1.6 TD -> 1.9 TD swappi (yhdistetty useita ketjuja)
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Ja tietenkin sen öljytikun reiän joutu poraamaan.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Tässä kuva AEF koneesta kun se oli menossa sisään.
Kokonais aika Swapissa tais olla muutamia päiviä.
Kokonais aika Swapissa tais olla muutamia päiviä.
- Liitteet
-
- AEF swap.png (1.91 MiB) Katsottu 20847 kertaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
AEF saatta löytyä myös VW polon keulalta, mutta sille moottorille on oma ketju, jatketaan siellä jos aihe kiinnostaa.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Onko aazittajat miten toteuttanut liian korkean ruiskupumpun ja konepellin? Laittaakko jxn pumppu vai muokata konepeltiä?
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Syncroon sopii AAZ / LR pumppu ilman konehuonen kannen muokkaamista, 2WD kannakkeilla pitää tehdä kolo kanteen tai vaihtaa "ei tattimallinen" pumppu, esim JX:n pumppu.
Itselläni oli AAZ:ssa loppuvaiheessa JX:n pumppu ja suuttimet, sellaisenaan myin eteenpäin.
Itselläni oli AAZ:ssa loppuvaiheessa JX:n pumppu ja suuttimet, sellaisenaan myin eteenpäin.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Hmm, perkele ei mahdu jx:n eikä ky:n ilmansuodatin, ainoa mahis on ehkä koittaa tunkea se sinne koteloon mutta ei taida mennä sinnekkään. Jos en sitten laita sitä vapaavirtaus suodatinta suoraan turbolle vaikka kuulemma viheltää.
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Itse virittelin vaparin ilmansuosattimista, oisko jetan tai golfin sopii kantti suodatin. Sopi sinne sivu koteloon.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Koitetaan jostain semmonen kanttisuodatin siis hommata, pyöryläinen ei sinne mennyt ilman turbon imupuolen purkamista (kiva vaihtaa suodatinpahvi heh_heh)
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Onneksi sitä ei tarte joka päivä vaihtaa.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 5
- Liittynyt: 09.02.2018 12:06
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Olen asentamassa syncroon 1.9td aaz moottoria ja olen ajatellut käyttäväni aaz pumppua mutta siihen tulee muutamia johtoja joita ei tölkissä ole ollut aiemmin, eli syöttöpumpun pohjassa on joku anturi tai venttiili ja en tiedä mikä se on ja voiko jättää vain kytkemättä? Ja toinen on suutinputkien keskellä oleva anturi että mikä se on ja voiko jättää kytkemättä.
Ja toinen ongelma on jakopään kohdalle laitto? Onko syncron kytkinkopassa se merkki jolla ajoituksen saa kohdalle?
Haastavaa tästä tekee kun auto on pitkän matkan päässä ja joka asiaa ei pääse tarkistaa ja kasaan konetta eri paikkakunnalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen
Ja toinen ongelma on jakopään kohdalle laitto? Onko syncron kytkinkopassa se merkki jolla ajoituksen saa kohdalle?
Haastavaa tästä tekee kun auto on pitkän matkan päässä ja joka asiaa ei pääse tarkistaa ja kasaan konetta eri paikkakunnalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
vilivaltteri kirjoitti:Olen asentamassa syncroon 1.9td aaz moottoria ja olen ajatellut käyttäväni aaz pumppua mutta siihen tulee muutamia johtoja joita ei tölkissä ole ollut aiemmin, eli syöttöpumpun pohjassa on joku anturi tai venttiili ja en tiedä mikä se on ja voiko jättää vain kytkemättä? Ja toinen on suutinputkien keskellä oleva anturi että mikä se on ja voiko jättää kytkemättä.
Ja toinen ongelma on jakopään kohdalle laitto? Onko syncron kytkinkopassa se merkki jolla ajoituksen saa kohdalle?
Haastavaa tästä tekee kun auto on pitkän matkan päässä ja joka asiaa ei pääse tarkistaa ja kasaan konetta eri paikkakunnalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen
AAZ pumpussa voit unohtaa ne kaikki muut piuhat paitsi sammutussolenoidi. Suutinputkien lähtöjen keskellä olevan tilalle voit ottaa vaikka JX pumpusta pelkän tulpan.
Ne ylimääräiset piuhat liittyvät jotenkin päästöjen hallintaan, ecotdhömpötystä
Kytkinkopassa (korkki kytkinkopan yläreunassa) ja JX vauhtipyörässä on ajoitusmerkki, saattaa ehkä löytyä.
