tdi

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja jarke »

ihmettelin tuota sopivaa ennakkoa tuothon niin osui eteen tuollainen artikkeli, siinä aika kattavasti esitelty tuo td pumpun muutos tdi:ksi,josta tuossa toisessa ketjussa vähän olikin kyselty. Ken tuosta jotain tolkkua saa niin näyttäisi olevan aika kattava juttu. jotenkin siitä ymmärsin että olivat sitä mieltä että 0.8-1.0 olisi myös ihan kiva ennakko noille. En Vaan päässyt oikein jyvälle kuinka tuo nestepään koko ja suuttimet vaikuttaisi. (Silleenhän sitä voi myös ajatella että suurempi nestepää, vähän vähemman ennakkoa, mutta jos isommat suuttimet niin vähän enemmän ennakkoa, onko lopputulos +-0 sitten)

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 427.0.html

ja tuolla sivulla 2 alkaa tapahtumaan.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja jarke »

juu ja kadulta kuullun tiedon mukaan tuolla suuttimen irroitustyökalulla saa myös nuo suuttimet rikki, eli omalla vastuulla sitten ...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllä nitkuttelu ja liukuvasaralla nykiminen on turvallisempi metodi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Kyllä nitkuttelu ja liukuvasaralla nykiminen on turvallisempi metodi
tässä saattaa olla taika siinä että se tehottomanpi paineilmapyssy voi olla sopivampi kuin oikein tehokas?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei onnistu enää nitkuttelukaan, mutta onneksi Das Ranchin suunnalta löytynee järeämpi liukuvasara.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Katki1.JPG
Katki1.JPG (70.83 KiB) Katsottu 8691 kertaa

Eipä auta se isompi lekakaan, kun suuttimen p@5k@ katkesi reikään... :( :x :evil:
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Millaisia laturi-ohjaustehostin komboja olette laittaneet tdi moottorin kanssa?
Helpoin taitaisi olla laitella kaikki JX palikat.

Sopiiko esim. tdi:n moniurahihna laturi ja tölkin oma ohjaustehostimen pumppu keskenään ilman suurempia muokkailuja? Ahun oma tehostajan pumppu ei taida sopia?
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Pistähän vaan AHUn 120A generaattori moniuraremmillä ja JX tehostin omalla kiilahihnalla... ei pitäs olla onkelmia.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kaikki tdi kamat menee hyvin. Moniurahihna ja jx tehostin ei sovi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Eli taidan lätkiä paikoileen kaikki nykyiset JX roippeet koska ite runnoin AHUn pumpun rikki moottoria siirtäessä.

Onhan tuo 65A riittänyt tähänkin asti. Etsin sitten kiilahihnalla olevan laturin joka pukkaa 90A kun vinssin hommaaminen tulee ajankohtaiseksi.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Minkä pumpun? Uusi tehostajanpumppu tai olla 60€ luokkaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos laittaa moniurahihna + tehostin, niin hihnan vaihdot taitaa vaatia äänenvaimentimen irrotuksen.

Toissapäivä laitoin Dokaan pöntön paikalleen ja ei siellä hirveästi tilaa ole, tosin helposti se irti lähtee, ainakin sitten kun saan tehtyä suoran putken siihenkin.

Veikkaan että AAZ ja TDI pumppuja saattaa löytyä nurkista useammallakin swappaajalla...
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

TT| kirjoitti:Minkä pumpun? Uusi tehostajanpumppu tai olla 60€ luokkaa.
En alle satasella löytäny, mutta enää ei tarvikkaan.
Minullahan oli m-tdi pumpun hihnapyörän väliaikais kuljettimessa(SDI ibiza 2001) vastaava tehostajapumppu.

Nyt siis kasailen laturin ja ohjaustehostajan pumpun AHU:n omilla osilla. Laturi tulee moniurahihnalla ja tehostaja kiilahihnalla.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tdi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Se AHU:n kiilahihnan kiristyssysteemikin on helposti käytettävä. Painepuolen lähdön voit joutua vaihtamaan, mutta samalla tulee tarkistettua linja muutenkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin