Sivu 7/7

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 09.09.2021 22:59
Kirjoittaja Kurre
Jaaa..
no sit jatketaan etsintää.

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 11.09.2021 09:33
Kirjoittaja ketsa
Ei kyllä ainakan meidä 2,1 dj käy hetkeäkään ilmanmäärämittarin piuha irti.

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 07.01.2022 11:47
Kirjoittaja businesstekno
1.9:n overhaul käynnissä ja pari kysymystä laakereista;

1. Moottorissa alunperin single thrust nokan laakerit, joissa kuvan mukaisesti kulumaa huulloksen puolella.

Kuva

Onko normaalia kulumaa ja mikähän on voinut aiheuttaa tuon? Voiko tilalle laittaa double thrustit (molemmissa laakerin puoliskoissa huullos) ajatuksella, että saadaan enemmän laakerille pinta-alaa?


2. Mikä on voinut aiheuttaa kuvan kaltaisen kulumisen tähän kaksiosaiseen runkolaakeriin?

Kuva

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 07.01.2022 16:23
Kirjoittaja ketsa
Runkolaakerin urat ovat selvästi edellisen sepän tekemät. Haluttu parempi voitelu laakerin päittäisuuntaa..?

Nokkalaakerin osalta veikkaan, että paskainen/väärä öljy ja kuumana käyminen. Jos vakiomoottorista kyse, niin en laittaisi tuplapäittäislaakeria, koska sille ei alunperinkää ole ollut tarvetta. Uusissa nokkalaakereissa joutuu yleensä vielä hiomaan päittäisvälyksen kohdalleen, joten tuplalaakeri on työläämpikin. Oliko nokka-akselin vastinpa tuolle laakerille millaisessa kunnossa?

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 12.04.2022 19:27
Kirjoittaja businesstekno
Kuva

Kuvan punaisella ympyröity osa. Arvuuttelen tätä vielä ennen lohkojen koekasausta.

Osaako joku kertoa/näyttää miltä tämä osa näyttää ja kuinka sen kuuluisi olla paikoillaan? Ymmärtääkseni jää lohkojen puolikkaiden sisään.