1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Unohtui sanoa, että ainakin DJ:n huohottimen letkussa oleva anturi on lämmitin, jolla varmistetaan että huohotin ei jäädy. Onko toiminta sama MV:ssä, en tiedä?
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Tuli vilelä mieleen, ettei vaan ilmamäärämittarin läppä jumittaisi kylmänä?
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Sen 2500rpm (tai kai virallisemmin 2800?) jälkeen esiintyvä vedon paraneminen viittaisi ainakin DJ koneessa ilmamäärämittarin ongelmaan, tuon maagisen kierrosluvun jälkeen siitä ei välitetä lainkaan. Mv-kone sentään yrittää lambdan avulla kuroa pikkuhiljaa seossuhdetta kuntoon.
< 15kWh/100km
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Kappas vain!! Kiitokset kuvista, olen kyllä kuullut (lukenut) mikrokytkimistä puhuttavan mutta sielläkös se lymyääkin. Täytyypä vähän mittailla tuosta pistokkeesta. Tällä pihalla tuntuu nuo huutavat wbx:ät olla kulkutauti koska tänään kytkinremontin jälkeen se alkoi isän Syncro kans käydä melko reipasta joutokäyntiä.
Kyllä mieki olen kääntymässä kuitenkin loppuen lopuksi tuon ilmamäärämittarin puoleen, tänään tarkemmin kuunnellen ja kierroksilla käytellen niin lievää tupsutusta ja röpinää on havaittavissa joutokäynnillä. Juurikin niinkuiin dmn meinaa että lambda yrittäis korjata tuota ilmamääränmittarin höperrystä....nooh, tiistaina menee doppeli talliin ja alethan tutkimaan asiaa kunnolla. Saan tuossa kaverilta vielä lainaan sen ilmamassamittarin joka takuulla toimii.. Mutta, Tuoks tuotaki eräs paikallinen tuumasi ooppelia korjatessa että "sieluttomalla ei ole valtaa". Niinhän siinä lopulta kävi että nykyisin pihassa nököttää T4 Transportteri
Kyllä mieki olen kääntymässä kuitenkin loppuen lopuksi tuon ilmamäärämittarin puoleen, tänään tarkemmin kuunnellen ja kierroksilla käytellen niin lievää tupsutusta ja röpinää on havaittavissa joutokäynnillä. Juurikin niinkuiin dmn meinaa että lambda yrittäis korjata tuota ilmamääränmittarin höperrystä....nooh, tiistaina menee doppeli talliin ja alethan tutkimaan asiaa kunnolla. Saan tuossa kaverilta vielä lainaan sen ilmamassamittarin joka takuulla toimii.. Mutta, Tuoks tuotaki eräs paikallinen tuumasi ooppelia korjatessa että "sieluttomalla ei ole valtaa". Niinhän siinä lopulta kävi että nykyisin pihassa nököttää T4 Transportteri
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Ja kyllä vain se anturin toiminta "oletettavasti" on MV:ssä sama. Ainakin se on presis sama kuin DJssä ja samanväriset johdotki menee siihen..
**lisätty epäluuloa
**lisätty epäluuloa
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Noniin, yksi joutokäynti ongelma vähemmän. DJ syncron korkea tyhjäkäynti johtui kaasuvaijerin kiinnityksestä. Laatikon päällä oleva tuki oli päässyt jostain syystä kellahtamaan hieman vasemmalle, näin ollen se kanitti vaijeria ehkäpä millin liian tiukalle. Mutta se riitti että tyhjäkäynti oli 1500rpm.... Vaijerin läpivientituki nojaamaan täysin oikealle ja vaijerin kiinnitys nippaansa vivustossa hiuksen hienosti niin johan alkoi sievästi käydä tyhjäkäyntiä.
Tuon mikrokytkimen toiminnan kyllä kuulee aika selvästi kun varovasti liikauttaa kaasuakselia.
Tuon mikrokytkimen toiminnan kyllä kuulee aika selvästi kun varovasti liikauttaa kaasuakselia.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Ja nyt tänään selvisi toinenkin joutokäyntiongelma. Kyllähän se oli se ilmamassamittari mikä temppuili. Vaihdoin toisen niin jo asettu tyhjäkäynti ja aivan erillä tavalla kiihtyyki nytten. Voimattomuuen tunne katosi ja se puuttuva tehojyvänen palasi alakierroksille.
