Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Oettinger vesi-ilmavälijäähdyttimen sovittelua, joka ei näköjään olekkaan ihan bolt on juttu, vaikka onkin Syncro Tölkistä purettu.

Ei se sinne mahdu :(
Kuva

Ensimmäiseksi piti tehdä tilaa konehuoneen vasempaan etukulmaan, eli siirtää sähköboxia. Luulin isotöisemmäksikin hommaksi, mutta ainoastaan turbon jäähdytyspuhaltimen johtoja piti jatkaa ja rekisterikilven merkkivalojen liitin ottaa boxin ulkopuollelle.

Kuva
Turbon öljyputki ja imusarjan varoventtiili tuntuvat olevan tiellä. Varoventtiilin tilalle varmaan saisi jonkun matalammankin tukkeen, se kun on muutenkin jo tulpattuna.
Kuva
Kuva
Tämä kannake varmaankin kuuluu tuohon kohtaan? Reikä tulisi iskarin kohdalle, onneksi pultit aukeavat helposti.


Netistä löytyneessä kuvassa se sopii sinne ihan nätisti. Olisikohan AAZ:n korkeudella osuutta asiaan?
Kuva
Samoin Hegen Tölkissä
Kuva

Voisikohan turbolle menevän öljyputken korvata jollain joustavalla letkulla?
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja jarke »

voihan sen :D hyrlauliliikkeeseen vaan kipikapi ota alkup,putki mukaan niin saat oikeilla päillä sen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Saattaa olla että tuo aazi pari senttiä tekee just tepposet. Öljyputken voi tosiaan tehdä mittojen mukaan metallipunoksella suojatusta nailon-letkusta alan liikkeessä (tai sitten AN-liittimillä tekee itse, mutta ei taida maksaa vaivaa).. Maksaa muutaman kympin mutta kannattaa tarkistaa että ne päät tulee sitten tasan oikeeseen suuntaan sojottamaan kun letku kiertää oikeaa reittiä.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pitää alkaa etsiä hydrauliikkapuljua tältä kylältä, hyviä vaihtoehtoa jaa ehdottaa.
Muistaakseni minulla on jossain JX:n öljyputki, niin voin sen mukaan teettää eikä tarvitse tuota ottaa irti ennen kuin uusi laittaa tilalle.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Dmn se on muuten teflon putkea/letkua ;) porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:Dmn se on muuten teflon putkea/letkua ;) porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
Se on sitten varmaan Porvoossa?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

T3Syncro kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Dmn se on muuten teflon putkea/letkua ;) porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
Se on sitten varmaan Porvoossa?
Loistavasti päätelty 8-)

http://www.mittaletku.fi/

Ota turbosta ja putsarin jalasta ne lähtöliittimet mukaan ja tietty se kovaputki niin eiköhän sieltä apulöydy :)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja redi »

Hki/Konala Hydromarketissa on myös asiantuntevaa porukkaa.
Itellä on tommonen teetetty tefloniletkut sekä paine- että paluupuolelle.

Tosiaan kannattaa suunnitella nipat tarkkaan. Mulla oli painepuolen letku muistaakseni 110cm, toisessa päässä suora ja toisessa 90 liitin.
Yks löytyy malliksi jos haluat sovittaa. Muistaakseni tuli eri kartiolla kun orkkis joten ei käy suoraan paikalleen. Tarvii ne välinipat kans uusia. (ei varma tieto)

Imusarjaan lienee helpoin tehdä vaan matalempi tulppa tai sitten otat henkilöautosta imusarjan missä ei ole varoventtiiliä ja muokkaat sen käymään tölkkiin.
Itse laittaisin tuon coolerin todennäkösesti johonkin muuhun paikkaan, varsinkin kun LT:n imusarjan kanssa sinne kulmaan on turha sovittaa yhtään mitään.
Akun siirto tavaratilaan ja akkuteline kuikkaan tjsp... tai sitten cooleri tavaratilaan :)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Akun voisi siirtää kyllä eteen, mikä olisi helpoin keino tehdä tilaa konehuoneeseen, mutta siltikin tila on väärällä puolella ja pitäisi keksiä uusi paikka kakkosakulle. Orggis paikassa ja orggisputkilla ei tarvitsisi koko konehuonetta käyttää ilman siirtämiseen, joten koitan sitä sinne edelleen sovittaa. Pitää kokeilla josko ilmanputsarin koteloa saisi nostettua ylemmäksi.

