Sivu 1/1

VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 23.03.2017 17:35
Kirjoittaja Urho
Tulin tämmöistä miettineeksi että olisiko mitenkä vaikea operaatio tunkea tölkin konttiin ks. kone?
Katsastaminen lienee hieman hankalaa mutta jos ajattelee nyt ihan vaan teknisessä mielessä. :D
Onko kukaan nähnyt / tehnyt moista swappia?

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 23.03.2017 18:36
Kirjoittaja TT|
Tästä on ollut keskustelua ennekin, mutta en itsekään sitä löytänyt. SA-kopallahan se menee suoraan laatikkoon, maailmalla nuita onkin tehty joitakin. Tuolla koneella ei vaan ole kovin hyvä maine, pumppuja, nokkia ja kansia taitaa mennä aika tasaiseen tahtiin. Uudempi malli olisi jo hyvä, mutta vähän turhan kallis swappiaihio. Ja tosiaan Suomessa katsastus menee mutkikkaaksi.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 24.03.2017 01:12
Kirjoittaja pasi
Saksanmaallahan Pertti Jääkäri tarjoaa myös moista koneenvaihtoa: http://www.syncro-bernd-jaeger.de/deuts ... umbau.html
mutta selvästikään tuo ei ole putiikin päätuote. Googlaamalla "VW t3 v6 tdi umbau" löytää useammankin ketjun jossa asiasta puhutaan, mutta ei kunnon kertomusta siitä miten se tehdään. Joku tosin on laittanyt nettiin kunnon kuvakirjan omasta projektistaan, mutta kovin vähän selitystä mitä hän teki ja kuinka: http://www.v6bus.de/v6tdi/index.html

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 10.07.2017 22:22
Kirjoittaja vagman
tervehdys tölkki harrastajat. uusi täällä joten pikaisesti omasta tölkki hairahduksesta :lol: kevät talvella tuli hommattua aihio joka seisonut useita vuosia, ja autossa ei konetta eikä vaihteistoa paikallaan. pikaisesti kolmesta koneesta kasaus yhdeksi 1.9 td koneeksi. paketti paikalleen ja soitellen sotaan eli kesäloma reissulle puolaan. koe ajo kilometrit n. 50km jonka perusteella nokka kohti helsinkiä ja lauttaan :o ja aikaa tekniikan kiinnitykselle a mittaville pelti töille muutema viikko hah hah.. mutta asiaan nyt siis kiinni 1.9 td mutta jotain puuttuu eli syksyllä tarkoitus aloittaa 1.9 tilalle audin 2.5 tdi koneen sovitus tippi askin kera. katsotaan mitä sovitus tuo tullessaan moottorihan tulee siis askin etupuolelle joten joku pahka ainakin täytyy tehdä ja koneen korvakkeet ja sähköt ja putkistot ja vesikierrot ja ahtoputkistot ja vaihteiston sähköt ja.............. onkohan mitään järkeä :oops:

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 10.07.2017 22:39
Kirjoittaja Osku
Itse olen aina aloittanut lupa rumbasta ainakin pohjustellu hommaa hieman että ei sitten nouse seinä pystyyn jonku pikku jutun takia. Itse miettiny tota myös tosin en tolla askilla joten mielenkiinnolla seurailen. Aloita sitten käyttämällä B32 referensiä jos väittävät että tehot menee yli. Se tuli tehtaalta käsittääksen normi rummut ja ripustukset takana ja porschen levyt edessä. Eli varmaan ainakin etu jarrut joutuu vaihtaa. Mutta yllättävän vähän Porsche tohon muutti, kannattaa tehdä läksyt.
Toinen kysymys on että onko kokemustaso mikä.
Kyllä ton varmaan kokenu jamppa leipoo ja setti kuulostaa hyvältä. Mutta aloittelija projecti toi ei ole.
Rahaa siihen palaa myös varmasti.
Onko järkeä vai ei on sitten kysymys näkökulmasta onhan ainakin jotain omaa mitä naapurilla ei heti ole.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 11.07.2017 00:21
Kirjoittaja dmn
Moottorinpaikan siirto noin radikaalisti ei onnistu kaiketi trafin nykykäytännön mukaan. Tekijämieheltä kyllä onnistuu suunnitella ja teetättää sopiva päätypala laatikkoon jolla kardaanin pyörimissuunta vaihtuu, muistaaksen kuvan yhdestä tälläisestä projekista olen joskus nähny.

Ehkä kyllä parempi ratkaisu olisi käyttää porschen 911:n laatikkoa, jossa olisi mb:n 5v aski ja samassa paketissa siihen sopiva perä.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 12.07.2017 21:43
Kirjoittaja TT|
Maailmallahan nuita "keskimoottorisia" on tehty paljonkin, rivi4 koneesta audin V8 ja V10 koneisiin. Saksasta saa parilta firmalta ostaakin ko swappia. Trafin suhtautumiseen en ole perehtynyt.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 12.07.2017 23:36
Kirjoittaja Osku
Siitä on muutam vuosi kun on tehnyt jotain noin radikaalia ja säännöt muuttuu vuosi vuodelta mutta kyllä yleensä perusteluja ja kysymyksiä asettelemalla pääsee eteenpän. Trafin tulkinnat voi aina kyseenalaistaa ja vaatia perusteluja tie on kivnen ja vaatii aikaa mutta en usko että tie sinä pystyyn nousee, mutta koska en ole varma aloittaisin lupien kanssa neuvottelut. Kaksi sääntöä on hyvä muistaa "heidän on pakko vastata" ja aina kun saat tietoa joka on sinulle edullista vetoa siihen ja nissä kohdin jossa ei mielytä kysele perusteluita ja osoita väittämät/huolet turhiksi. Onnea kuten sanoin toi ei ole helppo nakki.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 13.07.2017 14:55
Kirjoittaja Pastori
Jos kaveri sai kakkoskoppasen golffin katsastettua 400hp ja nelivedoksi audin voimansiirrolla niin eiköhän tuokin onnistune..

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 13.07.2017 19:58
Kirjoittaja vagman
joo kyllä ekana olis tarkoitus konttorilla käydä keskustelemassa/tiedustelemassa. mutta siis kone ja vaihteisto jo valmiina eli tarkoitus kyllä saada projekti vaikka väkisin läpi. apurungon joutuu kyllä tekemään uusiksi tuohon keskimoottori muutokseen, ja kyllä tippi askilla tarkoitus toteuttaa.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 14.07.2017 07:44
Kirjoittaja Osku
Ja konttori tekee AKEn ojeistuksen mukaan joten sen jälkeen menet AKEn puheille ja kyselet lisää konttorilla ei varmaan suoraan onnistu mutta sieltä saa tietää mikä mättää joten voi valmistella AKE kierrosta.

Re: VAG:n 2.5 V6 Tdi tölkkiin?

Lähetetty: 24.07.2020 11:11
Kirjoittaja vagman
Joo tämä projekti tyssäsi siihen että auto paloi käyttökelvottomaksi. Turbon vaihdon jälkeisellä koeajo lenkillä syystä tai toisesta öljyt tulikuuman pakosarjan päälle ja siitä alkoi tapahtumasarja syyksi osoittautui luultavasti Öljynsuodatin jalkaan asennettu paine mittari joka särkyi ja sylki öljyt pakosarjalle. Ei sammutinta eli ei mitään tehtävissä..