Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

AMa kirjoitti:Kiitos,
Tuhma kysymys, mistä mä saan selville sen ykkösen yläkuolokohan?
Boksereissahan toi on helppoa (ei siis housuissa). Kun aukasee virranjakajan, jne...
Sen jälkeen on kaikki muut ohjeet ovat selvempää....
T: AMa


1. tai 4. (liikkuvat samassa tahdissa) suutin irti ja jollain rautalangalla tunnustelee siitä koska mäntä on yläasennossa. 4. suutin on helpompi irrottaa.
Kuva
Venttiilikoppa irti, koneen takapäässä (laatikon puoleinen) on nokka-akselissa hahlo, johon sopii 6 mm latta vaakasuoraan lukitsemaan nokka-akselin, vauhtipyörällä ajoitusmerkki joka näkyy kytkinkopassa olevasta kurkistusaukosta, pumpun hihnapyörässä on reikä, jonka takaa löytyy saman kokoinen reikä, josta hihnapyörän saa lukittua. Noi kaikki merkit pitäisi olla kohdallaan jos jakokin on kohdallaan. 1. sylinterin toinen YKK käynnin kohdalla kampiakseli on 180 astetta pielessä, eli kannattaa pyöritellä sitä konetta aluksi niin, että saat pumpun lukitustapin reiät kohdalleen.
Kampiakselin "nänni" pitää osoittaa alaspäin
Kuva
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja jarke »

niin tai jostämä oli autossa kiinni niin siitä vaihteiston luukusta katsoo sen yläkuolokohtan.
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja AMa »

Tervehdys,

Ensiksi valtaisat kiitokset Tölkkitohtoreille, jotka tekivät viikonloppuna kaksi kotikäyntiä. Kannentiiviste saatiin vaihdettua.
Olisipa ittekseen jäänyt tekemättä. Samalla tuli opittua itsekkin dieseltekniikan saloja.
Oli hienoa seurata ammattilaisten saumatonta ja asiantuntevaa toimintaa.
Kone siis saatiin toimimaan ja lisähelppeiden asennus ja yhden suuttimen vaihto jäi mulle.
Siitäkin huolimatta kone käy edelleen. Nesteet pyssyy sisällä ja lämmötkin kurissa. Suoritin myös jäähdytysjärjestelmän ilmauksen.
Toivon mukaan kaikkien sääntöjen tavalla.
Vielä pientä hipistelyä, ja leimaa hakemaan.

Ehkäpä Päättäjäisiin vielä päästään.

Vielä kerran kiitokset!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Foorumin Tohtoreita ilmeisesti?
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja AMa »

Juurikin he, täältä Oulun seudulta.

Hankkivat jopa oikean kolmilovisen tiivisteen kun olin ite ostanut kaksilovisen tarvikeliikkeestä, ja k.o. putka oli viikonloppuna kiinni.

On täällä ihme aktiiveja. Toivottavasti itekkin voin olla joskus avuksi.

Noista ilmajäähyistä saatan jotain myös tietääkin. Jotain VW sälää ja roipetta myös pyörii nurkissa. Osan vois jopa myydä pois.
Ehkä jopa sen (yhen aarteen?) aidot Scatin Venakopan kannen alkuperäisessä paketissa ilmajäähyyn jostain seitkyt-kaheksankyt luvulta...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

AMa kirjoitti:Toivottavasti itekkin voin olla joskus avuksi.
Eiköhän se avun tarpeessa oleva harrastaja sinunkin eteen vielä tule...
Vastaa Viestiin