Sivu 1/1

123 ignition DJ- tölkkiin

Lähetetty: 05.08.2016 23:02
Kirjoittaja Peksi
Onko kellään käytössä ko. firman "älykästä" virranjakajaa vesiboxerissa? Omassa alkaa virranjakajan kunto epäilyttää ja mietiskelen tuollaista läppärillä säädettävää tilalle.

Re: 123 ignition DJ- tölkkiin

Lähetetty: 05.08.2016 23:23
Kirjoittaja Sinky
Miksei samantien megapiiska?
Vaikka sequential ruiskutuksella esim näillä kanppeilla:
http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm ja
http://www.vwspeedshop.com/product.php? ... 513&page=1

Re: 123 ignition DJ- tölkkiin

Lähetetty: 05.08.2016 23:43
Kirjoittaja dmn
En usko että kauheaa hyötyä on alkujaan jo ihan hyvä sytytys korvata "yhtä hyvällä". Eri asia jonkun kuplan koneen kanssa, jossa on kärjillä sytytys.

Ja jos hyvän sytytyksen haluaa niin triggeripyörältä kampiakselin päästä signaali, niin ei ole ainakaan jakajan ja sen käyttöakseliston väljyydestä johtuvia ongelmia..

Re: 123 ignition DJ- tölkkiin

Lähetetty: 06.08.2016 22:38
Kirjoittaja ketsa
Itse pidän tölkin orkkis virranjakajaa parhaana kuplaan saatavissa olevana kärjettömänä jakajana. Aito saksan laatu vaan on vaan tullut Urhossa todettua todella luotettavaksi...
Toki 123 tarjoaa mahdollisuuksia säätöjen suhteen, mutta muuten vakio DJ- ei taida alkuperäistä kummallisempaa ennakkokäyrää tarvita.

Re: 123 ignition DJ- tölkkiin

Lähetetty: 07.08.2016 15:16
Kirjoittaja Peksi
WBX:n oma jakaja on hyvä ja toimiva, mutta hienosäätöön siitä ei ole. Näissä keskipakolimpullisissahan suurin ennakko saavutetaan suurimman väännön kierrosluvulla. Kuitenkin laajemman väännön takia ennakon pitäisi olla suurempi sekä ennen että jälkeen tämän pisteen. Tähän ei limpullinen jakaja pysty. Osakaasulla, joka ainakin minun ajoissa on suurimman osan ajasta käytössä, tekee alipainesäätimen lisäennakko mahdolliseksi taloudellisemman ajon.

Hyvä huomio tuo virranjakajan käyttöakselin välykset. Asiaa pähkäiltyäni päädyin ajatukseen, että sillä ei taida kuitenkaan olla ruiskuvehkeessä merkitystä. Jakaja säädetään välyksen kiihdytyspuolen laidassa. Kun moottorijarrutetaan, siirtyy akseli välyksen verran ja sytytyshetki muuttuu, mutta se ei haittaa, koska kone ei saa bensaa suuttimien ollessa kiinni. Näin olen asian miettinyt.

Digijetissä on onneksi, näin harrastelijan kannalta, sytytys ja ruisku omat kokonaisuutensa, joten on helpompi sählätä ja tarvittaessa perua tehdyt muutokset, joita usein kutsutaan myös mokiksi,

Meinaan tutkia lisää aihetta ennen kuin hylkään ajatuksen ohjelmoitavasta sytytyksestä, sen verran kiinnostaa aihe.