Sivu 1/1

ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 30.10.2014 13:42
Kirjoittaja jusu
Tuli ostettua bilteman bleedi ahdon säätöön. Nyt kuitenkin on sellainen ongelma että oli bleedissä mikä asento tahansa, vaikka ihan täysin kiinni, niin paineet nousee 1,3-1,5bar kun polkaisee kaasunpohjaan.

ELi mikähän tossa voisi olla...itsellä tuli mieleen että voiko olla että hukkaportti on säädetty jostain syystä liika kireälle eli vaikka bleediä säätää miten niin ei päästä hukkaporttia avautumaan tai olisiko hukkis jotenkin jumissa? Tuon turbon vaihdoin keväällä, eli ei ole auton alkuperäinen( nyt on k24) ja nyt vasta otin auton taas liikenteeseen kun laitoin säätimen ja ahtomittarin samalla kun vaihdoin syöttöpumpun.

Auton alle en ole vielä vaivautunut katsomaan, että tekeekö se hukkis mitään kun kaasua painelee. Rauhallisessa ajossahan tuosta ei niin vaaraa ole mutta ei se pitemmänpäälle terveellistä varmaan ole jos hadot kovin karkailee...

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 30.10.2014 19:28
Kirjoittaja TT|
Onko se säätöruuvi varmasti asennettu oikein, ja myös näyttääkö ahtopainemittari ihan loogisesti?
Jos nuo ahdot pitää paikkansa, niin portti siellä varmaan jumittaa.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 30.10.2014 21:10
Kirjoittaja AT5nok
K24:ssa on samanlainen hukkaportin ohjaus kuin K14, eli ulkoisesti ei ole nähtävissä mitä siellä tapahtuu. Kellon päässä olevaa ruuvia kun kiertää ulospäin, niin pitäisi ahtopaineiden laskea = hukkaportin aueta aikaisemmin.

Turbon irrotus edessä, jos sitä meinaat tutkia tarkemmin. paineilmaa siihen kellolle menevään putkeen, niin näet aukeaako hukkis.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 30.10.2014 23:19
Kirjoittaja jarke
tekisi mieli kommentoida :oops: mutta ei kehtaa :roll:

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 00:22
Kirjoittaja AT5nok
jarke kirjoitti:tekisi mieli kommentoida :oops: mutta ei kehtaa :roll:
Miksei kehtaa?

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 07:53
Kirjoittaja jarke
ATsnok kirjoitti:
jarke kirjoitti:tekisi mieli kommentoida :oops: mutta ei kehtaa :roll:
Miksei kehtaa?
no kun eikös nuo ole aika hyvät ahdot? siihen kun nyt sopivasti joukkoon lisää diisseliä niin tulee kuskille hyvä mieli ;) Jos sitä kaasulla pystyy säätelemään kuinka paljon ahtoja on niin eihän se silloin paljoa normaalissa ajossa konetta rasita. Tietysti sitten jos matkaajossa koko ajan mennään kovilla ahdoilla niin se on kyllä ihan turhaa. Hukkaporttiin tuo varmaan sitten viittaa loppujen lopuksi kuitenkin.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 09:22
Kirjoittaja DJSigma
Mulla on periaatteessa sama tilanne, ahdot kyllä nousee puoleentoista bariin matka-ajossa jos vaan polkee, mutta nilkan asennolla saa pidettyä sopivissa rajoissa, kun välillä mittaria vilkuilee. Onpahan reservissä jos vaikka tarvii johonkin. ;)

Tosin mulla ei ole ahdonalaista syöttöä, joten ei se kulkupuoli noillakaan ahdoilla liikaa nouse. :lol:

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 10:49
Kirjoittaja beretta
:shock: joteskin omassa fantasiamaailmassa nyt tulee aistimuksia että tietty minkälaiseen hyrrään säätöpalikoita laitetaan,jos siellä jo alunperin on toimiva hukkaportti joka on säädettävää mallia :?: :?: :idea:

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 11:00
Kirjoittaja TT|
beretta kirjoitti::shock: joteskin omassa fantasiamaailmassa nyt tulee aistimuksia että tietty minkälaiseen hyrrään säätöpalikoita laitetaan,jos siellä jo alunperin on toimiva hukkaportti joka on säädettävää mallia :?: :?: :idea:
Eihän tuossa muuta ole kun että säätö on helpompaa ja portti ei aukene yhtään ennen kun rajapaine on saavutettu.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 14:39
Kirjoittaja jusu
Joo pitää viikonlopun aikana yrittää tuota hukkaportin säätöä kokeilla.

