Moro. Ilmajäähdytteisten harrastus ei riitänyt ja tontille tuli roudattua tölkki Syncro,vuosimalli ei vielä tidossa kun paperitkin vaiheessa. Jäänyt seisomaan 10v.sitten vesien ja öljyjen sekoittumisen johdosta,kone on 1.9td. Kytkin sylinteri ja painelaakeri kytkinaksilalla oli jumissa joten tipautin motin persauksista latialle. Mootorista purin kannen pois,mutta sieltä ei minusta paljastunut mitään vikaa.
Perimä tiedon mukaan viimeisellä ajokeralla kuulunut jonkinlainen poksahdus ja tämänjälkeen oli paisunta säiliössä öljyä Kannataisko kansi käyttää tarkistuksessa ja koittaa pelittääkö ?
entä Sopiiko 1.6td pakosarja 1.9,iin kun Turbo oli nyysitty kaasupilliä käyttänen startti samaten oli häippäsyt että voisko sen korvata 1.6:sen startilla kun sellainen varaosabiili pihasta kerta löytyis? Auto muuten melko ruosteeton eikä hitsoo homiin tarvi ryhtyä,kiitos 2001 tehdyn ruostesuojauksen.
Syncrotus iski
Re: Syncrotus iski
Lohko voi olla myös halki, tarkista on pystysuuntaisia mustia viiruja sylintereissä, mutta se tuskin kyllä selittää tuota öljyä? Hyvällä tuurilla on vaan lämmönvaihdin rikki, ja se sekoittanut öljyt ja vedet. Metallinen 1.9 kannentiiviste tuskin pettää, joten siinäkään se vika tuskin on. Ja Tölkin omat 1.6 apulaitteet menee.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncrotus iski
TerVWetuloa foorumille.
1.6 ja 1.9 koneiden apulaitteita voit käyttää melko vapaasti ristiin. Lohkoissa on pieni korkeusero, eli 1.9 on korkeampi.
1.6 ja 1.9 koneiden apulaitteita voit käyttää melko vapaasti ristiin. Lohkoissa on pieni korkeusero, eli 1.9 on korkeampi.
Re: Syncrotus iski
Pistät siihen öljyfiltterin ja kiinityksen välissä olevaan purkkiin vesiletkun hanasta tiiviisti ja suljet toisen letkulähdön kämmenellä. Sitten varoen hanaa auki, eikä vettä saisi vuotaa mistään. Jos vuotaa, niin sökö.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syncrotus iski
Tattista vinkeistä,pitääpä testata tuo lämmönvaihdin. Eli jos se falskaa niin tohtii kannen heittää kiinni ja motti takas konttiin