Sivu 8/11

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 15.09.2017 10:08
Kirjoittaja Osku
Purin aikoinaan kaikki sähköt luovuttaja autosta ja sähkärin neuvojen mukaan purettiin turhat pois nyt runko on sähkärillä ja se tulee asentaan sen kun saan vedet koneeseen. Tuo muun muassa on valittujen optioiden joukossa ja sitä suositellaan jos ajaa talvella. Voipi muuten jäätyä.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 15.09.2017 11:08
Kirjoittaja Osku
Eli en tiedä miten on aikonut kytkeä. Annan rehdä ja käydään sitten läpi miten toimii.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 11:29
Kirjoittaja Osku
Nyt sain valmiiks ton arki tölkin ikkunan karmit niin pääsin taas ALH projektin kimpuun ensitöikseni kaadoin dieseliä tankkiin ja puhalsin rosterista hitsatut vesihaarat ja hinkasin niitä hieman karhunkielellä nyt kelpaa laittaa kiini. Vedenkierrossa käytän JX paisaria ja siksi tossa toissssa haarassa on paksu lähtö mutta kuristin, se on kopioitu siitä jx orgis letkusta.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 14:24
Kirjoittaja Osku
Sinnehän ne sopi.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 16:02
Kirjoittaja Osku
Tietääkö kukaan mikä on JX tölkin vesitilavuus?
Kun huuhtelin tota järjestelmää ja jäähdytintä en tiedä paljonko sinne jäi vettä sekottamaan jäähdytin nesteen suhdetta.
Tiedän paljono nesteitä olen kaatanut ja oletan että toi ALH kone ei tilavuudeltaan hirveästi JX koneesta poikkea joten laittais puolet siitä koko tilavuudesta tiukkaa ja loput vettä.
Heitin sinne kolme ja puoli litraa tiukkaa ja ei ottanu enempää, eli siellä on joko paljon vettä vielä järjestelmässä huhtelun jäljiltä tai sitten ilmaa pitää katsoa kun saan tuon tulille. Olettaisin että on jotain tyyliin 7 litraa kokonais tilavuus.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 16:36
Kirjoittaja Jones2
wbx 17,5 litraa, diesel n. 16 litraa (Alfamerin mukaan)

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 17:33
Kirjoittaja Osku
Nyt sinne on uponnu jo 6 litraa eli tiukkaa pjtäis vielä laittaa.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 17:59
Kirjoittaja jolkkon
Ahtamalla ja survomalla?

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 27.09.2017 18:38
Kirjoittaja Osku
Kohta tulee sähkäri niin päästään kokeilee saisko sen joskus käyntiin, Pyörittelen peukaloita ja jänskättää.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 13:07
Kirjoittaja Osku
Asentelin tossa pohjapanssaria ja huomasin pienen ongelman.
Pitänee reitittää letku uusiks, ei muuten mene panssari paikalleen.
Muistin pidenellä noi raudat mutta jotenkin en huomannut tuota, olisiko ollut letku tuolloin irti
Hmm... no nyt voi melkein varmuudella sanoa että ei ehdi museolle tämä auto.
Sähköt vielä vaiheessa ja leimakin hakematta ja sitten vielä tämä bonus letku juttu.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 13:16
Kirjoittaja TT|
Jätät panssarin pois, tai teet siihen loven tuohon kohtaan.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 16:47
Kirjoittaja Osku
Jos sen koloaa se menee käyntivälyksillä käytännöllisestikatsoen poikki eli se pitää myös vahvistaa koska muuten ei aja asiaansa. Sinkitty kama ei sovellu hitsaus muutoksiin, tai siis siitä joutuu poistaa sinkit mikä ei kuulosta hyvästä. reikäkin kävi mielessä, sillon palkista jäis sekä ylä että ala puoli eli kantais edes jotain tosin jos pettää niin öljyt on heti maassa koska se reikähän siitä pettäis ja täten letku myös. mietin myös 45 asteen liitimen laittoa tohon letkun ja turbon väliin joloin se saatais just ohitta tuon palkin. Jos siitä palkista todella ottaa palan pois voisi myäs korvata sen kulmaraudalla palkin yläpuolella, jonka sitten vetäisi läpipulteilla kiinni.
Vaihtoehtoja on pitää hieman vielä pähkäillä että tulee keralla hyvä. utta ideoita saa heittää ilmaan niistä on aina apua jos ei muuhun niin anakin synnyttämään lisää ideoita.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 16:49
Kirjoittaja Osku
niin siis panssaria pitää saada vielä hieman ylös. Se kävi jo ylempänä ja aloin ihmetteleen mikä pistää hanttiin niin huomasin että olen painamassa letkua luttuun. Keskityin ehkä liika tuonne öljypohjan puolelle että en ajatellut että tääläkin voi ahistaa. Öljy pohjan ja pansarin välissä on tuo normaali noin kaksi cm, joka vakiona on. joten tosta vielä 2cm alaspäin ja letkulle 2cm tilaa heilua niin palkki on poikki.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 16:59
Kirjoittaja TT|
Se 45-asteen lähtö letkuun on varmaan paras. Samaa ongelmaa on K24 asennuksessa Syncroon JX-pakosarjalla.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 01.10.2017 17:22
Kirjoittaja Osku
Vähän tohon olen itsekkin kallistumassa, tosin mulla on öljyt koneessa sähkäriä varten että saadaan käyntiin joten ei viitsi just nyt tyhjentää mutta kai se on pakko. Toinen kysymys on että riittääkö liitin vai pitääkö teettää uusi letku kahdella 45 lähdöllä. No se selviää kun letkun irrottaa ja iskee pöydälle Hiflexissä. Siellä voi paperin päällä ihmetellä miten kannattaa tehdä. viimenen vaihto ehto on kaksi 90 asteen mutkaa ja vähän pitempi letku niin se voi tehdä lenkin taaksepäin.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 02.10.2017 11:56
Kirjoittaja Osku
Hiflexin listoilta löyty liitin jonka pitäis ratkasta toi ongelma pitää hakea se huomenna ja asentaa sitten ensi sunnunaina kun taas käyn talleilla.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 02.10.2017 12:08
Kirjoittaja dmn
Yksi vaihtoehto on käyttää koottavia AN-liittimiä, niitä nyt löytyy vähän kaikenlaisia. Menee suoraan JIC-kierteelle.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 02.10.2017 12:44
Kirjoittaja Osku
Mulla on nyt lähtö 18mm/1.5 kierre ja tossa ei ole tilaa adapterille, joten kierre on toi tai sitten torbon lähtö sovite ja uuta lähtökierrettä hitsaamaan ja sillon voi jo suoraan hitsata siihen sen 45 mutkan kovasta putkesta vaikka jiirinä niin ainakin mahtuu ja sovite vasta sen jälkeen. Haluasin vain välttyä tuon lyhyen skäfän uudelleen hitsaukselta. Ja onneksi noitakin liitimiä löytyy aika hyvin 18mm/1,5 kierteellä.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 03.10.2017 12:28
Kirjoittaja Osku
Nyt tuli haettua toi liitin tyydyin happosen sijasta tällä kertaa sinkittyyn, hintaero siis hinta ERO olisi ollut 75 euroa. En tiedä miksi happonen maksoi yli 90 euroa mutta näin vain Hiflex ilmoitti. Totesin että juu se 15 euron sinkitty on ihan hyvä.

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Lähetetty: 03.10.2017 17:04
Kirjoittaja TT|
Aika ronski hinta kyllä happosella :D