Jaaa..
no sit jatketaan etsintää.
1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Ei kyllä ainakan meidä 2,1 dj käy hetkeäkään ilmanmäärämittarin piuha irti.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08.04.2021 19:12
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
1.9:n overhaul käynnissä ja pari kysymystä laakereista;
1. Moottorissa alunperin single thrust nokan laakerit, joissa kuvan mukaisesti kulumaa huulloksen puolella.
Onko normaalia kulumaa ja mikähän on voinut aiheuttaa tuon? Voiko tilalle laittaa double thrustit (molemmissa laakerin puoliskoissa huullos) ajatuksella, että saadaan enemmän laakerille pinta-alaa?
2. Mikä on voinut aiheuttaa kuvan kaltaisen kulumisen tähän kaksiosaiseen runkolaakeriin?
1. Moottorissa alunperin single thrust nokan laakerit, joissa kuvan mukaisesti kulumaa huulloksen puolella.
Onko normaalia kulumaa ja mikähän on voinut aiheuttaa tuon? Voiko tilalle laittaa double thrustit (molemmissa laakerin puoliskoissa huullos) ajatuksella, että saadaan enemmän laakerille pinta-alaa?
2. Mikä on voinut aiheuttaa kuvan kaltaisen kulumisen tähän kaksiosaiseen runkolaakeriin?
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Runkolaakerin urat ovat selvästi edellisen sepän tekemät. Haluttu parempi voitelu laakerin päittäisuuntaa..?
Nokkalaakerin osalta veikkaan, että paskainen/väärä öljy ja kuumana käyminen. Jos vakiomoottorista kyse, niin en laittaisi tuplapäittäislaakeria, koska sille ei alunperinkää ole ollut tarvetta. Uusissa nokkalaakereissa joutuu yleensä vielä hiomaan päittäisvälyksen kohdalleen, joten tuplalaakeri on työläämpikin. Oliko nokka-akselin vastinpa tuolle laakerille millaisessa kunnossa?
Nokkalaakerin osalta veikkaan, että paskainen/väärä öljy ja kuumana käyminen. Jos vakiomoottorista kyse, niin en laittaisi tuplapäittäislaakeria, koska sille ei alunperinkää ole ollut tarvetta. Uusissa nokkalaakereissa joutuu yleensä vielä hiomaan päittäisvälyksen kohdalleen, joten tuplalaakeri on työläämpikin. Oliko nokka-akselin vastinpa tuolle laakerille millaisessa kunnossa?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08.04.2021 19:12
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
1.9 ruiskutus menossa... Oletteko miten toteuttaneet kaasuvaijerin? Onko ruiskussa erilainen?
Kaasarin on vähän liian pitkä, mutta jonkun telineen sille, kun tekisi vähän sivummalle niin voisi toimia. Millaisellakohan lipareella kaasuvaijerin runko kiinnitetään alunperin ruiskukoneeisiin, ei tullut osakasassa mukana?
Kaasarin on vähän liian pitkä, mutta jonkun telineen sille, kun tekisi vähän sivummalle niin voisi toimia. Millaisellakohan lipareella kaasuvaijerin runko kiinnitetään alunperin ruiskukoneeisiin, ei tullut osakasassa mukana?