Diesel-koneiden saatavuus

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Diesel-koneiden saatavuus

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Moro,
Olen lähellä ostaa T3 doppelin. Siinä ei ole kylläkään moottoria, mutta laatikko on. Auto on alunperin 1.6d.
Kysymys kuuluukin että miten helposti tuohon löytää järkevään hintaan koneen? Vaihtoehdot lienee:
1) AAZ tai vastaava joita löytyy ja jopa yksi on hyvinkin lähellä saatavilla, mutta miten helposti tuohon löytää JX-koneen luovutusosat (öljypohja, kiinnikkeet, ymsyms)?
2) löytyykö jostain toimiva JX, tuskin?
3) olisiko jossain ahtamaton diesel, joka olisi hyvässä kunnossa, mutta kuljettaja turhautunut tehottomuuteen? Tai kuollut tylsyyteen?

Tämä ei siis ole suoranainen ostoilmoitus, mutta haluaisin lähinnä kommentteja mitä on vaihtoehtojen 1-3 saatavuus ja luonnollisesti hintataso. Toki voihan noita tarjotakin sähköpostiini.

Jani.p.olkkonen@gmail.com

Ps. Olen omistanut yhden WBX:n ja sen kulutuslukemat sai unohtamaan tölkit vuosiksi. Nyt tölkki-kuume on taas pahana.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Diesel-koneiden saatavuus

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tervetuloa joukkoon! Hyvänmallinen kuume on sinulla :D

Koneita kyllä löytyy, hintataso autopurkaamosta ostettuna 1z kone 500 euroa. Itse olen ostanut yhden koneen 600 euroa ja toinen maksoi 230 euroa eli ihan tuuristaankin välillä aina kiinni.
Hilppeet mitä 1z koneeseen itse ostanut mekaaninen pumppu oli muistaakseni 180 euroa, pumpunjalka 15 euroa. Varmaan noita letkuasarjoja löytyy harrastajilta ja myös purkaamoilta, eivät liene kovin kalliita. itse en ole ollenkaan asiantuntija näitten moottoriasioitten(kaan :D ) osalta mutta tällaista kokemusta itsellä on.
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diesel-koneiden saatavuus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kaikkia nuita löytyy hyvin, täällä foorumillakin liikkunu JX sekä toimivia koneita että varaosiksi meneviä koko ajan. Turbottomia vag dieseleitä vähemmän nykyään liikkuu, 1.9D varmaan yleisin ja ihan kohtalainen käyttömoottorikin. Ainoa vaan että useat niistä on nuita sekaversioita (vaatii vähän enemmän töitä), ja mukavampi turbokoneella on ajella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin