Sivu 1/1

Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 09:52
Kirjoittaja Aake
Huomenta Foorumilaiset! Eli Tommonen ongelma vaivannu jo jonkinaikaa.Kun käynistää Kylmänä tai Lämpimänä Tyhjäkäynti on n:1000 mutta kun polkaset kaasua niin kierrokset alkaa nousta tonne 1300 Tänä aamuna tyhjäkäynti 1900 Oli ajettu n:10kilometriä moottorin lämpö näytti norm.Sammutin ja uudellen käyntiin Tyhjäkäynti taas 1000 Luokkaa Tuon Boksin siellä takalampun takana olen kattonu ei päällepäin mitään vikaa.Miten ne kondensaattorit ja muut hilut siinä boksissa vois testata.

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 10:06
Kirjoittaja dmn
Tarkista moottorin lämpöanturi (sillä siis oma sininen anturi, mittaristolla taas omansa).

Jos kierrokset laskee irroittamalla lisäilmaventtiili, niin vika on tyhjäkäynnin tasauksessa / kylmärikastuksessa (kun sen koneen käydessä irroittaa niin se on pois pelistä seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti). Normaalisti kierrokset pitäis pudota n. 50rpm tyhjäkäynnillä tuo irroitettaessa.

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 17:10
Kirjoittaja Heebo
Lainataampa vähä aluetta jos täällä bensa spesialistit lueskelee. Tykkää tuo Transhotellin DJ pitää kans kierroksia vähän toisella tuhannella vielä kuumanakin. Lisäilmaventtiilin eliminoinnilla moottori sammuu kokonaan.
Lisäksi näyttäis käyvän erittäin rikkaalla joutokäyntiä moottorin lämpötilasta riippumatta ( lamda 0.85 / HC 500 / CO 4.5 )
Kierroksilla lähtee kyllä laihentaan seokset aivan järkitasolle ja myrkytkin häipyy samalla olemattomiin.
Ajossa pelaa moitteetta. Ei nykimisiä, sammumisia tai muitakaan oireita... vetääkin ihan iloisesti.
Kaikenhan tuo kyllä syö mitä raskii antaa... toisinaan melko joutuinkin, mutta hyvin tarkenee. :D

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 20:33
Kirjoittaja Aake
Joopa joo Lämpöanturi on uus.Mut missä on lisäilmventiili?

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 21:07
Kirjoittaja SyncroVWaari
Saattaisi olla tuo pötkylä

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 06.11.2014 23:08
Kirjoittaja dmn
Koneen pitää kyllä jäädä käymään tyhjäkäyntiä ilman lisäilmaventtiiliäkin (lämpimänä siis), muuten on joku perussäätö pahasti pielessä (kaasuläpän avautuminen / tyhjäkäyntiruuvi), jos tätä ei tapahdu niin lienee ihan turha lähteä säätämään konetta mitenkään, pieleen menee.

Lisäksi yksi murheenkryyni on se mikrokytkin laasuläpän alapuolella, sen pitää naksahtaa kun moottori on tyhjäkäynnillä / täyskaasulla. Jos se ei naksahda tyhjäkäynnillä niin jättää helposti kierrokset korkealle.

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 07.11.2014 13:32
Kirjoittaja Aake
Tyhjäkäyntimoottoriksi on joku sanonut tuota pötkylää.Ok.Pitää kokeilla irrottaa ja kattoo miten käy. Mut se mikrokytkin ei kyllä naksu.Voiko sen kytkimen purkaa vai meneekö vaihtoon? :(

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 07.11.2014 14:26
Kirjoittaja dmn
Voi purkaa ja säätää jopa sitä alustalevyn paikkaa suhteeessa kaasuläpän kiinni-asentoon.

Näistäkin kannattaa tarkistaa toi kaasuläpän perusasento että on oikein, voi joku kyläseppä olla säätänyt siitä tyhjäkäyntiä, siinä kun on houkuttelevasti säätömutteri näkyvissä.

Perusasennossaan sen pitää tukkia virranjakajalle menevä alipainelinja, joka taas puolestaan sitten myöhästää ennakkoa ja laskee tyhjäkäyntikierroksia.

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 12.11.2014 22:06
Kirjoittaja Aake
No niin Taas on tutkittu ja rassattu! Tyhjäkäynti löyty mut pitää käsin vähän avittaa että kaasuläppä menee kiinni ja että se mikrokytkin naksahtaa. :) Pikkasta hienosäätöö. Asiasta kolmanteen Kuinka tehokas pitäis ohjaustehostimen olla kun paikallaan ei kyllä ratti paljon käänny?

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 12.11.2014 22:10
Kirjoittaja Aake
Niin ja Autohan on neliveto

Re: Tyhjäkäyntihäiriö 2.1 i

Lähetetty: 12.11.2014 23:18
Kirjoittaja Roiala
Ainakin mulla on jotta jos ei nyt "yhdellä sormella" kevyesti pyörin niin ei paljoa puutu eli kohtuu kevyt pitäisi olla. Tehostetun ohjauksen siis.