Sivu 3/4

Re: tdi

Lähetetty: 07.01.2015 23:24
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:Muistelisin että ne lantikan merkit ei osu vw koneessa, vaan se kiilaura sitä ykkösen nippaa kohti.

Eli taikasana tässä on että kohdista kiilaura kohden aiemmin vaihdettuja ruiskutusputkien kiinnitysnippoja, ja olikos se 1. syl. sitten tässä siellä kello 11.00 suunnassa, no se selviää kun katselee minne ne putket sitten johtaa.

Re: tdi

Lähetetty: 10.01.2015 16:24
Kirjoittaja jarke
tuli pummpu käännettyä
suomen aikaan. sellainen huomio tuli asian tiimoilta että tuohon vw hihnapyörän karaahan on myös jäänyt ne kiilauran jäljet. Sen kun kohdisti tuon lantikan hihnapyörän kanssa kohdilleen siinä kello 11.00 kohdassa, niin kas sattuu se ajoitushahlo juuri kohdalleen pumpussa. eli kai se nyt suunnilleen sinne päin on, saas nähädä sitten joskus. Aikani kuluksi rupesin suuttimia irroitteleen , kaksi lähti hienosti, yksi aukeaa vissiin kierteiltään ainoastaan ja yksi ei liiku minnekkään, yllättäen juuri se sama sylinteri mistä nyt tuo hehku on poikki. onkohan noihin olemassa mitään leveää avainta "oikeana"työkaluna millä nitkuttelisi, tuo kiintoavain ei oikein tunnu hyvältä.

Re: tdi

Lähetetty: 10.01.2015 16:52
Kirjoittaja AT5nok
Minulla on jostain syystä työkalupakissa nyt useampikin 15mm lenkkiavain, niiden kiintoavainpää on vääntynyt pilalle.

Liukuvasaralla ne saa kuulemma nypittyä irti. Sellainen liukuvasara kun löytyisi, niin voisin käydä Simon suuttiimet nypityttämässä, siihenkin olisi suutinkärjet vaihdettava.

Re: tdi

Lähetetty: 10.01.2015 17:49
Kirjoittaja TT|
Turha niitä on nyppiä ennen kuin ne saa liikkumaan. Kaksi kiintoavainta vois laittaa päällekkäin ja putkella vääntää molempia.

Re: tdi

Lähetetty: 11.01.2015 18:44
Kirjoittaja AT5nok
Lämmittämällä ja jollain liukuvasaralla ottivat käsittääkseni koneistamossa Dokaan menossa olevasta kannesta suuttimet irti.

DMN:n neuvoa, eli ne kiinnitysraudat löysälle ja konekäyntiin ajattelin kokeilla jossain välissä.

Re: tdi

Lähetetty: 11.01.2015 22:10
Kirjoittaja dmn
ATsnok kirjoitti:Lämmittämällä ja jollain liukuvasaralla ottivat käsittääkseni koneistamossa Dokaan menossa olevasta kannesta suuttimet irti.

DMN:n neuvoa, eli ne kiinnitysraudat löysälle ja konekäyntiin ajattelin kokeilla jossain välissä.
Joo paitsi että tossa oli se lopputulos että ei ne niinkään irronneet yhtään mihinkään vaikka kuinka ajeli kaasu pohjassa. Biltemasta vaikka tuollainen perus paska liukuvasara ja hitsaa johonkin mukana tuleeseen päähän pyörän mutterin (jossa siis sama kierre).

Re: tdi

Lähetetty: 11.02.2015 22:54
Kirjoittaja jarke
Yritin ostaa ihan pulttikaupasta päivänä muutamana 14x1.5 muttereita erikoistyökaluihin kun jostain luin että sellaisella kierteellä nuo suutinputket on tehty. no ei ollut oli kuulemma"niin harvinainen ja epätavallinen koko oudolla nousulla". ajattelin että no ebaysta sitten. Sieltähän alkoi paukkumaan kaikennäköisiä pyörän pultteja näytölle. Hetken kun tuumasin niin tuli mieleen että tuossa tölkissähän on erikoistyökalut omasta takaa :? :mrgreen: , No nyt ne on irti. oli kyllä sairaan tiukassa :oops: En omista patenttia tuohon suuttimen päässä olevaan erikoistyökaluun eli kopsatkoon ken uskaltaa..ja pulttipyssyllä vauhtia perään .. :shock:
liukuvasara
liukuvasara
unnamed.jpg (13.92 KiB) Katsottu 10982 kertaa
suuttimen irroitus erikoistyökalu
suuttimen irroitus erikoistyökalu
DSC_0793.JPG (455.12 KiB) Katsottu 10982 kertaa

Re: tdi

Lähetetty: 11.02.2015 23:07
Kirjoittaja TT|
Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.

