja onko säännöt muuttuneet nyt juuri hankalammiksi ?

Projekteissa on näköjään muutama ollut mut tän hetkinen tilanne kiinnostaa..

Käsi pystyyn ja tarinaa kertomaan ;)
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 17.07.2018 10:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Liitetty toiseen samaa aihetta koskevaan aloitukseen
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
 
Viestit: 84
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja TT| » 17.07.2018 11:03

Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6199
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

ViestiKirjoittaja AT5nok » 17.07.2018 11:04

"Apuakselimootorit", dieselit ja bensiini käyvät ristiin apulaitteiden ja kiinnikkeiden osalta ym , kunhan moottori on ollut henkilöautossa poikittain.

Kts:
- PasiT:n projektikertomus 2.0i swapista
- Määräys auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta 1.10.2015
- Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje (kevyt kalusto) 15.6.2016
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7250
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

ViestiKirjoittaja Wolkkariman » 17.07.2018 11:38

Jep, onhan noita tehty mutta ku Diesel on 1 niin päivitykset ym kokemukset jääneet taustalle.

Netissä on kyllä Lontoon-kiälellä kaikkee mut palstalaisten kokemuksia ois kiva kuulla :)
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
 
Viestit: 84
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: 2.0 i 115 hp 1.6 D vaparin tilalle

ViestiKirjoittaja DJSigma » 17.07.2018 11:46

TT| kirjoitti:Mersun koneet on kyllä harvinaisempia tölkitettyjä, yhden tiedän ja se on laitettu ihan kustomiosilla. Mikään JX osa ei suoraan käy. Että jos etsit pulttaamalla meneviä vaihtoehtoja, niin parempi pysyä konsernin moottoreissa.


Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;)

Eikös tuo AGG ole aika pitkälti sama (ellei juuri sama) kone jonka pasi_T laittoi ritseniin?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 827
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0/1.8t SWAP, rivibensiinimoottori dieselin tilalle

ViestiKirjoittaja Wolkkariman » 17.07.2018 16:52

"Ettei olis bensiiniä (Benziin) tarkoittanut? ;) "

Jep.
Liitteet
V8-Hotel-Themenzimmer-Tankstelle-03_--640x360.jpg
V8-Hotel-Themenzimmer-Tankstelle-03_--640x360.jpg (50.61 KiB) Katsottu 733 kertaa
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
 
Viestit: 84
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Seuraava

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa