männänrengas/renkaat vuotaa? 1.6d

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
lode
Vasta alkaja
Viestit: 29
Liittynyt: 22.02.2012 00:31
Paikkakunta: Tuusula

männänrengas/renkaat vuotaa? 1.6d

Viesti Kirjoittaja lode »

meni vahingossa tuonne väärään osioon, nyt siirretty ;)

Joku aika sitten alkoi 1.6d kone tihkutella hiljakseen öljyä mittatikun välistä, huohotusletku irti koneen päältä ja suoraan osoittamaan maahan = ei ongelmaa.
Nyt tosin puskee kunnolla öljynhuuruista savua kyseisestä huohotusletkusta ja jos letkun tukkii, samantien työntää öljyt pihalle mittatikun aukosta, älytön paine myös kasautuu koneen sisälle jos letkun tukkii. Hyvin voi toistaiseksi ajella ilman mitään ongelmia :D

Mikähän muu voi aiheuttaa tällaista ongelmaa muu kuin männänrenkaan katkeaminen tai jumittuminen? Venttiilit? kone ei syö yhtään vettä eikä öljyä, eikä mitään vuoda mistään.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: männänrengas/renkaat vuotaa? 1.6d

Viesti Kirjoittaja redi »

Anteeksi aiheen sivuutus, mutta itse antaisin vaan huohottaa maahan tai johonkin purkkiin (voi tarkkailla paljonko kertyy tavaraa sinne), jos muuten ei tunnu ongelmia olevan. Niin oon ainakin 1.6d Golfissa tehny. Tölkissä kun oli 1.6d sökö niin aloin kasaamaan turbomoottoria :) Itse en ainakaan imudieseliä alkaisi kunnostamaan tölkkiin ellei oo joku museosuunnitelma. Onhan vapari toki hiukan huolettomampi, mut mielummin sitte vaikka 1.9d 2.0d tai 2.4d vapari :)
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: männänrengas/renkaat vuotaa? 1.6d

Viesti Kirjoittaja hege »

Ei oo pakko siirrellä, yritetään valvojien voimalla siirrellä kunhan huomataan ja tajutaan että näitä voi siirrellä.

Eli ohivuotaa männän ja sylinteri välistä, eli joko mäntä, männänrenkaat ai sylinteri vikana. ;)
Ohivuotoa ei saa oikein korjattua jos konetta ei aukase... Voi olla että tämä vika on ollut pidemmän aikaa, mutta nyt vasta alkoi oireilla mittatikusta tiputtamisella. Saattaa olla että tiukemmat öljyt auttaa. Kuplassa aikoinaan piti vaihtaa synteettiset öljyt pois kun vuoti liikaa.

Mulla samanlainen ongelma, huohottaa paljon. Edward Obertin moottoriraamattu Internal Combustion Engines kuitenkin väittää että huohotuskaasujen johtaminen imusarjaan laskee auton päästöjä 20-kertaisesti ja huohotus vapaaseen ilmaan kiellettiin 60-luvulla, niin mun mielestä huohottaminen ulkoilmaan on vähän hölmöä. Kilpa-autot erikseen. Pitää jossain vaiheessa rakennella välisäiliö johon öljy pääsee kerääntymään, josta sitten huohotuskaasut imusarjaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
lode
Vasta alkaja
Viestit: 29
Liittynyt: 22.02.2012 00:31
Paikkakunta: Tuusula

Re: männänrengas/renkaat vuotaa? 1.6d

Viesti Kirjoittaja lode »

Juu onhan toi hauska nyt kun pakoputkesta tulee pakokaasut ja vasemman takarenkaan etupuolella olevasta letkusta tulee öljynhuuruista höyryä :D

Öljyä ei kyllä tunnu kuluvan yhtään, dieseliä tosin tuntuu menevän kaksinkertaisesti aiempaan verrattuna tai sitten vain kuvittelen. :o
Annetaan tuon nyt olla noin niin kauan kun se kestää :D

ps. ei niitä kaasuja voi ainakaan minulla ohjata kaikkia imusarjaan, lentää samantien mittatikku ja öljyt ulos jos ei saa vapaasti huohottaa.
Vastaa Viestiin