turbo k14 tilalle
turbo k14 tilalle
Moi, mulla on aazitettu tölkkki vailla uutta turboa, nyt kaipais selkeetä tietoo minkä turbon tonne saa sopimaan ja jos tarvii modailla niin ois hyvä tietää mitä modataan ja miten. Esim öljyputkien modailut?
Jos on myydä toimiva turbo niin saa laittaa yv!
Jos on myydä toimiva turbo niin saa laittaa yv!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: turbo k14 tilalle
Jx pakosarjan kanssa sinne saa helposti KKK 24, joka vaatii öljyn paluun uudelleen rakentamisen ja imuputkiston pienen muokkauksen. Kts minun projektit, joista löytyy tiedot tarvittavista osista.
DMN taisi hiljattain asentaa sinne Garrett GT15 ahtimen.
Ebaysta kannattaa etsiä varaosanrolla ahdinta, jos K14 kelpaa. Hotcars myy sitä myös, mutta hinta on kova.
DMN taisi hiljattain asentaa sinne Garrett GT15 ahtimen.
Ebaysta kannattaa etsiä varaosanrolla ahdinta, jos K14 kelpaa. Hotcars myy sitä myös, mutta hinta on kova.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: turbo k14 tilalle
AAZ pakosarjalla ja sovitelaipalla sopii moni muukin ahdin.
Re: turbo k14 tilalle
Ilmeisesti noita AAZ pakosarjoja on 3 ja 4-pulttisella laipalla. No multa löytyy molempiin käytetyt turbot! YV:llä lisätietoja.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: turbo k14 tilalle
Pari päivää sitten näin erään foorumilaisen JX Tölkissä jonkun Garrettin ahtimen K14 paikalla. Varaosanron muistelen moiselle nähneeni, mutta en koskaan paikallaan yhdessäkään tölkissä.
Re: turbo k14 tilalle
Minulla oli 1,9td:n kanssa garretti T2. Ihan samaa kokoluokkaa kuin k14 ja meni suoraan JX pakosarjaan. Pakopuolen lähtö eli ns. downpipen joutui rakentelemaan.
Tuo ahdin muuten olis myynnissä jos kiinnostaa.
Tuo ahdin muuten olis myynnissä jos kiinnostaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: turbo k14 tilalle
Tuo minun bongaamani oli lähdöiltään kuin K14, eli todennäköisesti tehtaalla asennettu
Re: turbo k14 tilalle
Kiitos hyvistä vinkeistä. Miten tuo aaz alkuperäinen pakosarja sopii tonne tölkkiin. Olis 1.9td aaz golfista 3 pulttisella laipalla pakosarja ja turbo olemassa ja halvin keinohan ois saada se sinne sopimaan. Millaista operaatiota vaatii et sopii?
Re: turbo k14 tilalle
Sopii suoraan. Öljynpaluun joudut muokkaamaan.tölkkki kirjoitti:Kiitos hyvistä vinkeistä. Miten tuo aaz alkuperäinen pakosarja sopii tonne tölkkiin. Olis 1.9td aaz golfista 3 pulttisella laipalla pakosarja ja turbo olemassa ja halvin keinohan ois saada se sinne sopimaan. Millaista operaatiota vaatii et sopii?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: turbo k14 tilalle
"Using the original AAZ exhaust manifold and turbo in it's AAZ orientation results in oil not being able to drain from the turbo, engine will run on it's own oil and self destruct, A lesson I have learned from the mistakes of plenty of others."
En ymmärrä miksi moottori alkaisi käymää omalla öljyllään, joku paremmin sanastoa ymmärtävä varmaan osaa selventää
En ymmärrä miksi moottori alkaisi käymää omalla öljyllään, joku paremmin sanastoa ymmärtävä varmaan osaa selventää
Re: turbo k14 tilalle
Tarkottaa varmaankin sitä että pesät joutuu pyörittelemään asentoon, jossa öljynpaluu on suunnilleen suoraan alaspäin, ja paluu kannattaa ohjata öljypohjaan JX tyyliin, eikä lohkoon kuten aazissa alunperin. Tosin maailmalla olen nähnyt lohkoonkin paluuta käytetyn tuon pakosarjan kanssa. Tölkitettynäkin tulee vielä just sen verran ylös, että voi toimia vielä ok.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: turbo k14 tilalle
Jees. Ens vklp pitääkin alkaa sovittamaan pakosarjaa ja turboa paikalleen. En muista onko mulla jx vai aaz öljyn tulo putki ainoastaan olemassa. Saako molemmat sopimaan paikalleen? Ei oo kuin 1pv viikossa aikaa laittaa tölkkiä armeijan takia niin mielellään selvitän etukäteen niin saa kerralla enemmän projektia eteenpäin
Re: turbo k14 tilalle
Minä en noista alkuperäisistä asennoista ym tiedä, mutta mulla oli AAZ sen omalla pakosarjalla ja öljyn paluu lohkoon ja toimi tuollaisenaan minulla ja edellisellä omistajalla noin 200tkm. Nyt TDI ja se sama AAZ pakosarja mutta paluu öljypohjaan. Toimii noinkin
Re: turbo k14 tilalle
Just tipahti viesti sähköpostiinRoiala kirjoitti:Minä en noista alkuperäisistä asennoista ym tiedä, mutta mulla oli AAZ sen omalla pakosarjalla ja öljyn paluu lohkoon ja toimi tuollaisenaan minulla ja edellisellä omistajalla noin 200tkm. Nyt TDI ja se sama AAZ pakosarja mutta paluu öljypohjaan. Toimii noinkin
I've been running AAZ engines in Vanagons for 17 years and 200,000 miles
with the stock AAZ turbo drains and 50 degree stock mountings.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: turbo k14 tilalle
Noniin, kkk k03 ilmeisesti tuo turbo nyt joka paikallaan. Pitäisi pakoputki tehdä siihen ja helpoinhan olisi alkuperäisee laippaan alkaa hitsaamaan. Sattuisko kellään olla myydä laippaa?
- Liitteet
-
- 20151205_221032.jpg (2.98 MiB) Katsottu 10723 kertaa
Re: turbo k14 tilalle
Näyttää samalle, kuin gt15 laippa.
Tigerexpediltä sais rst laippoja
Tigerexpediltä sais rst laippoja
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-