Vika: Korkea tyhjäkäynti puoli kylmällä koneella ( jää huutamaan kierroksilla )
Seurausta viasta: Alakierroksilla väännön puute, kiihdyttäessä lievää nykimistä (aaltoilua), polttoaineen kulutus korkeampi
Syy: Viallinen / jumittuva ilmamäärämittari ( menee tutkittavaksi, josko voisi korjata. )
Vika: Korkea tyhjäkäynti puoli kylmällä koneella ( jää huutamaan kierroksilla )
Seurausta viasta: Alakierroksilla väännön puute, kiihdyttäessä lievää nykimistä (aaltoilua), polttoaineen kulutus korkeampi
Syy: Viallinen / jumittuva ilmamäärämittari ( menee tutkittavaksi, josko voisi korjata. )
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
wbx 2.1 ruisku nykii ja vähän pätkii. Välillä tuntuu kuin joku nykäsis taaksepäin
Sytytyspuolen osia vaihdettu ja polttoaine suodatin vaihdettu. Ongelma läsnä siitä huolimatta.
Onko seuraavat rahan haaskaus kohteet läppärunko, virranjakaja joku muu mikä?
Hyviä arvailuja tai jopa omakohtaisia kokemuksia vastaavanlaisesta ongelmasta otetaan vastaan
Viimeisimmällä testilenkillä pintakaasu ajelu oli pätkivää, mutta 100+ vauhdissa ei mitää
edit: Ilmamassa mittarin vaihdolla pääsin ongelmasta eroon.
Sytytyspuolen osia vaihdettu ja polttoaine suodatin vaihdettu. Ongelma läsnä siitä huolimatta.
Onko seuraavat rahan haaskaus kohteet läppärunko, virranjakaja joku muu mikä?
Hyviä arvailuja tai jopa omakohtaisia kokemuksia vastaavanlaisesta ongelmasta otetaan vastaan
Viimeisimmällä testilenkillä pintakaasu ajelu oli pätkivää, mutta 100+ vauhdissa ei mitää
edit: Ilmamassa mittarin vaihdolla pääsin ongelmasta eroon.
Viimeksi muokannut Moose, 04.01.2020 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Palotölkistä hävisi epämääräiset käyntihäiriöt tyhjäkäynnistä/alakierroksilta ilmamäärämittarin vaihdolla. Vähän Hirven vikakin viittaa siihen suuntaan, jos käy isoilla kierroksilla ok (ilmamäärämittari ei silloin ohjaa moottoria).
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Matti-Pekka
- Vasta alkaja
- Viestit: 21
- Liittynyt: 06.11.2018 19:14
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Terve
Mikä merkitys on wbx syncron "erikoisessa" hihnapyörän stefa virityksessä, verrattuna tavan wbx hihnapyörän stefaan, joka on ihan normi stefa? tuota syncron stefaa ei ole niin helppo löytää, ja tekisi mieli laittaa tavan wbx stefa ilman sitä hihnapyörän lisäkaulusta tms. Onko tässä joku riski jättää tuo oma syncro viritys pois??
Mikä merkitys on wbx syncron "erikoisessa" hihnapyörän stefa virityksessä, verrattuna tavan wbx hihnapyörän stefaan, joka on ihan normi stefa? tuota syncron stefaa ei ole niin helppo löytää, ja tekisi mieli laittaa tavan wbx stefa ilman sitä hihnapyörän lisäkaulusta tms. Onko tässä joku riski jättää tuo oma syncro viritys pois??
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Syncron hihnapyörän stefa on tiiviimpi joten sillä on turvallisempi kahlata hihnapyörä vedessä. Pysyy öljyt ja vedet omilla puolillaan.
GoWestyn kirjastossa on juttua aiheesta https://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=52
GoWestyn kirjastossa on juttua aiheesta https://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=52
- Matti-Pekka
- Vasta alkaja
- Viestit: 21
- Liittynyt: 06.11.2018 19:14
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Terve
Oliskohan lajitovereille jäänyt ylisille ehjää tai romua WBX lohkoa jossa DF tai EY alkuinen moottorinumero? oikeastaan tarvitsisin vain tuon lohkon ( jos se on ihan romu /siitä ei varmaan enää mitään ajokonetta tehdä) tai lohkon numeron. Kone tehdään mopo projektiin.
Oliskohan lajitovereille jäänyt ylisille ehjää tai romua WBX lohkoa jossa DF tai EY alkuinen moottorinumero? oikeastaan tarvitsisin vain tuon lohkon ( jos se on ihan romu /siitä ei varmaan enää mitään ajokonetta tehdä) tai lohkon numeron. Kone tehdään mopo projektiin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Matti-Pekka kirjoitti:Terve
Oliskohan lajitovereille jäänyt ylisille ehjää tai romua WBX lohkoa jossa DF tai EY alkuinen moottorinumero? oikeastaan tarvitsisin vain tuon lohkon ( jos se on ihan romu /siitä ei varmaan enää mitään ajokonetta tehdä) tai lohkon numeron. Kone tehdään mopo projektiin.
