Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
Lepakko
AktiVWisti
Viestit: 100
Liittynyt: 13.04.2012 19:44

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Lepakko »

selvesa kirjoitti:
beretta kirjoitti:moro.selvisikö tuo valon vilkkuminen mistä se johtui,itsellä oireilee samalla tavalla.Pistin hyppyjohdolla toiseen paisariin jossa eri vedenkorkeus antura mutta vilkkuu edelleen.Kylmänä jää vilkkumaan mutta lämpöisellä koneella ei.Oliskos kellään neuvoa tähän.t.joksa 8-)
Oletko piuhat tarkistanut, että ei ole murtunut siitä pistokkeen kumitutin sisältä tai yleensäkin että menee varmaan pistoke anturiin kiinni.
Täälläkin vähän oireili ja vaihdoin jo koko pistokkeen ja ei kun vilkutteli, no sitten hoksasin että tekee ilmataskun sinne anturin "koloon",nyt ei ole vilkutellut, kun sai kunnolla ilmattua :)
Yhä vain käyttötölkin merkkivalo vilkuttelee. Toi ilmatasku sopisi sikäli tosi hyvin kuvaan, koska silloin kun jää vilkuttamaan merkkivaloa, myös lämpömittari nousee koneen lämpiämisen myötä selvästi ylemmäs kuin normaalisti. Enkä ole vieläkään ehtinyt perehtyä antureiden vaihtoon, eli lämpömittarin viisari liikkuu edelleen hyvin kapealla alueella asteikon alkupäässä.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni projekti-dokan moottori on nyt äänenvaimenninta lukuun ottamatta kasassa ja jossain välissä pääsee varmaan koekäyttämäänkin, tämän vuoden puolella toivottavasti.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Miten olet ilmannut tota?
Avatar
Lepakko
AktiVWisti
Viestit: 100
Liittynyt: 13.04.2012 19:44

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Lepakko »

Eicca_ kirjoitti:Miten olet ilmannut tota?
Que?? :shock: Ilmannut :?

Asiaan: Moottorin vaihdon jälkeen paisarin kautta kone täyteen nestettä. Sitten käytettiin konetta lämpimäksi, ajeltiin lenkkiä ja lisättiin nestettä tarpeen mukaan. Siihen kilpiluukun takan olevaan säiliöön pukkasi välillä nestettä, josta niitä palauttelin taas varsinaiseen paisuntasäiliöön. Autolla on ajettu kolme-neljä tuhatta kilometriä koneen vaihdon jälkeen.

Mitään erityisiä vippaskonsteja en siis tehnyt ja siinä ehkä syy...??
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Lepakko kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Miten olet ilmannut tota?
Asiaan: Moottorin vaihdon jälkeen paisarin kautta kone täyteen nestettä. Sitten käytettiin konetta lämpimäksi, ajeltiin lenkkiä ja lisättiin nestettä tarpeen mukaan. Siihen kilpiluukun takan olevaan säiliöön pukkasi välillä nestettä, josta niitä palauttelin taas varsinaiseen paisuntasäiliöön. Autolla on ajettu kolme-neljä tuhatta kilometriä koneen vaihdon jälkeen.

Mitään erityisiä vippaskonsteja en siis tehnyt ja siinä ehkä syy...??
Samat on täälläkin metodit olleet ilmaukseen/täyttöön ja aika ajoin myös ilmannut syylärin päästä/laskenut ilmaa pois.
Tosiaan tuokin ~Elle C nyt viimeisimmän kannen vaihdon ja kiristyksen jälkeen teki tuota, pukkasi välillä täyttösäiliöön ja imi takaisin, ja silloin juuri teki tuon ilmataskun sinne paisuntasäiliöönkin. Varovasti korkkia auki ja laski ilmat pois/nestettä pois. Nyt on asettunut.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja vesku »

Eicca_ kirjoitti:Miten olet ilmannut tota?
Paisuntasäiliössä korkeusanturi on omassa "putkessa" Jos sieltä ei päästä ilmaa pois löysäämällä sitä korkeusanturia valo vilkuu. Paisuntasäiliön kuuluu olla aivan suuta myöten täynnä, kuin myös korkeusanturin "putken". Täyttösäiliö ~puolillaan (merkkien välissä). Neste kulkee edestakaisin paisuntasäiliön ja täyttösäiliön väliä. Jos paisuntasäiliön täyttää raa'alla pakkasnesteellä valo vilkuu niinkauan, kun neste laimenee.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Lepakko kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Miten olet ilmannut tota?
Que?? :shock: Ilmannut :?

Asiaan: Moottorin vaihdon jälkeen paisarin kautta kone täyteen nestettä. Sitten käytettiin konetta lämpimäksi, ajeltiin lenkkiä ja lisättiin nestettä tarpeen mukaan. Siihen kilpiluukun takan olevaan säiliöön pukkasi välillä nestettä, josta niitä palauttelin taas varsinaiseen paisuntasäiliöön. Autolla on ajettu kolme-neljä tuhatta kilometriä koneen vaihdon jälkeen.

Mitään erityisiä vippaskonsteja en siis tehnyt ja siinä ehkä syy...??
Niin siis paras tapa ilmata toi jäähdytys järjestelmä on liruttaa syylärin ilmaus ruuvista neste pienellä letkulla sisään niin kerkee kaikki ilmakuplat poistua, eli paisarin korkki auki ja syyläristä nestevalumaan ja kun nestepinta on paisarissa noin, 40-50mm kierteen reunasta niin korkki kiinni sitten vaan täytät syylärin täyteen asti niin homma kunnossa 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Moottorin ikä ja kansitiivisteen valinta + lämpömittari

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Muutaman kerran on takatuupparista tullut laskettua nesteet pihalle. Uudet nesteet olen kaatanut paisarin kautta niin, että se on tullut täyteen ja sen jälkeen olen täyttänyt täyttösäiliön. Korkki kiinni ja täyttösäiliöön tarvittaessa lisää nestettä.

En ole ennen "foorumielämää" lukenut mitään ohjeita, mutta ei ole ollut ongelmiakaan, olenkohan vaan säkällä saanut ilmataskut ja -kuplat pois?
Vastaa Viestiin