Kampiakselin asennon näkee myös jakopään puolelta, kts TDI swap tietopankki http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 830#p37830
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 5
- Liittynyt: 09.02.2018 12:06
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Ja sitte amatöörille vielä se tieto mikä niistä on se sammutus solenoidi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Tuossa kuvassa keltaisen laatikon sisällä.vilivaltteri kirjoitti:Ja sitte amatöörille vielä se tieto mikä niistä on se sammutus solenoidi
Uudemmissa AAZ pumpuissa on ajonesto, eli tuon solenoidin päällä on pakeliittikuori, sen voi huoletta rikkoa.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Missähän mahtaa piillä vika, kun aazitusprojektin jälkeen en saa pumpusta polttoainetta suuttimille. Luovutus autona on ollut -97 Vento ja tölkissä on nyt kiinni aaz tuolla Venton pumpulla. Kokeilin muovipullon kanssa, että pumppu kyllä imee polttoainetta, ja se palaa takaisin suodattimelle, mutta pytyille ei mene niin pisaraakaan.
Tutkiskelin tätä aihetta ulkomaan foorumeilta, jossa sanoivat pumpu olevan huono ja mallia "melkein tdi". Samallainen siis kuin aiemmalla kirjoittajalla, pumpun alle tulee liitin jossa on ruskea ja musta johto (ei ilmeisesti tarvitse kytkeä mihinkään). Suutinputkien välissä oli muistaakseni myös joku johdon paikka, mutta se on nyt tulpattu. Suuttimien päällä on musta muovimötti, johon menee kaksi johto, puna-keltainen ja musta-lila. Mitenköhän ne kuuluu oikeasti kytkeä?
Tutkiskelin tätä aihetta ulkomaan foorumeilta, jossa sanoivat pumpu olevan huono ja mallia "melkein tdi". Samallainen siis kuin aiemmalla kirjoittajalla, pumpun alle tulee liitin jossa on ruskea ja musta johto (ei ilmeisesti tarvitse kytkeä mihinkään). Suutinputkien välissä oli muistaakseni myös joku johdon paikka, mutta se on nyt tulpattu. Suuttimien päällä on musta muovimötti, johon menee kaksi johto, puna-keltainen ja musta-lila. Mitenköhän ne kuuluu oikeasti kytkeä?
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Siinä osassa missä mistä suutinputket lähtee pumpussa, päällä on sammutinsolenoidi. Jossain pumpuissa tämä on kapseloitu ajonestojärjestelmän nimissä ja sen joutuu väkivalloin rikkomaan (ja ehkä korvaamaan jx:n vastaavalla).
Jos sammutussolenoidi ei saa virtaa, ei myöskään suuttimille tule mitään.
Jos sammutussolenoidi ei saa virtaa, ei myöskään suuttimille tule mitään.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Samutussolenoidi pitää näkyä, niin kuin tuossa edellisen viestini kuvassa. Jos päällä on jotain koteloa, se vaan väkivalloin rikki ja piuha kiinni kuten kuvassa. Kaikki muut liitokset on turhia.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
EGR kokonaan pois ja reiät tukkoon. Imusarjaksi sellainen mikä sopii parhaiten muuhun suunnitelmaan, lähes kaikkia TDI sarjoja saa molempiin suuntiin olevalla lähdöllä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Heitän tähän väliin kysymyksen aaz syöttöpumpusta.
Roplasin sen 1z kylkeen ja hienosti toimi. Noh aattelin vaihtaa sitten tdi:n pumpusta nokkalevyn ja nestepään. Eipä enää tullut löpöä suuttimille. Vaihdoin vakio hilut takasin ja sama homma. Eli ei tee painetta ollenkaan.
Pumppu kyllä kierrättää löpöä omalla pumpullaan, ja epäilemättä 30 kertaa sen aukaisseena kaikki on niinkuin pitää.
En vain keksi miksi nestepää ei ruiki ainetta. Takaiskut?
kun ottaa pois pumpun persiistä niin startatessa valumalla tulee ainetta.
Roplasin sen 1z kylkeen ja hienosti toimi. Noh aattelin vaihtaa sitten tdi:n pumpusta nokkalevyn ja nestepään. Eipä enää tullut löpöä suuttimille. Vaihdoin vakio hilut takasin ja sama homma. Eli ei tee painetta ollenkaan.
Pumppu kyllä kierrättää löpöä omalla pumpullaan, ja epäilemättä 30 kertaa sen aukaisseena kaikki on niinkuin pitää.
En vain keksi miksi nestepää ei ruiki ainetta. Takaiskut?
kun ottaa pois pumpun persiistä niin startatessa valumalla tulee ainetta.
Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki
Muistakaa vaihtaa se Tölkin suojapelti sinne vauhtipyörän taakse. Nyt kun kasassa niin näkyy vauhtipyörä sieltä sun täältä sen Venton suojapellin kanssa.