Sivu 1/1

turbo k14 tilalle

Lähetetty: 20.10.2015 13:19
Kirjoittaja tölkkki
Moi, mulla on aazitettu tölkkki vailla uutta turboa, nyt kaipais selkeetä tietoo minkä turbon tonne saa sopimaan ja jos tarvii modailla niin ois hyvä tietää mitä modataan ja miten. Esim öljyputkien modailut?

Jos on myydä toimiva turbo niin saa laittaa yv!

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 20.10.2015 22:32
Kirjoittaja AT5nok
Jx pakosarjan kanssa sinne saa helposti KKK 24, joka vaatii öljyn paluun uudelleen rakentamisen ja imuputkiston pienen muokkauksen. Kts minun projektit, joista löytyy tiedot tarvittavista osista.

DMN taisi hiljattain asentaa sinne Garrett GT15 ahtimen.

Ebaysta kannattaa etsiä varaosanrolla ahdinta, jos K14 kelpaa. Hotcars myy sitä myös, mutta hinta on kova.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 20.10.2015 22:33
Kirjoittaja AT5nok
AAZ pakosarjalla ja sovitelaipalla sopii moni muukin ahdin.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 21.10.2015 08:08
Kirjoittaja dmn
Ilmeisesti noita AAZ pakosarjoja on 3 ja 4-pulttisella laipalla. No multa löytyy molempiin käytetyt turbot! YV:llä lisätietoja.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 30.10.2015 12:51
Kirjoittaja AT5nok
Pari päivää sitten näin erään foorumilaisen JX Tölkissä jonkun Garrettin ahtimen K14 paikalla. Varaosanron muistelen moiselle nähneeni, mutta en koskaan paikallaan yhdessäkään tölkissä.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 30.10.2015 12:57
Kirjoittaja Jouni
Minulla oli 1,9td:n kanssa garretti T2. Ihan samaa kokoluokkaa kuin k14 ja meni suoraan JX pakosarjaan. Pakopuolen lähtö eli ns. downpipen joutui rakentelemaan.

Tuo ahdin muuten olis myynnissä jos kiinnostaa.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 31.10.2015 01:18
Kirjoittaja AT5nok
Tuo minun bongaamani oli lähdöiltään kuin K14, eli todennäköisesti tehtaalla asennettu

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 07.11.2015 17:23
Kirjoittaja AT5nok
KKK K24 eBayssa

284 €

Kuva

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 28.11.2015 23:48
Kirjoittaja tölkkki
Kiitos hyvistä vinkeistä. Miten tuo aaz alkuperäinen pakosarja sopii tonne tölkkiin. Olis 1.9td aaz golfista 3 pulttisella laipalla pakosarja ja turbo olemassa ja halvin keinohan ois saada se sinne sopimaan. Millaista operaatiota vaatii et sopii?

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 14:10
Kirjoittaja TT|
tölkkki kirjoitti:Kiitos hyvistä vinkeistä. Miten tuo aaz alkuperäinen pakosarja sopii tonne tölkkiin. Olis 1.9td aaz golfista 3 pulttisella laipalla pakosarja ja turbo olemassa ja halvin keinohan ois saada se sinne sopimaan. Millaista operaatiota vaatii et sopii?
Sopii suoraan. Öljynpaluun joudut muokkaamaan.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 18:59
Kirjoittaja tölkkki
"Using the original AAZ exhaust manifold and turbo in it's AAZ orientation results in oil not being able to drain from the turbo, engine will run on it's own oil and self destruct, A lesson I have learned from the mistakes of plenty of others."

En ymmärrä miksi moottori alkaisi käymää omalla öljyllään, joku paremmin sanastoa ymmärtävä varmaan osaa selventää

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 19:10
Kirjoittaja TT|
Tarkottaa varmaankin sitä että pesät joutuu pyörittelemään asentoon, jossa öljynpaluu on suunnilleen suoraan alaspäin, ja paluu kannattaa ohjata öljypohjaan JX tyyliin, eikä lohkoon kuten aazissa alunperin. Tosin maailmalla olen nähnyt lohkoonkin paluuta käytetyn tuon pakosarjan kanssa. Tölkitettynäkin tulee vielä just sen verran ylös, että voi toimia vielä ok.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 19:35
Kirjoittaja tölkkki
Jees. Ens vklp pitääkin alkaa sovittamaan pakosarjaa ja turboa paikalleen. En muista onko mulla jx vai aaz öljyn tulo putki ainoastaan olemassa. Saako molemmat sopimaan paikalleen? Ei oo kuin 1pv viikossa aikaa laittaa tölkkiä armeijan takia niin mielellään selvitän etukäteen niin saa kerralla enemmän projektia eteenpäin :lol:

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 19:36
Kirjoittaja Roiala
Minä en noista alkuperäisistä asennoista ym tiedä, mutta mulla oli AAZ sen omalla pakosarjalla ja öljyn paluu lohkoon ja toimi tuollaisenaan minulla ja edellisellä omistajalla noin 200tkm. Nyt TDI ja se sama AAZ pakosarja mutta paluu öljypohjaan. Toimii noinkin :ugeek:

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 29.11.2015 19:45
Kirjoittaja TT|
Roiala kirjoitti:Minä en noista alkuperäisistä asennoista ym tiedä, mutta mulla oli AAZ sen omalla pakosarjalla ja öljyn paluu lohkoon ja toimi tuollaisenaan minulla ja edellisellä omistajalla noin 200tkm. Nyt TDI ja se sama AAZ pakosarja mutta paluu öljypohjaan. Toimii noinkin :ugeek:
Just tipahti viesti sähköpostiin
I've been running AAZ engines in Vanagons for 17 years and 200,000 miles
with the stock AAZ turbo drains and 50 degree stock mountings.

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 06.12.2015 19:57
Kirjoittaja tölkkki
Noniin, kkk k03 ilmeisesti tuo turbo nyt joka paikallaan. Pitäisi pakoputki tehdä siihen ja helpoinhan olisi alkuperäisee laippaan alkaa hitsaamaan. Sattuisko kellään olla myydä laippaa?

Re: turbo k14 tilalle

Lähetetty: 07.12.2015 16:18
Kirjoittaja dogbox
Näyttää samalle, kuin gt15 laippa.
Tigerexpediltä sais rst laippoja ;)