1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Pikaisena kysymyksenä, mitä eroa sovittamisessa esim. AHU:n verrattuna? m-tdi ois siis tulossa, ei näistä lohkojen eroista ole niin tietoa..
Viimeksi muokannut sdracing, 19.08.2015 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: AHL tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja dmn »

ALH?

Öljypohja / öljypumppu vaatii vähän pähkäilemistä, ei taida muuten olla sen haasteellisempi. Vakioturboa ei varmaan pysty helpolla hyödyntämään mTDI:ssä, tuossahan taitaa olla VNT-ahdin kiinteästi pakosarjassa.
< 15kWh/100km
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: AHL tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Näppäily virhe :D Turbosta en kyllä tiedä millainen siinä on mutta 2.7tdi vnt ahdin on ollut mielessä tulevaan kokoonpanoon. Täytynee alkaa sovittamaan :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jenkeissä ne nuita paljon laittaa, mutta yleensä pystyyn, alkuperäiseen 15 asteen kulmaan. Voi olla että myöskin alipainepumpulle joutuu tekemään tilaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Sitä pumppua mietin itekki..mut onkai ne 5 mukisia koneitakin laittanut, sitä en tosin tiedä onko niille tarvinnut lisää tilaa tehdä? Onko sit laatikko jollain adapterilla pultattu kiinni? Jos kone siis tulis pystyyn..
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joo nuilla jenkkifirmojen kytkinkopilla tai adaptereilla ne niitä taitaa laitella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Onko tuosta mitään haittaa moottorin toiminnalle jos sen kylelteen sinne tunkee?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei sen enempää kun apuakselikoneellekaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Tietämättä asiasta mitään niin kysymys kuuluukin joka askarruttaa että sopiiko siihen JX öljypohja ja jos ei niin sittenhän nyt ainakin joutuu öljypohjantekotalkoisiin? Siis jos laittaa kyljelleen ko moottorin. Samoin sitten öljypumpun (sihdin) modifiointi sopivaksi jos ei jx ö-pumppu passaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja TT| »

JX osat ei sovi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Perus syncroon laittaisin välilaipalla niin pystyyn kuin vaan järkevästi saa ja muokkais hieman pumpun imusihtiä tai tekis 100mm korokkeen kopan päälle ja leikkais tarvittavan tilan alipainepumpulle.. Öljypohjan muokkaus ja kaikki muut ohjelma mitä tulee orkkis asentoon laittaminen aiheutta on mielestäni isompi jumppa.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Voi piru taitaapa mennä turhan työlääksi..
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7672
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Helpommalla pääsee 1Z/AHU/AFN kanssa
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Itsellä sama proggis menossa olen tehnyt kuvat öljypohjasta löytänyt sähköjen tekiän ja keksinyt miten mootori korvakkeet pitäis tehdä eli suurin osa hommista alkaa olla tiedossa. Valmiitakin sarjoja löytyy mutta ne ei ole mielestäni ihan optimaalisia ja lisäksi kalliita. itse asennan siis kulmaan. Mittailujeni mukaan koneen korkeus on 2 cm liikaa ja tämä tarkoitta joko sitä että kone alaspäin 2cm tai pahka hudlariin. tosin korotus vain 2cm ei 10cm niinkuin pystykoneessa. Koneen korvakkeet tästä syystä vielä tekemättä vaikka jigi on jo valmis. eli jos haluat öljy pohjan niin ilmoittele tehdään samalla 2kpl ja öljyputki sovitteita kans.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

ALH koneen osalta arveluttaa vielä kaksi asiaa muovinen loiske levy ja sen tarpeelisuus ja tehtävä eli estääkö myös sudatimen paluu öljyn vaahtoamisen ja onko tämä tarpeen voiko jättää pois jos muuten öljypohjassa on loiskelevy?
Toinen kysymys on turbon paluu öljyputki voiko jättää lohkoon vai pitääkö siirtää öljypohjaan? Keskustelua asian tiimoilta on paljon mutta argumentit ovat aika hataria eli tietääkö joku miksi sen pitäisi olla öljypohjassa eikä lohkossa?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Lisäksi vielä vähän auki välijäähdytin ja vesiletkujen kytkentä.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Öljyn paluun paikkaan vaikuttaa paljolti käytetty pakosarja/ahdin ja siten ahtimen sijoittuminen korkeussuunnassa. Painovoimaisesti kun pitää öljyn valua ahtimesta lohkoon niin kovin ei kestä olla ylämäkeä.
Jopa aaz pakosarjalla meinaa olla tiukilla valuminen vaikka ahdin jää aika korkealle, mutta toimii yleensä ainakin.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hmmm en vieläkään ole ymmärtänyt mistä öljy valuu painovoimaisesti eli ahtimen järjestelmähän on paineistettu ja ilman painetta öljy tuskin ainakaan kovin nopeasti valuu mihinkään. Vai mitä ymmärrän väärin. Käytän vakio ahdinta joka tuli koneen mukana ja koska haluan pitää näin alkuun koneen itsessään vakiona. Lueskelin juuri tuollaisen ketjun jossa joku ei ollut tehnyt mitään ja kääntänyt koneen kyljelle ja homma oli ainakin vielä toiminut mutta joku viisas sanoi juuri sen minkä sinäkin eli pitäis olla alempana.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tarkistin tuossa pikasesti putken ahtimen pää on ahtimen alimalla paikalla ja lohkoon paluu on kutakuinkin samalla korkeudella tosin seatin oma paluu putki tekee pienen kaaren ylös eli reunoilta alhaalla keskeltä ylhäällä. Siis nyt kun kone kallistettu ja normaali asennossa tietenkin olisi alamäkeä.
Viimeksi muokannut Osku, 17.01.2016 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: ALH tölkkiin?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Niin tietenkin että ketjun kaveri ei ollut tehnyt mitään turbon öljyn paluulle. Öljy pohjat ja muut se oli kyllä modannut.
Vastaa Viestiin