Sivu 1/1

WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 20.01.2017 16:12
Kirjoittaja Pastori
Tässä ruennut hautomaan ajatusta tuon 2.1:n vaihtamisesta johonkin "pikkusen" taloudellisempaan bensalohkoon. Mikä olisi järkevin/halvin vaihtoehto? Subarut käynyt mielessä mutta ilmeisesti ne swappiosat aika tyyristä tavarata. Joku semmonen mikä ei söisi 20l satasella.

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 20.01.2017 16:20
Kirjoittaja DJSigma
Volkkarin 1.8:a on ainakin laitettu, turbolla ja ilman. Turbolla se menee Suomessa yli tehorajoista tosin.

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 20.01.2017 16:36
Kirjoittaja Pastori
Mites taloudellisuus? Ei tartte olla turboa kunhan on luotettava ja jaksaa kulkea ees 90km/h

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 20.01.2017 22:20
Kirjoittaja Heebo
Ite lähtisin tuossa jamassa todennäköisesti hakemaan jotain pientä mutta pippurista japskikonetta. Tojotan 4AFE tai joku Hondan 16-tappinen. Askarteluahan se vaatii mutta varmasti vaivansa väärti.

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 21.01.2017 09:48
Kirjoittaja dmn
WBX DJ (jos nyt paikoillaan siis matalapuristeinen kattiversio) :)

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 21.01.2017 10:35
Kirjoittaja Jukkapoika
VW:n 115 kaakkinen 2.0 8V rivinelonen, 2E (92-94 ei ajonestoa) tai ADY tai AGG (95-99).

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 21.01.2017 13:12
Kirjoittaja Caravellix
Järkevin/halvin vaihtoehto on korjata nykyinen moottori, ehjä 2.1 WBX ei kuluta 20 litraa satasella.

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 21.01.2017 18:16
Kirjoittaja TT|
Ei ne subaruiden swappiosat taida kovin kalliita olla, halvemmalla tietty saa dieseltölkin osat. Sitten riippuen onko Syncro vai takaveto että pitääkö tankkia alkaa vaihtamaan. Oma valinta ilman turboa olevista olisi tuo mainittu 2.0 8V tai 1.8 20V.
http://www.rjes.com/html/bellhousing_kits.html

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 21.01.2017 21:54
Kirjoittaja Osku
Ilmanvastus ja laatikko tekee sopan kulutuksen tölkissä aina isoksi, joten bensan vaihtaminen toiseen ei tuo säästöjä kukkarolle merkittävissä määriin (kulutus tulee olemaan välillä 14-17 todellista "olen kuullut väittämän pienemmistä mutta se on jo todellista pintakaasu hissuttelua"). Diselöinti on ainoa tapa tiputtaa kulutusta merkittävästi (noin 7-10 todellista). Tehoa voi bensa ratkasuilla saada,poltoaineen säästö jää pieneksi tosin kyllä sitäkin saa hieman.
Ja tietenkin myös dieselillä saa tehoa jos haluaa.
Jos ajat vähän ei kulutuksella ole merkitystä ja jos ajat paljon diesel veron merkitys on olematon pakuissa ja matkailu autoissa, busseissa se hieman jo kirpasee (paitsi jos Bernerin suunitelmat menee läpi jollon muutan heti Viroon, sen verran syvältä ovat).

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 24.01.2017 10:59
Kirjoittaja Pastori
No onneksi se Bernerin hässäkkä on nyt kuopattu. Joo, ei tuolla varmaan tulis ko kesällä/keväällä reissattua että siinä mielessä ei varmaan tartte bensohin hirveitä laitella. Pietäämpä silmät auki sen diisselöinnin suhteen, viispaikkanenhan Lazarus on että verot olis varmaan mitä ihanimmat.

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 24.01.2017 23:25
Kirjoittaja AT5nok
Muutoskatsasta matkailuautoksi

Re: WBX:n swappaus johonkin "järkevään"

Lähetetty: 24.01.2017 23:31
Kirjoittaja TT|
82,125€ tulee aika nopeasti kuitattua polttoaineessa.