Just nyt ei ole käsillä kuin AAZ:n imusarja ja sekään ei taida sopia tuon ilmanputsarin kanssa ja imuaukko on väärään suuntaan. Jos ilmanputsarin siirtäisi toiselle puolelle, pitäisi rakentaa uusi "snorkkeli", vai mahtaisikohan nykyinen sopia oikealle puolelle?

Tietysti voisi koko voimalinjaa pudottaa 5 cm alaspäin, mutta sitten mennään jo Syncron korotussektorille ja sen pohtiminen hoidetaan toisessa keskustelussa ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

vähän moukaria siihen konehuoneen reunaan ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:vähän moukaria siihen konehuoneen reunaan ;)
Kävi mielessä rälläköinti ja hitsaaminen, mutta kun tulityöt ei oikein onnistu kotona. Siispä teetän aluksi joustavan öljyletkun Konalassa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Varoventtiilistä tulppa, eli sisään "sorvasin" porakoneella ja rälläkällä kumitangosta tulpan ja leikkasin varsinaisen venttiiliosan pois.
Kuva
Kuva
Tuosta on vielä n 10 mm saatavissa pois, jos ahdistaa

Kyllä se sinne sopii:
Kuva
Kuva

Öljyputki vaihtui letkuksi Redin suosittelemassa firmassa letkuksi, tiesivät heti mikä on kyseessä ;)
JariKoo
Vasta alkaja
Viestit: 27
Liittynyt: 23.04.2012 11:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

Täällä kanssa vähän samansuuntaiset hommat menossa tosin normaalia välijäähyä suunnittelen ilmanputsarin paikalle... Tämän hetken paras idea laittaa vakio ilmanputsari akun paikalle mutta ilmanotto sille mietinnässä että mistä? Joko sieltä sivu tunnelista tai sitten suoraan takapellistä rekisterikilven vierestä..?? Vakio putsarin haluan pitää kun en halua sotkeutua noihin tyyning kartioihin. Akku/akut sitten viskellään jonnekkin...:)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

JariKoo kirjoitti:Tämän hetken paras idea laittaa vakio ilmanputsari akun paikalle mutta ilmanotto sille mietinnässä että mistä? Joko sieltä sivu tunnelista tai sitten suoraan takapellistä rekisterikilven vierestä..?? Vakio putsarin haluan pitää kun en halua sotkeutua noihin tyyning kartioihin. Akku/akut sitten viskellään jonnekkin...:)
Minun pitää saada ilmanotto johonkin ikkunoiden alapinnan tasalle, jos sattuu joskus lipsahtamaan syvempään veteen. Pitäisi jatkaa etuperän, vaihdelaatikon ja kytkimen huohotukset sinne "jälkipolteritilöille" asti.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Bensahan imee ilman just sieltä toiselta puolelta, että sen snorkkelia voi käyttää. Tai tehdä kuten Hansun dieselöinnissä on tehty, eli putki vaan sinne ilmanottoon ylös.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:Bensahan imee ilman just sieltä toiselta puolelta, että sen snorkkelia voi käyttää. Tai tehdä kuten Hansun dieselöinnissä on tehty, eli putki vaan sinne ilmanottoon ylös.
Nyt näyttäisi onnistuvan ihan orggispaikkaan asennus, kun ahtimen öljyputki lähti pois tieltä, varoventtiilin ja ilmanputsarin väliin tulee tilaa. Pitää ostaa ilmanputsarille niin korkeat kiinnikekumit kuin mahdolista.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kuva

onko tuollanen tuttu? Riittäisikö jäähdyttämään, jos laittaisi ritilää kylkeen vielä...akun paikalle mahtuisi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onhan noita valmiita kompaktimpiakin paketteja, kuten pajeron tai smartin IC, jossa flekti valmiiina ja sopii takavalon taakse.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja hege »

Voisihan sen laskea että miten hyvin toimii, mutta smartin tai pajeron IC kuulostaa paljon fiksummalta kuin tuo kuvassa oleva jäähdytinratkaisu.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Nyt on osat kutakinkin kerätty IC löytyi Eljakselta ja sovittelu alkaa...mistä putkia kannattaa etsiskellä rosteria ja kumiako?
Nyt tiedän missä Vurren veli asuu! Keravalla. Katso vaikka kuvaa.Kuva
Vastaa Viestiin