Sivu 2/2

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 06:42
Kirjoittaja AT5nok
Jos en nyt ihan väärässä ole, niin saman mittaiset ne AAZ ja JX/RA suuttimet ovat, eli menevät samoilla AAZ suutinputkillä, jos pumppu ei vaihdu.

JX suutinkärjet Motonetissa 9,90 € / kpl 26-2016 ja 12 €/kpl Hotcarsilla (152702)

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 07:21
Kirjoittaja Roiala
Kiitos, pitääpä kysellä niitä RA suuttimia sitten ja mittailla kun on kerta omalta kylältä aivan.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 09:12
Kirjoittaja AT5nok
Minulla oli AAZ JX:n suuttimilla ja pumpulla ennen TDI:n vaihtoa. Taitavat kaikki VW esikammiodieselien suuttimet ja pumput sopia ristiin.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 10:10
Kirjoittaja Heebo
http://www.brick-yard.co.uk/forum/which ... 38495.html

Kyllä se vaan tuo tuplajousenen runko pitempi on...

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 10:48
Kirjoittaja AT5nok
Sitten saattaa vaatia JX:n suutinputket, mutta niitä luulisi olevan valtakunnassa joutilaana useammatkin, eikä ne muistaakseni kauhean arvokkaat ollut Motonetissakaan, kun viimeksi sieltä hain uudet (kohta 10v sitten).

Jos ei lähempää löydy, niin minulla pitäisi olla ainakin yksi käytetty sarja irrallaan.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 13:02
Kirjoittaja dmn
AAZ putket saa kyllä taivuteltua niin että passaa paikoilleen

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 26.11.2014 19:20
Kirjoittaja Heebo
dmn kirjoitti:AAZ putket saa kyllä taivuteltua niin että passaa paikoilleen
Näin itsekkin arveleisi. Toisinpäin voi olla ongelma kun jää putket lyhkäsiksi.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 02.12.2014 15:26
Kirjoittaja Heebo
Huorataampa vähän tätä keskustelua, kun ei sopivampaa äkkihaulla löydy.

Lyhykäisyydessään: Mitä "nyky"liemiä porukka tarjoilee noille tunnetusti kuumille WBX koneille.
Nuo suositellut 10W-30 luokan liukasteet lienee mineraaliöljyjen valtakaudelta, mutta meneekö överiksi jos kippaa tuonne jotain 10W-60 täyssynteettistä?
esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/592034/T ... -10W-60-4l

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 02.12.2014 16:28
Kirjoittaja hillitty
Ei mene överiksi ainakaan, ite kokeilin Valvolinen VR1 20w 50sella kun motox 10w-30 sai öljyvalon vilkkumaan. Hyvin tuntu pelaavan tuollasella hyytelöllä.
10W-40 valvolinen long lifea oon käyttäny talvena.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 02.12.2014 18:11
Kirjoittaja Roiala
Moottoripyöräpuolella on öljyvalmistajan toimesta todettu joistakin "Racing" öljyistä (Motorex 10W60 KTM Racing) jotta on tarkoitettu kisakäyttöön, ei pitkille öljynvaihtoväleille normi maamoottoreihin.
Tiedäppä noista sitten. Ko öljy kuitenkin kisakäytössä on sellaista jotta 10h(=400km) on ihan sopiva vaihtoväli öljyn jo alkaessa menettää ominaisuuksiaan minkä huomaa erityisesti vaihteiston toiminnassa kun noissa on pääosin moottorissa ja vaihteistossa (ja kytkinkin) sama öljy.


Niin, ja ainakin toistaiseksi Delvac on pitänyt pintansa AAZ moottorissa asiallisesti.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 02.12.2014 22:28
Kirjoittaja DJSigma
Tuli eilen sattuneesta syystä öljyt vaihdettua, niin oli kyllä edelliset 8000 ajetut öljyt ihan lirua, ja pakkasessa kylmästä koneesta ne ulos valutin. Uudet, samassa lämmössä säilytetyt oli paljon paksumpaa, meinasi jo alkaa pitkästyttää kun niitä lorotti. Eli mun koneessa ainakin öljyt "laimeni" kilsojen myötä. Tänään ajossa oli öljynpaineet lämpimässä koneessa 1-2 bar enemmän kuin ennen vaihtoa.

Vanhat öljyt oli ehkä Motoxia tai Teboilia, en muista, mutta todennäköisesti jompaa kumpaa, 5w40. Uudet on "special-mix", 3 litraa Motox 5w40, litra Mobil 10w40 ja litsa olikohan Shellin 10w40, kun ei perkele ollutkaan kukaan ostanut vaihtoa varten öljyjä, oli vaan erinäisiä pohjia eri autoihin ostetuista... :oops: :D :roll: :lol:

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 02.12.2014 22:47
Kirjoittaja jarke
näistäpä en mitään ymmärrä( niinkun en mistään muustakaan), mutta voisiko sitä ajatella silleen että minkä aikakauden kone, sen aikakauden öljyt. delvakilla ajeli aikoinaan=90-luvun alussa= kaikki taksimiehet ja hyvää oli. (kuulemma). itse paljon käyttänyt mobilin ykköstä niinkauan kun se on markkinoilla ollut, vaan eipä vaan sopinut ekaan volkkarin diisseliin minkä sitten ostin. noin 6000km pysyi koneessa ja sitten hävisi, vissiin ominaisuudet loppui. Nykyisissä oon ajellu noilla halvemmilla mobileilla ja hyvin on koneessa pysynyt,mitä nyt sieltä täältä ulos valuttaa. Jotenkin näissä liputan mielummin tuon delvacin perään kun eri varaosaketjujen omien tuotteiden perään, no se meille varmaan tässä vielä selviää että onko nuo nyt hyvät.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 01.05.2015 08:24
Kirjoittaja Roiala
No nyt on kohta 30 litraa delvaccia käytetty. Ei se tämäkään tunnu sen kummemmin kestävän. Eli kerta reissuuu pidempää matkaa niin ilmeisesti käyttää öljyt sen verta kuumina jotta ominaisuudet heikkenee. Toki pitkä reissuu on tässä tapauksessa 300-400 km/suunta ja välillä iso kärry perässä tms. Mutta olen siis muutaman tonnin perästä aina vaihdellut öljyjä.

Joku tuossa on jotta öljy noin kuumina käy. No, eipä sillä, muutenkin kaikenlaista epämääräistä tuntuu olevan joten liekkö koneenkin vaihto kohtapuoliin edessä.

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 01.05.2015 11:05
Kirjoittaja Heebo
Onko tästä öljyn liruttajasta mitattu paineita koskaan?
Jos se pumpun kuula jumittaa, niin siellähän voi olla pitemmällä välillä tuntikausia 8bar paineessa liemet...

Re: Öljyn lämmönkesto,AAZ

Lähetetty: 01.05.2015 11:52
Kirjoittaja Roiala
Ei ole mitattu ei, eikä ole tullut mieleenkään että olisi noin päin ongelma että painetta olisikin liikaa... liian huonoksi olen ajatellut että voisi olla eli pumppu liian huono...

pitääpä katsella mittaria, olisi muutenkin mielenkiintoinen tai hyödyllinen tieto varsinkin kun meinaa noita liruttaa.