Re: tdi

Lähetetty: 11.02.2015 23:09
Kirjoittaja jarke
näissä oli käytetty asennuksessa hiekkaa :D

Re: tdi

Lähetetty: 11.02.2015 23:44
Kirjoittaja AT5nok
Pitää ilm käydä Jarken verstaalla Simon kanssa suuttimien herkistyksessä, kun kerran siellä on työkalu ;)

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 10:20
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.
mikäs se olisi suositeltava rasva tuonne väliin kasausvaiheessa? kuparitahna?

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 12:20
Kirjoittaja TT|
jarke kirjoitti:
TT| kirjoitti:Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.
mikäs se olisi suositeltava rasva tuonne väliin kasausvaiheessa? kuparitahna?
Metallitontatahnaa olen laittanut suuttimiin ja hehkuihin, kuparitahnaa ei taideta suositella alumiinin ja raudan väliin.

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 13:34
Kirjoittaja jarke
mitö on metalliton tahna? Mikä se on tuon yhden suuttimen syvin olemus kun siihen menee tuo sähköjohto? Mekaanisessa ympärystössä sen vissiin pystyisi korvaamaan "tavallisella" suutinrungolla?
onko muuten kellään kokemusta tuon firman suutin tekeleistä?:
http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-0- ... 589241fbfb

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 14:07
Kirjoittaja dmn
Voi korvata tavallisella suuttimella, tuossa on ainostaan piezo-anturi, joka antaa sähköisen signaalin kuin ruiskutus alkaa (käytetään ennakon hienosäätämiseen sähköisessä ohjauksessa).

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 14:35
Kirjoittaja TT|
http://www.motonet.fi/fi/tuote/600102/C ... inen-tahna esmes tuo. Jos korvaat sen kolmosen suuttimen tavallisella rungolla, niin joudut vääntämään ruiskuputken sopimaan, toiminnan kannalta siitä ei ole mitään hyötyä sitä vaihtaa.

Re: tdi

Lähetetty: 12.02.2015 14:48
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/tuote/600102/C ... inen-tahna esmes tuo. Jos korvaat sen kolmosen suuttimen tavallisella rungolla, niin joudut vääntämään ruiskuputken sopimaan, toiminnan kannalta siitä ei ole mitään hyötyä sitä vaihtaa.
tästä kadoksissa se ylivuotoletkun liitin ja pultti :cry:

Re: tdi

Lähetetty: 16.02.2015 19:54
Kirjoittaja jarke
yritin etsiä ttuolta jostain sitä ATSNOK in tekemää kampiakseli ajoitusmerkkikuvaa empä löytänyt ,olisikohan sitä missään jäljellä :?:

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1101

tuon löysin mutta tämä ei ole semissä on ne hienot viivat :(

Re: tdi

Lähetetty: 17.02.2015 17:58
Kirjoittaja jarke
jakomerkit löytyi kun luki omia vanhoja juttuja. suuttimen reiästä löytyi mukavasti. Kylläpä vaan ihmetytti kovasti kun kone ei vaan pyöri vapaasti, no kyllähän siitäkin täällä on neuvottu että ne hihnapyörän pultit pitää lyhentää.. no nyt pyörii. onko tuo aaz moottorin jakohihna sama ,ainakin sama hammasluku noissa näyttää olevan.

Re: tdi

Lähetetty: 19.02.2015 20:50
Kirjoittaja jarke
pikkuhiljaa alkaa olemaan jakopää paikoillaan taas, jostain oli lukevinani että tuolle pumpulle laitettaisiin ennakoksi 1.1-1.15. ? mitä kokemuksia. kuinkapaljon tälläisessä mkoneessa tulisi ottaa huomioon käytettävät suuttimet?

Re: tdi

Lähetetty: 19.02.2015 22:36
Kirjoittaja TT|
Suuttimet varmaan vähän vaikuttaa, mutta tuota luokkaa ne ennakot on olleet. Maailmalla kuullu käytettävän jotain 1.3-1.5 myöskin, mutta tiedä sitten muusta kokoonpanosta. Armiin laitettiin 1.0 ja siinä on .216 suuttimet, ilmeisesti on toiminut hyvin edelleen.