Sivu 1/1

1.9 TDI PD SWAP

Lähetetty: 05.06.2017 15:30
Kirjoittaja ossiwho
Eli olis tekniikan vaihto edessä tölkillä. 1.9tdi 130hp (muokattu jälkikäteen myös 110hp tekniikka kelpaa) versio pitäisi saada kiinni. Olisiko jollain tällaiseen mahdollisuutta? Ja jos samalla pystyisi muita pienempiä huoltoja tekemään.
Itsellä ei tällähetkellä resurssit riitä. Auto tällähetkellä Turussa mutta saadaan trailerilla siirrettyä.

Voi myös ilmiantaa henkilön tai yrityksen joka tämän pystyisi hoitamaan.
jos haluat kuulla enemmän, laitathan yksityisviestiä, sähköpostia tai soita kuuden jälkeen.

ossik-94@hotmail.com
O4O 7356872

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 18:22
Kirjoittaja TT|
Dmn on varmaan sen verran hurja että voisi tuohon savottaan lähteäkin :D
Ihan vaan pienenä tarkennuksena että kone tosiaan on 1.9TDI PD kone, jos kyllä niin oliko toteutus vapaasti tekijän valittavissa kuluista välittämättä?
Niin ja pikkujuttuja että takaveto vai syncro, bensa vai diesel nykyään?

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 20:20
Kirjoittaja dmn
Laitan viestiä :)

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 20:54
Kirjoittaja ossiwho
TT| kirjoitti:Dmn on varmaan sen verran hurja että voisi tuohon savottaan lähteäkin :D
Ihan vaan pienenä tarkennuksena että kone tosiaan on 1.9TDI PD kone, jos kyllä niin oliko toteutus vapaasti tekijän valittavissa kuluista välittämättä?
Niin ja pikkujuttuja että takaveto vai syncro, bensa vai diesel nykyään?

kuulin tuossa ettäö 130hp tekniikka saattaa olla ismpi homma vaihtaa. päädyin siis että afn taitaa tulla.
Auto tosiaan alunperin 1.6td syncro. tällähetkellä entisen omistajan asentama aaz alkaa antamaan periksi.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 21:39
Kirjoittaja dmn
Ehkä tuo PD kone olis voinut olla (työmäärältään) järkevä silloin kun aihio on WBX syncro ja jos käyttää jotain valmista sarjaa millä kone asennetaan pystyyn. Mutta tuollaisen sarjan olemastaolosta en tiedä, veikkaan että amerikan ihmemaasta noita löytää :)

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 22:31
Kirjoittaja Osku
Kaivelin arkistoa kun itse etsiskelin olisiko toi yksi.
http://www.foreignautosupply.com/parts- ... -EQJFaV428

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 22:32
Kirjoittaja TT|
Briteistä löytyy aika kätevä wbx kytkinkoppaan sopiva, jolla saa 4-sylinterisen 50 tai 15 asteeseen. MV engineeringin tekemänä.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 22:44
Kirjoittaja Osku
Uudempi lohko sopii suoraan diesel laatikkon jos 50deg

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 22:54
Kirjoittaja Osku
Monet linkit oli kuollu, mutta niitä 15 asteen sarjoja oli enemmänkin mutta koska minua ei kiinnostanut kun halus kyljelleen en ottanut talteen.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 05.06.2017 22:59
Kirjoittaja Osku
dmn miksi haluat asentaa koneen pystyyn?
Tilaa se ainakin vie pystyssä.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 06.06.2017 00:09
Kirjoittaja dmn
No wbx+15 asteen kitti kanssa olis se hyvä puoli että tankkia ei tarvitsis vaihtaa, öljypohja menis origgiksena ja turboa ei tarttis kääntää, joka tarkoittaa heti että öljylinjat menee uusiks ja vnt ahdinta ei välttämättä ihan helpolla käännetä. Ja syncrossa varmaan sen verran tilaa että mahtuu pystyyn. Ainakin 5cyl kone mahtuu just ja just, miksei sitten tuokin..

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 06.06.2017 07:21
Kirjoittaja Osku
Eikö toi ollut diesel lähtöjään? Joten osuisi suoraan laatikkoon ja tankkikin menis vai onko jotain mennyt ohi?
Ja se mahtuu lava vehkeisiin koska niissä on se välitila, mutta kyllä ne pystykoneet vaatii huommattavasti enemmän tilaa joko ylös ja/tai alas, jos ei ole himo korotettu niin ei alas ainakaan hirveesti halua niin kyllä ne pansari modaukset ja/tai pahkat sinne tulee. Pahka ei lava vehkeessä ole iso onkelma joten konetta nostamalla ehkä pansarikin menee vai miten oli? Ja onko toi purkki vai lava? Eli onko välitilaa?
Turboja ne ei ainakaan jenkeissä oo kääntäny muutamassa 50deg swapissa jota olen juuri tuosta syystä seurannut, joista toisen kanssa jutellu sillä on 50t mailia alla tölkissä kyljellään joten itse menin myös tuolla normi asennolla (ehkä vähän riskillä mutta muutan jos ongelmia ilmenee), ei tolla käytetyllä orgis turbolla vaihtamatta kumminkaan paljon enemmän pääse ja vieläkään ne ei siis ole levinnyt kumpikaan turbosta, tosin paluu tietenkin alas ja sitten jotuu tekee jonkun erikois mootori kiinnikkeen. Joten onhan tossa puolensa ja puolensa.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 06.06.2017 09:23
Kirjoittaja dmn
Juu makuja on monia, tässä tapauksessa kun asiakas maksaa niin kokeillaan vähentää työaika ja -vaiheet minimiin ;-)

Ja kyllä se 5syl kone muistaakseni mahtuu syncroon just ja just. Ainakaan yhteen 2.3i swappiin en muistaakseni tehnyt mitään modauksia konekoppaan, vaikka meinas tulla ahdasta kun piti vielä KE-jetronic III sovittaa sinne.

Re: Tekniikan vaihto

Lähetetty: 06.06.2017 13:36
Kirjoittaja AT5nok
Siirretty T3 tekniikka / moottoriosioon, koska ostoilmoituksesta kehkeytyi keskustelua, joka on hyvä jäädä talteen eikä kadota ostoilmoituksen poistuessa.
Jos aloittajalla on vielä jotain ostoaikeita valitsemaansa AFN swappiin, kannattaa tehdä uusi ostoilmoitus siihen liittyen ja pyhittää tämä ketju TDI PD swappiin