Laita ostoilmoitus:
- Tölkkifoorumi.fi / Tori / Ostetaan
- Tölkkifoorumi.fi:n facebook osto-, myynti-, ja vaihtoryhmään
Matkaaja kiukuttelee
Terve,
...tai siis ei ihan kuitenkaan.
Matkaajalla kun mennä jolkottaa n.100km/h hetken päästä hyytyy meno täysin. Ei tarttaa tulille. Yrittää ykskiä yhdellä tai kahdella pytyllä, mutta ei käy.
Hetken odottelun jälkeen hurahtaa kuin mitään ei ois tapahtunutkaan.
Kone on bensa 2.1 82kW ajettu 157tkm
Polttoainesuodatin oli yks vaihtoehto, mut vaihto ei auttanu.
Ei aina lähde käyntiin edes yön yli seistyään.
Mikäköhän olis sivistynyt arvaus vian aiheuttajaksi.
En oo vielä kerenny kaivamaan konetta näkyville, ku siinä kaikenmaailman pöytää ja penkkiä päällä
Kurre
...tai siis ei ihan kuitenkaan.
Matkaajalla kun mennä jolkottaa n.100km/h hetken päästä hyytyy meno täysin. Ei tarttaa tulille. Yrittää ykskiä yhdellä tai kahdella pytyllä, mutta ei käy.
Hetken odottelun jälkeen hurahtaa kuin mitään ei ois tapahtunutkaan.
Kone on bensa 2.1 82kW ajettu 157tkm
Polttoainesuodatin oli yks vaihtoehto, mut vaihto ei auttanu.
Ei aina lähde käyntiin edes yön yli seistyään.
Mikäköhän olis sivistynyt arvaus vian aiheuttajaksi.
En oo vielä kerenny kaivamaan konetta näkyville, ku siinä kaikenmaailman pöytää ja penkkiä päällä
Kurre
- Liitteet
-
- bensasuodatin.png (600.21 KiB) Katsottu 3868 kertaa
Viimeksi muokannut AT5nok, 13.08.2021 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty WBX aiheiseen ketjuun vastausten myöhemmin löytymisen helpottamiseksi. T yp
Syy: Siirretty WBX aiheiseen ketjuun vastausten myöhemmin löytymisen helpottamiseksi. T yp
Re: Matkaaja kiukuttelee
Sytytyksen ohjausmoduuli on yksi mikä voi oireilla noin lämmittyään. Toki kannattaa muukin sytytyspuolen tavara käydä silmämääräisesti läpi samalla.
< 15kWh/100km
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Kilpa-autosta, jossa oli wbx:n sytysjärjestelmä, haettiin pitkään vikaa, joka lopulta löytyi vahingossa - lähes irti oleva liitin puolalle menevässä piuhassa.Eli kannattaa myös se sytkän johtosarja käydä lävitse osia vaihdellessa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Ei tässä oo hirveesti viisastuttu, mutta kertaalleen ainakin samantien kun jäähdyttimen flekti lähti päälle (siis paikalla ollessa) myös vika ilmaantui.
Liittimien irrottelu ja kiinnittely ei muuttanut tilannetta, mutta 5 min myöhemmin starttas kuin ei mitään.
Tää siis otsikon Matkaaja kiukuttelee alle
Liittimien irrottelu ja kiinnittely ei muuttanut tilannetta, mutta 5 min myöhemmin starttas kuin ei mitään.
Tää siis otsikon Matkaaja kiukuttelee alle
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Aikoinaan outoja ongelmia starttauksen kanssa oli kun johto laturista starttiin/johtosarjaan oli antautunut startin päästä.
< 15kWh/100km
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Syyllinen tais löytyä.
Nyt vaan tarttis löytää ilmamassamittari 025906301C jostain.
Mielummin järkevään hintaan. Bosch koodi 0 280 202 079
Nyt vaan tarttis löytää ilmamassamittari 025906301C jostain.
Mielummin järkevään hintaan. Bosch koodi 0 280 202 079
Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Pitäis hörähtää käyntiin ilman ilmamäärämittaria ja käydäkin jopa >2800rpm ihan ongelmitta.
< 15kWh/100km