Juu eihän tuossa sinänsä suurta ongelmaa ole kun ahtoja pystyy säätelemään jalalla...mutta voi olla että alkaa käymään jo hiukka laihalla kun menee yli barin ahdot. Pumppu ei kuitenkaan ole mikään loppuun viritetty versio eikä autossa ole cooleria niin voi olla imulämmötkin melko korkeat...talvella tosin se ei välttämättä ongelmaksi muodostu.

Siksi lähinnä meinasinkin tuon bleedin laittaa että on sitten helpompi säädellä paineita suoraan cabinista...vaikka todellisuudessa suurin säästö taitaa olla siinä että ei polvet likaannu kun joutuu muutamaan otteseen kyykkimään helman alle, että saa halutu paineet.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 18:02
Kirjoittaja AT5nok
jarke kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:
jarke kirjoitti:tekisi mieli kommentoida :oops: mutta ei kehtaa :roll:

Miksei kehtaa?

no kun eikös nuo ole aika hyvät ahdot? siihen kun nyt sopivasti joukkoon lisää diisseliä niin tulee kuskille hyvä mieli ;)


Tuota luokkaa minä ainakin tavoittelen ahtopaineiksi siitä sinulta ostetusta K24:sta, kunhan joku päivä saan sen paikalleen...

jusu kirjoitti:Juu eihän tuossa sinänsä suurta ongelmaa ole kun ahtoja pystyy säätelemään jalalla...mutta voi olla että alkaa käymään jo hiukka laihalla kun menee yli barin ahdot. Pumppu ei kuitenkaan ole mikään loppuun viritetty versio eikä autossa ole cooleria niin voi olla imulämmötkin melko korkeat...talvella tosin se ei välttämättä ongelmaksi muodostu.


Puoli kierrosta (puolitoista) syöttöä lisää ja ahtokarasta tavaraa pois ;)

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 18:42
Kirjoittaja jarke
ATsnok kirjoitti:
jarke kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:
jarke kirjoitti:tekisi mieli kommentoida :oops: mutta ei kehtaa :roll:

Miksei kehtaa?

no kun eikös nuo ole aika hyvät ahdot? siihen kun nyt sopivasti joukkoon lisää diisseliä niin tulee kuskille hyvä mieli ;)


Tuota luokkaa minä ainakin tavoittelen ahtopaineiksi siitä sinulta ostetusta K24:sta, kunhan joku päivä saan sen paikalleen...

jusu kirjoitti:Juu eihän tuossa sinänsä suurta ongelmaa ole kun ahtoja pystyy säätelemään jalalla...mutta voi olla että alkaa käymään jo hiukka laihalla kun menee yli barin ahdot. Pumppu ei kuitenkaan ole mikään loppuun viritetty versio eikä autossa ole cooleria niin voi olla imulämmötkin melko korkeat...talvella tosin se ei välttämättä ongelmaksi muodostu.


Puoli kierrosta (puolitoista) syöttöä lisää ja ahtokarasta tavaraa pois ;)
tuollaisella paineistuksella on nyt tullut ajeltua lähes kymppitonni ,kyllä se aikansa kestää kun ei koko ajan kiusaa, sopivaa pumppua vaan nyt kaveriksi tuohon.

Re: ahtopaineen säätö ongelma

Lähetetty: 31.10.2014 20:42
Kirjoittaja AT5nok
jarke kirjoitti:tuollaisella paineistuksella on nyt tullut ajeltua lähes kymppitonni ,kyllä se aikansa kestää kun ei koko ajan kiusaa, sopivaa pumppua vaan nyt kaveriksi tuohon.


Paljonko sinulla oli max ahtopainen JX:ssä sillä K24:lla?