JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Osakasasta niputettu JX alkaa olla asennusvalmis. Tämän hetken puutteina on vielä turbon ja pakosarjan välinen tiiviste ja turbon kiinnityspultit. Kysyisinkin mitä pultteja näissä on tavattu käyttää. Yleensä ovat kai tehtaan jäljiltä 12-kulmaisella hylsyllä avattavia, mutta kun uudet joutuu pistämään, olisiko fiksua pistää jotkut isolla xzn- tai torx-kannalla olevat? Jengahan lienee normaali 8mm 1,5mm nousulla? Entäs onko tuo puhaltimen ja pakosatsin välinen tiiviste tarvikeliikekamaa? Motonetin listasta en sitä löytänyt.
Myös etuputken ja turbon välin kiinnitysmutterit tuppaavat ajan myötä häviämään melkein olemattomiin ja ongelmia tulee kun niitä pitäisi avata. Mitä ilmeisimmin halpahallin kilotavarapulttien ja -muttereiden ja ns. parempien välillä on eroa, vaikka molempien kannassa se tuttu 8.8 lukisikin? Eli oletteko käyttäneet mitä-käteen-sattuu -pultteja ja muttereita vai pitäisikö niihinkin kiinnittää huomiota, kuten itsestäni tuntuu?
Myös etuputken ja turbon välin kiinnitysmutterit tuppaavat ajan myötä häviämään melkein olemattomiin ja ongelmia tulee kun niitä pitäisi avata. Mitä ilmeisimmin halpahallin kilotavarapulttien ja -muttereiden ja ns. parempien välillä on eroa, vaikka molempien kannassa se tuttu 8.8 lukisikin? Eli oletteko käyttäneet mitä-käteen-sattuu -pultteja ja muttereita vai pitäisikö niihinkin kiinnittää huomiota, kuten itsestäni tuntuu?
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Ei ole minulla ainakaan tiivistettä siinä pakosarjan ja turbon välissä , ei ollut turbohuoltajallakaan ja ei muistaakseni ETKAkaan tuohon väliin tiivistettä näytä.
siinä turbon ja pakoputken välissä sitten on tietysti tiiviste
siinä turbon ja pakoputken välissä sitten on tietysti tiiviste
Viimeksi muokannut selvesa, 19.06.2012 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Tää on hieno palsta! Tölkkinoviisi kiittää tiedosta.selvesa kirjoitti:ei ole minulla ainakaan tiivistetta siina pakosarjan ja turbon valissa
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Jos on turbohuolto putiikkia lähellä niin hae sieltä kunnon tiivisteet ja mahdolliset pultit ja mutterit niin ei tarvii arpoa että kestääkö,niin minä tein ja ei maksa paljoa...
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Kanteen uudet pinnapultit jos vanhat ruosteessa ja ihan normi 8.8 m8 mutterit mutta nordlock aluslevyt (prikat) pakosarjaa kiinnitykseen. Turbon ja sarjan väliin pakoputki kittiä, torx kantaiset vois olla hyviä mutta kannattaa kysyä vaikka ruuvikauppa.fi:stä jos löytys oem xzn kantaisia pultteja. Pakoputken ja turbon väliin kuuluu tiiviste mutta voi käyttää kittiä, toimii hyvin myös ja tosiaan siihenkin nordlockit ja uudet mutterit niin pysyy paletti kasassa
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
ebay ssa törmännyt myös sarjooihin missä taitaa olla nuo kaikki tai aihakin osa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Ebayssa tarjolla:
- -Tiivistesarja jossa myös ahtimen ja pakosarjan välinen tiiviste
-Tutbon kiinnityspultit 104,25€ (Suomeen toimitettuna)
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Siis vaivaiset 26 euroa/pultti tuo eBayn sarja
Turpo on vieläkin kiinnittämättä, mutta jos tällä viikolla ehtisin pulttikauppaan, niin pääsisi sijoittamaan moottori-vaihteistoa paikalleen.
Turpo on vieläkin kiinnittämättä, mutta jos tällä viikolla ehtisin pulttikauppaan, niin pääsisi sijoittamaan moottori-vaihteistoa paikalleen.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Varmaan pysyy paikallaan jollain muullakin pultilla kuin noilla eBayn?Lepakko kirjoitti:Siis vaivaiset 26 euroa/pultti tuo eBayn sarja
Turpo on vieläkin kiinnittämättä, mutta jos tällä viikolla ehtisin pulttikauppaan, niin pääsisi sijoittamaan moottori-vaihteistoa paikalleen.
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Ei mutta noi on varmaan paljon paremmat ja kivemmat
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Kaiketi sinne kelpaa puuruuvitkin...Eicca_ kirjoitti:Ei mutta noi on varmaan paljon paremmat ja kivemmat
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: JX ja muutkin: pulttia, mutteria ja tilketta
Raahen varaosaportista löytyi hyllystä tuo turbon ja pakosarjan välinen visuste kun hain.Vaikkakin kkk14 pienoismalli oli kyseessä.Koivunen syöttää tuolle ketjulle kamaa
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28